- Hirdetés -

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

|

- Hirdetés -

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen szerepük van a hazai marketingvezetőknek a szakmai közvélemény formálásában és elárulta azt is, hogy szerinte miért érdemes részt venni a szeptember 15-i konferencián.

 

- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Hiszünk a marketing erejében”. Te miért hiszel benne?

- A marketing az az üzleti logika, amely kategóriákon és országhatárokon átívelve segíti a vállalkozásokat stratégiai és üzleti céljaik elérésében. E nélkül egy termék vagy szolgáltatás képtelen a benne foglalt inherent funkcionális értéket igazán termőre fordítani. Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni. Én személyesen azért hiszek ebben, mert a vállalatok társadalmi hasznosságát ezen, illetve konkrétabban a márkaküldetésen, keresztül lehet építeni és menedzselni.

- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?

- Fontosnak érezzük, hogy jelen legyünk egy olyan rendezvényen, ahol a marketing hazai szemléletét alakítják. Ennek a Telekom masszívan részese, így útmutató, pioneer attitűdünkhöz az esemény csemegeként kapcsolódik.

- Milyen hatása, eredménye lehet egy ilyen eseménynek?

- Ez azokon múlik, akik a fontosnak érzik, hogy megjelenve aktívan alakítsák a marketinget és annak minden szelete szerepét a hazai vállalatok és társadalom életében.

 

- Véleményed szerint melyek most a „legforróbb” témák a marketingszakmában itthon?
- Minden, ami az embereket érdekli és aggasztja. A marketing működés muníciója az emberek élete és az ehhez kapcsolható termékek, szolgáltatások. Konkrétabban: a budget-ket érintő média infláció, analitika alapú insight keresés, a figyelem gazdaságtana és természetesen az egyre fokozódó válságra adott felelős válaszok.

- Mik azok a kihívások, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- A viselkedési közgazdaságtan elveinek az érvényesítésére a napi működésben, marketing kommunikákcióban és a márka pozitív társadalmi hatásának kialakításában. Sajnos egyre fontosabb az, hogy a csökkenő vásárlóerőt hogyan tudjuk kiszolgálni.

- Szerinted a Telekom számára jelenleg mi jelenti a legnagyobb kihívást? A marketing miben tudja támogatni a helyzet kezelését?

- A Telekom a digitális írástudás fejlesztésének elkötelezett harcosa. Ebből a szempontból a legnagyobb kihívás az emberek gondolkodásának digitális átállítása, mert enélkül az infrastrukturális fejlesztések hatékonysága nem megfelelő. A marketing ennek a feloldásában kiemelkedő szerepet játszik a digitalizáció hasznosságának megmutatásával és az ezt támogató fejlesztések irányításával.

- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- Nagyon fontos, hogy ismerjük, alkalmazzuk és terjesszük a marketing modern eszköztárát valamint ezek hatásosságának bizonyítékait. A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók, akik összehangolják az üzleti, társadalmi és egyéni célokat és ambíciókat, így teremtve meg egy márka hírnevét. A Marketing Summit ezen törekvések megmutatásában és az erről való diskurzus elindításában játszhat fontos szerepet.

- Igen meglepő címet adtál a Marketing Summitos előadásodnak. Miről fogsz beszélni, kiderül majd, hogy mi a célja Magyarországnak?

- Igyekszem a mindenki számára ismert keretrendszeren belül újat mondani, részben a saját példánkon keresztül, részben gondolati kísérletként elmélkedve a marketing lehetőségeiről. Magyarország céljait nem én fogom meghatározni, de arról valószínűleg fogok beszélni, hogy milyen ambíciókkal érdemes nekimenni a jövőnek a márkák aspektusából.

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy bármely más területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- A nagy titkokat és stratégiákat nem fogják elárulni az előadók. Ezt mindenkinek magának kell kisütnie. Viszont ehhez muníciót, modelleket, gondolatokat fog adni a Summit. Az aktív figyelem és az erre épülő kontempláció jól fog jönni.

 

A Marketing Summit-et idén szeptember 15-én rendezik meg, a helyszín a Várkert Bazár lesz. További részletek az eseményről itt érhetők el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -