- Hirdetés -

Felpöröghet idén a turizmus, többet költünk majd utazásra

|

- Hirdetés -

Átlagosan négy utat terveznek 2022-ben, és 39%-kal többet szándékoznak utazásra költeni, mint 2019-ben az Accor szálloda és vendéglátóipari csoport felmérésében megkérdezettek.

Az utazók az egészségügyi sztenderdeket, a foglalási rugalmasságot és a fenntarthatóságot tartják a legfontosabbnak. Az európaiak kétharmada saját mentális jólléte és stresszcsökkentés céljából szeretne utazni, 25 százalékuk valószínűbbnek tartja, hogy 2022-ben belföldön pihen majd. Az omikron miatt a megkérdezettek 21 százaléka el kellett halasszon, 18 százaléka pedig le kellett mondjon egy vagy több utazást.

A tanulmány öt országban – az Egyesült Királyságban, Hollandiában, Németországban, Lengyelországban és Oroszországban – készült 6000 résztvevő bevonásával, akiket utazási preferenciáikról és vágyaikról kérdeztek. Az eredmények rendkívül pozitívak voltak, és azt mutatják, hogy az utazók jobban értékelik az utazást és üdülést, mint valaha. A Covid-19 delta és az omikron variánsai miatti problémák ellenére több mint 80 százalékuk tervez 2022-ben utazást. Sokat akarnak utazni – és két évnyi korlátozás után költeni is.

Nőtt a vágy a „fly and flop” nyaralás után (azaz “a terv az, hogy nincs terv”, csak kidőlni az első nyugágyba) – a tengerparti üdülés áll a 2022-es utazási kívánságlista élén, a válaszadók 33%-a vágyik napsütésre és tengerre. A kozmopolita kultúra vonzerejének visszatértével a városlátogatások iránti kereslet (26%) is várhatóan visszaáll. Az omikron fokozta a természetközeli élmények iránti igényt – a variáns előtti kutatás szerint az emberek ötöde (20%) tervezett vidéki nyaralást, a legutóbbi járványhullám viszont növelte a természet iránti vágyat: 2022-ben az utazók 30 százaléka szeretne a természetben nyaralni.

Az omikron miatt megnőtt a kedv saját országunk felfedezésére is: 2021 végén az utazók mindössze 14 százaléka tervezett belföldi üdülést, 2022 elejére viszont ez megduplázódott (28%). Összességében a válaszadók negyede választja inkább az otthoni nyaralást az omikron hatására. Két nehézségekkel teli év után az európaiak 14 százaléka tervez luxusnyaralást, élete nagy utazását, hogy bepótolja a járvány alatt elmaradt utazásokat.

Olaszország az európai turisták első számú úti célja. A megkérdezettek 55 százaléka Európán belül maradna, a más földrészekre vágyódók 13 százaléka Észak-Amerikába, 11 százaléka pedig Délkelet-Ázsiába tervez utazást.

Az emberek 30 százaléka az év első felére, fele az év második felére, minden ötödik megkérdezett (17%) pedig már 2023-ra tervez és foglal aktívan utazásokat.

Miközben az utazási kedv egyértelműen erős, a tanulmány azt is megmutatja, hogy az utazók elvárásai hogyan változnak: 22 százalékuknak a világjárvány után mások lesznek a prioritásai. Az európaiak számára a 2022-ben leginkább elvárt „kötelező kellékek” a rugalmas foglalás és a magas szintű egészségügyi előírások lesznek. A válaszadók 31 százaléka világosabb egészségügyi és biztonsági előírásokat szeretne, és minden ötödik turista (19%) hajlandó lenne többet fizetni a szállodai szobáért, ha a hotel olyan elismert tisztasági sztenderdet követne, mint például az Accor globális ALLSAFE egészségügyi és higiéniai tanúsítványa. Tízből hárman nagyobb rugalmasságot várnak el a foglalások módosításában. A technológia is jelentős szerepet játszik a kevesebb érintéssel járó utazásban: az európai utazók 23 százaléka több érintésmentes fizetési lehetőséget vár el, 17 százalékuk pedig a szállodai technológia fejlődését szeretné, kezdve a WhatsApp ügyfélszolgálattól a jobb hotelszobai televíziókészülékekig. Az emberek utazni akarnak, ugyanakkor biztonságban is szeretnék érezni magukat – és kezdenek hozzászokni ahhoz, hogy a kettő együtt létezhet. Az elmúlt hónapok bizonytalansága miatt a biztonság és a rugalmasság terén egyaránt megnyugtató garanciát kell nyújtani az utazáshoz 2022-ben és a továbbiakban is.

