- Hirdetés -

Így neteznek a magyarok

|

- Hirdetés -

Az aktív korú lakosság több mint 90 százaléka rendszeresen internetezik. A gyerekek körében egyre korábban kezdődik az internethasználat, de meglepő adat, hogy még a 85 év körülieknek is a közel 20 százaléka rendszeresen böngészi a világhálót – derült ki Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) új felméréséből.

Magyarországon az internetet használók száma az aktív korosztályban gyakorlatilag elérte a lehetséges felső korlátot. Az NMHH 2021-ben végzett reprezentatív kutatása 3000 háztartás, illetve az ott élő 8130 személy hírközlési szokásait vizsgálta.

A kapott adatokból megállapították, hogy a 15–50 éves korosztály tagjainak 97,1 százaléka rendszeresen használja az internetet. Kiderült az is, hogy a 15 év alattiak körében nem teljes körű az internethasználat, bár a rászokás egyre fiatalabb korban kezdődik. A vizsgálatban részt vevő családok szerint a 2 éves gyerekek 4 százaléka már internetezik, míg a 3 évesek közül 9 százalék használja – viszonylag rendszeresen – az internetet.

Az internetet nem használók száma az életkorral párhuzamosan növekszik

Az 51–53 évesek mindössze 7 százaléka marad ki az internet világából. 80 év fölött ez már 90 százalék, a 90 évnél idősebbek körében pedig gyakorlatilag 100 százalék. Az idősebb korcsoportot két tényező befolyásolja az internetezési szokásban: hogy magányos vagy társas életet él, illetve az iskolázottság.

A 65 év feletti lakosság (1,9 millió fő) 34 százaléka internethasználó, a magukra maradt idősek 31 százalékban, a kétfős háztartásokban élők viszont 42 százalékban interneteznek. Ezek a számok összefüggésben lehetnek azzal, hogy a magányos idős emberek kevésbé nyitottak az új dolgokra, nem akarnak már tanulni. Befelé fordulás, bezárkózás jellemezheti őket. Míg, ha az idősek párban élnek, akkor egymást is tudják motiválni az internethasználatra. A 66–68 évesek körében az egyedül élők 60, a társsal élők 67 százaléka internetezik; a megfelelő arányok a 72–74 évesek esetében 23 kontra 39 százalék, a 84–86 éveseknél pedig 10 és 23 százalék.

Az iskolai végzettség hatása az internethasználatra

A kutatásból az is kiderült, hogy az iskolázottságnak nincs befolyása az internethasználatra. A 20 és 50 év közötti korosztályban mindenki – kivéve az alapfokú végzettséggel rendelkezőket – internetezik. Az 50 év felettiek körében viszont jelentős eltérés van az egyes végzettségi csoportok között. A felsőfokú végzettségű idősebbek otthonosan mozognak a világhálón: a 70 év körüli diplomások 80, míg a 80 év körülieknek is a 60 százaléka szeret „szörfölni a neten”. Ugyanebben a korcsoportban a szakmunkásképzőt végzetteknek csak 40, illetve 20 százaléka internethasználó. A háttérben itt is több minden állhat: a képzettebbek idős korukra is nyitottabbak az újdonságokra, de az is lehetséges, hogy a magasabb végzettségűek aktív életükben nagyobb arányban voltak számítógéphasználók, így az internet világa nem idegen számukra.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Beindult a generációváltás a hazai cégeknél

Erőteljesen beindult a generációváltás a hazai, családi tulajdonban lévő cégeknél. Már csak a cégek alig több mint felénél nem aktuális az utód bekapcsolása, miközben harmaduk egy vagy akár több generációváltáson is túl van. A...

Jobbnál jobb ötletekkel versenyeznek a diákok

Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a...

Így lehet biztonságos a gyerekek online játéka

Egyre többet költünk online játékokra – derült ki az Erste ügyfelei fizetési szokásainak vizsgálatából. Az elmúlt öt évben a háromszorosára emelkedett a játékosok által erre a célra elköltött összeg. A legtöbben egy alkalommal pár...

