- Hirdetés -

Így hat a marketing a gazdaságra

|

Minden, a marketing ágazatban létrejövő 1000 forint bruttó hozzáadott érték további 860 forinttal járul hozzá a nemzetgazdasági összteljesítményhez, illetve minden, az ágazatban dolgozó 100 munkavállaló tevékenysége további 111 munkahelyet teremt a gazdaság egészében – derül ki a Marketing Indikátor tanulmányból. A marketing nemzetgazdaságban betöltött multiplikátor hatásain túl a tanulmány kimutatta azt is, hogy az ágazatban a hatékonyság minden vállalatméret esetében meghaladja a nemzetgazdasági átlagot, valamint aláhúzza a marketing innovációban betöltött megkerülhetetlen szerepét.

A 30 éves Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) a Századvég Gazdaságkutató Zrt.-vel készítette el Markering Indikátor tanulmányt, ami bemutatja a marketing szerepét és értékteremtését, nemzetgazdasági súlyát, valamint a kreatíviparral való kapcsolatát. Külön kitér a marketing gazdasági újraindításban betöltött szerepére is.

A tanulmány megerősíti, hogy a marketingágazat – hasonlóan a kreatíviparhoz – horizontális módon, értékláncalapú szereplőként kapcsolódik a gazdaságot alkotó hagyományos szektorok mindegyikéhez. Ami a saját gazdasági lenyomatát illeti: 2018-ban 402,4 milliárd forint bruttó hozzáadott érték előállításában vett részt, és a tovagyűrűző hatásokat is figyelembe véve közel 28 ezer fő részére biztosított munkahelyet. A közvetett hatások esetében a szektor összesen 137,4 milliárd forinttal járult hozzá a költségvetési bevételekhez, amely nagyobb, mint például a kisadózó vállalkozások tételes adójából (KATA) származó bevétel, illetve több mint 40 milliárd forinttal haladja meg a szeszes italok és egyéb termékek után a költségvetésbe fizetett jövedéki adó összegét.

Még ma is gyakran szembesülünk azzal, hogy a marketinget a reklámozással, a reklámmal azonosítják, holott az ennél sokkal többet jelent. A marketing értékteremtő szerepe éppen abban ölt leginkább testet, hogy az a terméket, szolgáltatást a teljes életszakaszán végigkíséri – annak fejlesztésétől kezdve a stratégiájának kialakításán és az arculat megtervezésén, implementálásán túl egészen az eladás ösztönzéséig, illetve az azt követően nyújtott szolgáltatásokig – hangsúlyozza Hinora Ferenc, az MMSZ elnöke.

A most nyilvánosságra hozott Marketing Indikátor című tanulmány három kiemelt célcsoport számára készült. A célcsoportok egyikét a gazdaságpolitikai, kormányzati döntéshozók jelentik, akik számára a tanulmány megállapításai érzékelhetővé teszik, hogy a nemzetgazdasági kihívások megoldásában hol számíthatnak a marketingágazat aktív támogatására.

A második célcsoportot az üzleti döntéshozók alkotják, akik számára a tanulmány azt bizonyítja, hogy a marketing a vállalkozások elemi szintjén is a növekedést szolgálja – tehát a marketing nem más, mint befektetés a jövőbe. Míg a tanulmány harmadik célcsoportja természetszerűen a szakmát művelők igen heterogén tábora, akik a kutatás eredményei kapcsán abban a meggyőződésükben erősödhetnek meg, hogy mindennapi munkájuk értékteremtő módon járul hozzá saját vállalkozásuk, munkaadójuk cége és aggregált módon az egész nemzetgazdaság teljesítményéhez.

A tanulmány megállapítása szerint a marketingágazat és a kreatívipar a gazdaság hajtómotorjai – akár a COVID-19 előtti, akár az azt követő időszakra gondolunk. Mindeközben persze nem feledhetjük azt se, hogy a modern marketing fő küldetése, hogy elősegítse a fenntartható, körforgásos gazdaság kialakulását, illetve fejlődését – teszi hozzá Hinora Ferenc. Az ágazat hiánypótló áttekintésén túl, a tanulmány négy olyan kiemelt területet is ajánl, ahol a marketingnek megkerülhetetlen szerepe van, egyrészt a járványhelyzet utáni gazdaság fellendítésében, valamint általában a gazdaság fenntartható működésének kialakításában. Kitörési pontként jelenik meg a nemzetközi piacon is életképes magyar márkák felépítése, illetve a leállt ágazatok – digitális szolgáltatások terén történő – fejlesztése, emellett pedig speciális területként azonosította a tanulmány a turizmus újraindításának támogatását és ehhez kapcsolódóan a termék turizmus fejlesztését is. A fenntartható fejlődést ugyanakkor a fogyasztói tudatosság kialakítása, fejlesztése, illetve az innováció további tudatos ösztönzése szolgálhatja leginkább.

További részletek itt olvashatók.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...