- Hirdetés -

Átalakulóban a biztosítási piac

|

A koronavírus-járvány nemcsak a mindennapjainkat alakította át, de számos iparágat rajzolt újra, és a vállalatok működését is átformálta. A biztosítási piac sem kivétel mindezek alól: átalakultak a kockázatokkal kapcsolatos attitűdök, felgyorsultak a digitalizációs folyamatok, és az ügyfelek is nyitottabbá váltak a digitális megoldások irányába. Az ügyféligények mind gyorsabb lekövetése és beépítése a biztosítási megoldásokba, illetve termékekbe, valamint a technológia hadrendbe állítása alapvető jelentőségűvé vált. Az Allianz Hungária a jelenlegi biztosítási trendeknek járt utána.

Az Allianz Hungária többek között az előbb említett fogyasztói magatartásbeli változásokat vizsgálta tavaly év végén a Digital Connected Consumer 2020 kutatásban[1], amely többek között arra is rámutatott, hogy a járvány hatására főleg a személyes kapcsolattartással járó tevékenységek csökkentek leginkább a fogyasztók életében, ugyanakkor a többség az ezeket kiváltó új virtuális szokásokat nem tartaná meg. Azonban azok, akik többet vásárolnak, intéznek pénz- vagy egyéb ügyeket online, nagy arányban megmaradnának ennél a szokásnál a járvány lecsengése után is.

A kutatás szerint biztosítást is egyre többen kötnek online módon: csupán – a pandémia hatására visszaesett utazási lehetőségek miatt – az elmúlt 12 hónapban utasbiztosítást kötők aránya nem növekedett az előző évhez képest. A másik 3 biztosítás esetében (KGFB, CASCO vagy lakásbiztosítás) az eddigieknél többen végezték e műveletet az interneten keresztül. Különösen a KGFB esetében kezd rutinná válni ez a megoldás. Online fiókkal valamely biztosítónál az ügyfelek közel 40 százaléka rendelkezik, és a biztosítási ügyintézés is egyre inkább mobil felületekre (okostelefon, tablet) kerül át. Az érintettek 28 százaléka inkább ezt az eszközt preferálná az ügyintézések során. Továbbra is fontosak a személyes ügyintézési lehetőségek, de a két évvel ezelőtti eredményekhez képest jelentősen nőtt az online csatornák szerepe az összes vizsgált biztosítási termék esetén.

A pandémia átformálta a biztosítási kockázatok sorrendjét is

A közelmúltban megjelent Allianz Kockázati Barométer 2021 szerint a legfőbb üzleti kockázatok idén az üzletmenet megszakadása, a világjárvány kitörése és a kiberbiztonsági események lesznek – vagyis három, egymáshoz szorosan kapcsolódó kockázati tényező. Magyarországon fej-fej mellett, megosztva végeztek az első helyen a kiber incidensek és a járványhelyzet jelentette kockázatok, mindkettőt egyaránt a 108 válaszadó 32 százaléka jelölte meg az első helyen. A 2020-as Kockázati Barométeren a válaszadók 42 százaléka által legfontosabb kockázatnak jelölt jogi és szabályozási környezet változásainak kockázata továbbra is jelentős maradt, de a járványhelyzet és a digitalizáció gyorsulását kihasználó kiberbiztonsági incidensek leszorították az első helyről. A top tízben pedig új elemként jelent meg a természeti katasztrófák jelentette kockázat, amely hazánkban a viharkárok, valamint az árvizek és földrengések által jelentett rizikófaktorokat fedi.

4 trend, amely alapvetően alakítja a biztosítási piacot

Az életünk szinte minden területét átfogó, egyre nagyobb mértékű digitalizáció, a járványhelyzet következtében átalakuló mindennapi szokásaink, valamint az új típusú kockázatok megjelenése az alábbi trendeket rajzolja ki a biztosítási piacon.

· Élménnyé váló biztosításkötés

A jövő biztosítója csak akkor lehet sikeres a piacon, ha az ügyfelek igényeit folyamatosan monitorozva, a rendelkezésre álló adatokra építve egyszerű, áttekinthető termékkínálatot nyújt, mindezt a lehető legnagyobb mértékű digitalizáció mellett, ezzel is növelve az ügyfélélményt. 2021 a termékek és a szolgáltatások egyszerűsítéséről, valamint a távoli ügyintézésről és a gyors ügyfélélményről fog szólni. Az Allianz Hungária tavaly bevezetett moduláris Allianz Autóm gépjármű-biztosítása és Allianz Otthonom Lakásbiztosítása jó gyakorlatot jelentenek a jövőben megjelenő termékek esetében is. Egyszerűsítések és további fejlesztések várhatóak továbbá az ajánlatkérések és a kárrendezések területein is. Olyan radikálisan egyszerűsített, könnyen kezelhető rendszer kialakítása a cél, amelyben az ügyfelek valóban kényelmes, zökkenőmentes élményként élik meg a biztosításkötést.