 

Kevesebb repülő, több vasút

Az emberek utazási szokásai is változni fognak. A válaszadók 16 százaléka 2022-ben kevesebb repülőutat, 18 százalékuk pedig több vasúti és autós utazást tervez. 13 százalékuk 2022-ben is megtartja azt a szokását, hogy egyszerre több utat foglal, abban a reményben, hogy legalább az egyik utazás a tervek szerint meg is valósul.

A Covid-évek kevés pozitív hozadékának egyike az, hogy a fenntarthatóság kiemelt szempontként egyre fontosabb. A fenntarthatóság és az utazás éghajlatra és bolygóra gyakorolt hatása az emberek 87 százaléka számára már fontos tényező. Ez befolyásolja azt is, hová utaznak, hogyan jutnak el oda, hol szállnak meg és mit csinálnak a helyszínen.

A tudatos utazás lehet 2022 meghatározó trendje. Az érzelmi és tapasztalatszerző aspektus is hangsúlyosabb lesz a korábbiaknál. A válaszadók kétharmada (66%) egyetért azzal, hogy „a nyaralás során az egyik legfontosabb célom, hogy növeljem mentális jóllétem és magam mögött hagyjam a stresszt". Két év szigorítás után soha nem volt még igazabb a mondás: „a változás van olyan jó, mint a nyugalom", a megkérdezettek 67 százaléka egyetért azzal, hogy "ha máshol vagyok, kitisztul a fejem, és helyreáll a rend az életemben".

„A Covid nem csökkentette az utazás iránti vágyunkat, csak megbonyolította a folyamatot – kommentálta az eredményeket Karelle Lamouche, az Accor Northern Europe kereskedelmi vezérigazgatója. – Annak ellenére, hogy az omikron variáns miatt ötből egyvalaki le kellett mondjon vagy el kellett halasszon utazást, az emberek továbbra is utazni vágynak, és akár 39 százalékkal többet költeni, mint 2019-ben. Tavaly az utazás spontán volt, gyakran csak néhány nap telt el a foglalás és az indulás között. Most, az omikron után az utazók már a következő három évre tervezik és foglalják az utakat. 2022-ben sok élményre vágynak, sok mindent akarnak bepótolni.” „Egyértelmű, hogy a prioritások az elmúlt két évben megváltoztak. A fenntarthatóság minden eddiginél nagyobb mértékben befolyásolja az emberek döntéseit. A munka és a magánélet egyensúlya már nem csak szlogen, és az utazók tudatában vannak annak, az utazás milyen pozitív hatással van a jóllétükre, sőt, kétharmadunk kifejezetten azért utazik, hogy erősítse mentális egészségét. Arra számítunk, hogy ez a tudatosságra és jóllétre irányuló trend még évekig az utazási élmény része lesz, amit a Covid miatt elveszett élmények iránti vágy fel is erősít. Az utazási kedv és az élmények visszatértek, Európa optimizmussal kezdi a 2022-es évet."

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Még mindig sötéten látják a jövőt a vállalkozások

A K&H kkv bizalmi index tavaly év végén látott reményteli javulása az idei első negyedévben ismét megtorpant: 4 pontos csökkenéssel -10 ponton áll a mutató, ami így már közel két éve a negatív tartományban...

Új innovációk a klímavédelem érdekében

A mérnöki és működési adatokat integráló új platform, a háztartási energiamenedzsmentet új szintre emelő vezérlőegység, az elektromos autózás terjedését támogató töltők és szoftver – többek között ezeket az újdonságokat jelentette be a Párizsban rendezett...

