- Hirdetés -

Így lehet hatékony a kommunikáció

|

- Hirdetés -

A kommunikáció egy folyamatosan változó tudomány, amelyet a társadalom és a technológia egyaránt befolyásol. A vállalkozásoknak élen kell járniuk azokban a változásokban, amelyek meghatározzák, hogy el tudják-e érni, be tudják-e vonni a közönséget világszerte, és meg tudják-e őket hallgatni, ha sikeresek akarnak lenni ebben a gyorsan változó világban.

1. Kapcsolatteremtés a szegmentált közönséggel

A közönség továbbra is fragmentált és szeparált, ezzel még nehezebbé válik az elérésük, hiszen információforrásaik nagyon változatosak. A közösségi média csatornáin és hírgyűjtő oldalakon is nagy valószínűséggel találkoznak olyan tartalommal ami érdekli őket. Egyszerű, mindenkire egyformán kiterjedő demográfiai adatok már nem elegendőek: a márkáknak speciális adatokat kell összegyűjteniük, hogy személyre szabhassák megközelítésüket, és olyan vonzó és megosztható tartalmakat hozzanak létre, amelyek megfelelnek közönségük motivációinak és érdeklődésének.

Az egyre inkább szegmentált közönség elérése komoly kihívásokat okozhat napjainkban, mivel információforrásaik nagyon sokfélék. Mára már általánossá vált, hogy még a közösségi médián vagy a híraggregátorokon keresztül is találkozunk a minket érdeklő tartalmakkal, ami miatt az egyszerű "gyűjtő" demográfiai adatok és feltételezések többé nem elegendőek; a márkáknak pontosabb adatokat kell felhasználniuk, hogy testre szabhassák a közönségük megközelítését, valamint, hogy azok érdeklődési körének megfelelő, vonzó és megosztható tartalmakat hozzanak létre.

2. A digitális hiper-csatorna

A technológiai és kulturális trendek gyors változása hihetetlenül megnehezítette a hosszútávú tervezést. Ahhoz, hogy az alkotók lépést tudjanak tartani ebben a felgyorsult világban, nélkülözhetetlen lett az olyat tartalmak gyártása, melyekkel tudják, hogy biztosan elérik közönségüket ahelyett, hogy éppen a napi trendnek akarnának megfelelni. Hasonlóképpen, a PR-nek, kommunikációs tájékoztatásnak és tartalomgyártásnak olyan ötletekre kell összpontosítaniuk napjainkban, amelyekkel az emberek kapcsolódni tudnak, de fel kell készülniük arra is, hogy a változó trendeknek és közhangulatnak megfelelően gyorsan változzanak, ha szükséges.

3. A belső kommunikáció kiegyenlítése

A pandémia örökre megváltoztatta a munkakapcsolatokat. A munkavállalókat sokkal inkább a körülmények, juttatások, képzések motiválják, mint a pénz, . Ez a változás jelentős felelősséget helyezett a belső kommunikációra, valamint a HR csapatokra, hiszen generációkon átívelő igényekhez kell alkalmazkodniuk.

4. A mesterséges intelligencia evolúciója

A mesterséges intelligencia (AI) éveken keresztül csak kis szerepet játszott a PR eszköztárában, például az egyre intuitívabb keresőmotorokkal és nyelvhelyességi programokkal. Az elmúlt évben azonbanolyan mesterséges intelligencia-alapú írást segítő eszközökkel és képalkalmazásokkal bővült az AI repertoárja, mint a ChatGPT és a Midjourney. Ez azonban még a későbbiekbenis fejlődni fog, így hát az igazi kihívás az, hogy megértsük milyen szerepet töltenek be ezek az eszközök a szervezeten belül. A szakmában dolgozók képzése e témában elengedhetetlen annak érdekében, hogy tisztában legyenek ezen eszközök hasznosításával és esetleges buktatóival (mint például a plágium vagy a szerzői jogok).

5. A következmények világa

A fogyasztók éberek a hamis célmeghatározási taktikákra, már távolról is kiszúrják a márkák mondvacsinált céljait és nem félnek ezt ki is mondani! A szervezeteknek nem szavakkal, hanem tettekkel kell demonstrálniuk a céljukat.

További részletek olvashatók a Grayling "Előnyszerzés 2023-ban: Hogyan tudjuk elérni és befolyásolni a közönséget" című, angol nyelvű riportjában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...

Az egész országban elérhető lesz a Telekom programja

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen...
- Hirdetés -