· Hajrá, innováció! Új kockázatok, új biztosítások

A globális trendek itthon is tapasztalhatóak: a világjárvány hatására nemcsak a mindennapi szokásaink alakultak át, de előtérbe kerültek az alapvető szükségleteink is. Így például első számú prioritássá vált az egészségünk megőrzése. Az elkövetkező időszakban felgyorsul a folyamat, amelynek eredményeként a bennünket körülvevő világ intelligensebbé, egymással kommunikálóvá és összekapcsolttá válik. A járvány hatására kialakuló bizonytalanság még jó ideig velünk marad. Az elmúlt év ráirányította továbbá a figyelmet az empátia és az emberi kapcsolatok jelentőségére. Mindezek a tendenciák együttesen új termékekhez, szolgáltatásokhoz és még inkább emberközpontú szemlélethez vezetnek. A rugalmasság és a gyors reagálási képesség kifejlesztése kulcsfontosságúvá válik: nemcsak a gyorsan változó ügyféligényeknek, de a digitalizáció növekvő mértékének és a piacon megjelenő új szereplőknek köszönhetően is. Az elmúlt évben új kockázatok kerültek reflektorfénybe, újra kell gondolni számos olyan biztosítási megoldást, amely a „régi világunk” modelljére épült: kiberbiztosítási termékek, a megváltozott szokásainkhoz igazodó lakásbiztosítás, üzletmenet-folytonossági biztosítás, járvány vagy bármilyen más okból történő munkából való kiesés esetére szóló biztosítások – csupán néhány példa azon termékek sorából, amelyek megjelenése akár rövid távon is várható a hazai piacon is.

· Mindent átható adat és technológia

Az ügyfélvisszajelzések folyamatának kezelése, hasznosítása, az adatalapú működés még hangsúlyosabbá válik a közeljövőben, a közösségimédia-adatok esteleges felhasználása, vagy beépítése a biztosítási termékekbe komoly előrelépést jelenthet a jelenlegi szolgáltatásokhoz képest. Fontos, hogy mesterséges intelligencia, vagy más gépi tanuláson alapuló adatelemzési technológia mutasson rá összefüggésekre az adatokon belül. Ezáltal lehet még pontosabban kalkulálni, még jobban látni az ügyféligényeket, kiszűrni mivel okozunk esetleg kellemetlenséget az ügyfélnek. Az adatokra épülő működés és az exponenciális technológiák, így például a mesterséges intelligencia, illetve a robotok már itt vannak velünk, az ezekre a megoldásokra épülő fejlesztések meghatározói lesznek a 2021-es évnek.

· Csak fenntarthatóan megy!

A járvány rávilágított arra, hogy a jövő sikeres vállalatainak működésében a fenntarthatóság és a fenntartható működés alapvető elvárás. Mindez olyan momentumot jelent, amit a lehető legnagyobb mértékben kell kihasználni. A biztosítók a fenntartható működés alapelvét veszik figyelembe a befektetéseik során, azaz, hogy a környezeti-, gazdasági és szociális kihívások kezelésében élen járjanak. A klímavédelmi szempontok működésbe való beépítése továbbra is meghatározó szempont marad: az Allianz globális célkitűzése például, hogy az ügyfelei által befizetett összegek befektetése 2050-re teljes egészében a klímasemlegességet szem előtt tartva történjen. A világjárvány felhívta a figyelmet arra, hogy a különböző piacoknak és az országoknak meg kell tanulniuk az olyan új kockázatok kezelését, amelyek például a világjárványok, a klímaváltozás, vagy a társadalmi elégedetlenségek miatt alakulnak ki. Az elkövetkező évtized meghatározó feladata lesz, hogy közösen építsünk fel egy valóban fenntartható gazdaságot és társadalmat. Éppen ezért az Allianz még intenzívebbé teszi az együttműködést a különböző politikai, üzleti és civil közöségekkel a klímabarát és társadalmilag igazságos jövő felépítésének érdekében.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...