Jön a GoodSpirit Rum & Cocktail Show

Május 11-12-én rendezik meg a GoodSpirit Rum & Cocktail Show-t, ahol bemutatkoznak a bárvilág legújabb trendjeit, italait. A szervezők két korábbi esemény, a Bar és a Rum Show összevonásáról döntöttek, így jött létre a GoodSpirit...

Jó hír a Vibertől

A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt. Ezt azoknak a szervezeteknek ítélik oda, amelyek a legjobb biztonsági gyakorlatokat mutatják be, a széles körű ellenőrzés megerősíti a vállalat elkötelezettségét a felhasználók biztonságának...

Újdonságok érkeznek a Disney+-ra

Májusban is új sorozatokkal, sikerfilmekkel, gyerektartalmakkal szórakoztat a streaming csatorna.A Disney+ a Disney, a Pixar, a Marvel, a Star Wars, a National Geographic és még sok más tévés sorozatot és filmeket gyártó vállalatnak ad...

Kosztümös film érkezik a mozikba

A három testőr alkotócsapatának új kosztümös filmje a Monte Cristo grófja, melyet a 77. Cannes-i Filmfesztiválon, versenyen kívül láthat először a közönség. A film várhatóan ősszel kerül a hazai mozikba, az ADS Service forgalmazásában.Alexandre...

Ügyfeleit és munkavállalóit is jótékonykodásra ösztönzi a biztosítási platform

Működése kezdete óta elkötelezett a jótékonyság iránt, és aktív szerepet vállal a helyi közösségek támogatásában a CHERRISK. A biztosítási platform különös figyelmet fordít arra, hogy ügyfelei és követői mellett a munkavállalóit is ösztönözze a...

Rádiós pályázatok: Fonyódon és Siófokon is a Radio Plus nyert

Túlmutatott a támogatás megengedett keretein a Trendmánia című műsorszám december 16-án sugárzott adása, ezzel a TV2 megsértette a törvényi rendelkezést, a Médiatanács emiatt megbírságolta a médiaszolgáltatót. A testület döntött két rádiós frekvenciapályázatról is, mindkét...

Autópiaci trendek a BrandManiában

Az autópiac kerül terítékre a BrandMania mai adásában, az RTL magazinműsorának első felében a tavalyi évet értékelik a szakértők és piaci szereplők. Ezt követően pedig arról lesz szó, hogy milyen marketingfogások hozhatnak üzleti sikereket...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nem becsülik meg a fiatalokat a munkaadók

Az állásukat stabilnak tartó fiatalok aránya az idei első negyedévben 47 százalékos volt a K&H ifjúsági index szerint, ami viszonylag alacsony szintnek számít a felmérés több mint egy évtizedes történetében. A 19-29 éves dolgozó...

Beindult a generációváltás a hazai cégeknél

Erőteljesen beindult a generációváltás a hazai, családi tulajdonban lévő cégeknél. Már csak a cégek alig több mint felénél nem aktuális az utód bekapcsolása, miközben harmaduk egy vagy akár több generációváltáson is túl van. A...

Jobbnál jobb ötletekkel versenyeznek a diákok

Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a...

Így lehet biztonságos a gyerekek online játéka

Egyre többet költünk online játékokra – derült ki az Erste ügyfelei fizetési szokásainak vizsgálatából. Az elmúlt öt évben a háromszorosára emelkedett a játékosok által erre a célra elköltött összeg. A legtöbben egy alkalommal pár...

Jön a GoodSpirit Rum & Cocktail Show

Május 11-12-én rendezik meg a GoodSpirit Rum & Cocktail Show-t, ahol bemutatkoznak a bárvilág legújabb trendjeit, italait. A szervezők két korábbi esemény, a Bar és a Rum Show összevonásáról döntöttek, így jött létre a GoodSpirit...

Don't Miss

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...