Új ízzel várja a nyarat a Dreher

Már kapható a boltokban az alkoholmentes Dreher 24 legújabb, frissítő málna ízű variánsa. A termék nem csak ízesítésében új, de a portfólió többi termékével összevetve alacsony a kalóriatartalma. Az alkoholmentes sörök, legyen szó akár...

Megvan a legjobb zöld családi autó

Az Év Magyar Autója verseny ünnepélyes díjátadójára a Budapest Automotive Summit rendezvényen került sor 2024. április 11-én, melyen az MG két elektromos modellje is kategóriagyőztesként végzett. Az évenkénti megmérettetésre 21 márka összesen 39 autót...
Házasság első látásra

Atombombája van a TV2-nek

Jó nézettséggel kezdett a Házasság első látásra és azóta hétről hétre tovább erősödött. A TV2 házasságos műsora masszív, rég nem látott előnnyel végzett a heti műsoros toplista élén. Az RTL a múlt hét kapcsán...

Új közvetlen járat indul Budapestről

Június 27-től a China Southern Airlines heti négyszer közlekedő járatot indít Kantonba, ezzel idén nyártól már heti 17 járat érhető el Kína és Budapest között. Az új járat amellett, hogy kiváló csatlakozást biztosít Délkelet-Ázsia...

Fontos ügyért küzdenek a budapesti plázában

Áprilisban a nőké a főszerep Budapest új kedvenc „nappalijában”, a Mammut I. Bevásárlóközpont 3. emeletén található Kollab by Mammut közösségi térben. A programsorozat nyitányaként HAPPY PERIODS címmel a szervező ARTEMIS női tech startup és...

Ismét csúcson a hazai lakáspiac

Tavaly október-decemberben történelmi csúcsra ért az új otthonok árszintjét jellemző index a KSH legfrissebb, előzetes adatai szerint. Ugyanebben az időszakban a használt lakásoknál viszont árcsökkenést regisztrált a statisztika. Az ellentmondás ellenére az Eurostat adatai...

Érdekes dolgok derültek ki az emojikról

Szinte minden magyar internetező használ hangulatjeleket, mégis a háromnegyedüknél előfordult már, hogy nem ismerte egy-egy emoji jelentését - derült ki egy friss országos, reprezentatív kutatásból. A felmérés alapján a különböző generációk sokszor más jelentést...

Új szupermarketet nyitott a Spar

Mintegy 212 millió forintos beruházással új szupermarketet nyitott a SPAR Magyarország Békéscsabán, az Andrássy út 3-5. szám alatt, egy korábbi kereskedelmi létesítmény helyén. A vállalat a beruházás révén 17 új munkahelyet teremtett a békési...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hirdetési szolgáltatást indított a Wolt

A Wolt technológiai vállalat bejelentette saját hirdetési szolgáltatásának, a Wolt Adsnak az elindítását, hogy partnerei növekedését és láthatóságát felgyorsítsa. A sikeres béta-időszakot követően a vállalat most azt tervezi, hogy a hirdetési szolgáltatását kiterjeszti mind...

Még mindig sötéten látják a jövőt a vállalkozások

A K&H kkv bizalmi index tavaly év végén látott reményteli javulása az idei első negyedévben ismét megtorpant: 4 pontos csökkenéssel -10 ponton áll a mutató, ami így már közel két éve a negatív tartományban...

Új innovációk a klímavédelem érdekében

A mérnöki és működési adatokat integráló új platform, a háztartási energiamenedzsmentet új szintre emelő vezérlőegység, az elektromos autózás terjedését támogató töltők és szoftver – többek között ezeket az újdonságokat jelentette be a Párizsban rendezett...

Új ízzel várja a nyarat a Dreher

Már kapható a boltokban az alkoholmentes Dreher 24 legújabb, frissítő málna ízű variánsa. A termék nem csak ízesítésében új, de a portfólió többi termékével összevetve alacsony a kalóriatartalma. Az alkoholmentes sörök, legyen szó akár...

Megvan a legjobb zöld családi autó

Az Év Magyar Autója verseny ünnepélyes díjátadójára a Budapest Automotive Summit rendezvényen került sor 2024. április 11-én, melyen az MG két elektromos modellje is kategóriagyőztesként végzett. Az évenkénti megmérettetésre 21 márka összesen 39 autót...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...