- Hirdetés -

Így tévéznek a magyarok

|

Majdnem minden ötödik embernél egész nap megy a TV, a többség átlagosan legalább napi 2 órát tölt a készülék előtt, pedig minden második ember elégedetlen a TV-csatornák műsorkínálatával – derült ki az Euronics Műszaki Áruházlánc felméréséből. Tízből négy háztartásban két tévékészülék van, minden harmadikban pedig háromnál is több. A legelterjedtebb típus még mindig a hagyományos katódcsöves és a LED, a férfiak pedig jobban kedvelik az okosat, mint a nők. Az online adások, a sorozatok, a filmek és a híradók továbbra is a legnézettebb műsorok.

 

Magyarországon a többség (78%) több órát tölt naponta a TV előtt, de vajon mindenkinek tetszik, amit lát? Hány TV-készülék van egy háztartásban, és mit nézünk rajtuk a leggyakrabban? Ki szereti az okos TV-t, mennyit használjuk a felvevő funkciót, és melyik műsorokat nézzük a legtöbbet? Az Euronics Műszaki Áruházlánc friss kutatásából mindez kiderül, íme az eredmények.

 

 

TV – mi, mennyi, miért?

 

A felmérés rámutatott, hogy tízből négy magyar háztartásban kettő, minden harmadikban pedig

vagy egy vagy háromnál is több TV van. A rekordot Békés és Zala megye tartja, ott az otthonok kétharmadában négynél is több tévé van, Veszprém és Bács-Kiskun megyében azonban közel minden tizedik háztartásban egy darab sincs. Az országban a legelterjedtebbek a LED vagy OLED, illetve a hagyományos tévék, az Ultra HD készülékek egyelőre elenyésző számban vannak jelen hazánkban. Arányaiban a legtöbb hagyományos katódcsöves készülék Tolna, illetve Heves megyében, a legtöbb LED TV pedig Vas, illetve Nógrád megyében található.

 

 

Okos legyen vagy ne?

 

Az okostelefonok és kütyük gyors terjedése ellenére okostévék a hazai háztartások alig több mint 13%-ában vannak csak. Sőt, ezek a készülékek háromszor népszerűbbek a férfiak, mint a nők körében, de így is csupán minden ötödik férfi nyilatkozta, hogy okostévéje van otthon. Akinek azonban mégis van, az az Euronics felmérése szerint az internetkapcsolatot használja ki leginkább, népszerű videómegosztó portálokra látogat el, filmeket néz vagy zenét hallgat a leggyakrabban. Arányaiban a legtöbb smart TV a fővárosban és Pest megyében van, a magyar lakosság 13%-a rendelkezik okostévével.

 

 

Sokat ülünk a TV előtt

 

A magyar lakosság mindössze 10%-a állította, hogy nem néz tévét, a többség (78%) viszont legalább 1-2 órát a tévé előtt ül, 16%-uknál szinte egész nap be van kapcsolva a készülék. Minél idősebbek vagyunk, annál többet tévézünk. A legtöbbet Békés megyében nézik a tévét, Zala megyében a többség viszont be sem kapcsolja a készüléket. A műsorkínálattal ennek ellenére Zala és Veszprém megyében a legelégedettebbek a lakók, Békés és Vas megyében pedig a legelégedetlenebbek. A férfiak a filmek után a sportműsorokat és a híradót követik leginkább, a nők számára elsők a sorozatok, aztán jöhetnek csak a filmek vagy a híradó. A reggeli beszélgetős műsorokat nézik a legkevesebben az országban. A filmeket Nógrádban és Baranyában, a sportműsorokat Zalában kedvelik a legtöbben, az ismeretterjesztő műsorok a Vas megyeiek, a híradó pedig a komárom-esztergomiak kedvence.

 

 

Szeretjük az online TV-t, de nem kell az UHD

 

Az online tévézés egyre közkedveltebb, az ország lakóinak 68%-a követi interneten az adásokat, csupán Nógrád és Békés megyében van még mit javítani a népszerűségén. A „visszajátszás” funkciót is egyre többen használják, Zala, illetve Jász-Nagykun-Szolnok megyében kedvelik a legtöbben, és Békés, valamint Tolna megyében alkalmazzák a legkevesebben. Az Euronics Műszaki Áruházlánc felméréséből viszont az is kiderült, hogy az UHD egyelőre közel sincs ilyen kiemelt helyzetben, a 4K tévék száma elenyésző az országban, és a jobb képminőség is csupán a magyar lakosok 21%-ának fontos. Ez alól egyedül a Zala megyeiek a kivételek, akiknek nagy része (77%), ha teheti, inkább a HD vagy az UHD minőséget választja a hagyományos SD felbontással szemben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Kiderült, mitől lesznek boldogok a munkavállalók

Változnak a prioritásaink: az MIT kutatása szerint az, hogy ott maradunk-e a munkahelyünkön vagy felmondunk, már nem elsősorban szakmai és karrierszempontok alapján dől el, azaz nem azon múlik, hogy mit csinálunk a megélhetésünkért, hanem...

Számíthatunk fizetésemelésre 2025-ben?

Ahogy közeledik az év vége, a dolgozók is egyre türelmetlenebbül várják, hogy számíthatnak-e béremelésre a következő évben. A bértervezési folyamatok jelenleg is zajlanak, és sok munkahelyen az éves teljesítményértékeléskor dől el végül, milyen megállapodás...

Rengeteget spóroltunk tankolás közben

Több mint 175 ezer felhasználó adatai alapján közel félmilliárd forintot spóroltunk már idén az ORLEN benzinkutakon. A régió legnagyobb olajipari vállalata ugyanis minden liter üzemanyag után 10 forint kedvezményt ad az applikációt használó autósoknak.A...

Új árstruktúrát vezetett be a GLS

A GLS Hungary 2024. november 20-tól új árstruktúrát vezetett be az ecsomag.hu platformon, amelynek keretében már külön díjszabást kínál a GLS Automatából GLS Automatába történő csomagfeladásokra is. A szolgáltatás a korábbi árakhoz képest akár...

Változás az autópálya-matrica vásárlásoknál

Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól...

Magyarországon is kapható az év egyik legjobb találmányának titulált okosmobil

A Honor még november elején árulta el, hogy a Honor Magic V3 felkerült a TIME magazin 2024-es, az év legjobb találmányait tartalmazó listájára. A készülék már kapható Magyarországon, ahogy elődje, a szintén kiváló Honor...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...