Idén harmadik alkalommal hirdette meg a Starbucks Kávéköltők pályázatát. Több mint 100 tehetséges, irodalom iránt fogékony pályázó jelentkezett a magyar költészet napja alkalmából meghirdetett felhívásra. A Jó, hogy itt vagy! témájú pályázatra érkezett döntős alkotások a vállalat közösségi média felületein lesznek láthatóak, ahol az elfogadás, az empátia és a sokszínűség fontosságára hívják fel a figyelmet.
A pályázatra érkezett 126 verset a szakmai és a vállalati tagokból álló zsűri értékelte ki. A döntőben öt induló került a legjobbak közé, akiknek a versei megjelennek a Starbucks közösségi felületein.
„A Starbucks Kávéköltők pályázat már hagyomány, a felhívásnak köszönhetően idén harmadik alkalommal volt szerencsém kiváló verseket olvasni. A nagyszerű kezdeményezésnek köszönhetően számos olyan mű kerül előtérbe, amely eddig a fiók mélyén pihent – mondta el Pion István, költő, slammer, újságíró, szerkesztő, a Starbucks Kávéköltők verspályázatának egyik zsűritagja. – Jó, hogy itt vagy! – szól a pályázati felhívás. Azt gondolom, az üzenet sokunk számára fontos, különösen egy olyan időszakban, amikor a találkozások fő helyszíne az online tér, és mindenki kezd elfáradni a személyes élmények hiányától. Amennyiben most még távolságot is kell tartanunk, azért jó, hogy itt vagyunk, és nemsokára már együtt is leszünk.”
A világ már több mint egy éve kényszerült egy új normálishoz alkalmazkodni, amely kihívások eredményeképp talán még fontosabbá vált az egymás iránti empátia, és az elfogadás. Ezen értékek mentén hirdette meg idén a kávézólánc a Jó, hogy itt vagy! elnevezésű pályázatát. A Starbucks mindenkit örömmel vár üzleteibe, és ezt a nyitott, elfogadó szemléletet osztó irodalmi művek elkészítésére hirdetett pályázatot.
Az elfogadó és a sokszínűséget ünneplő értékrend égisze alatt, idén első alkalommal korhatárra való tekintet nélkül, minden irodalom iránt fogékony jelentkező alkotásait befogadta a kávézólánc a pályázatra. Bárki nevezhetett a Jó, hogy itt vagy! tematikára reflektáló költeményekkel, amelyek korábban nyomtatásban még nem jelentek meg. Ezekkel a célokkal párhuzamban a Starbucks szeretne teret biztosítani a feltörekvő költőknek, hogy bemutathassák művészetüket, ezáltal ápolva a magyar irodalmi kávéházak hagyományait is.
„Büszkék vagyunk arra, hogy idén már harmadik alkalommal adunk teret a kibontakozó irodalmi tehetségek számára, hogy alkotásaikat szélesebb közönség számára is megmutathassák. Idén első alkalommal nem szabtunk korhatárt a jelentkezéshez, ezzel is azt a nyitott, elfogadó, és sokszínűséget ünneplő filozófiát kívántuk megerősíteni, amelyet a Starbucks képvisel – mondta el Molnár Dóra, a verseny zsűritagja, a Starbucks regionális vezetője. – A feladat idén sem volt egyszerű, hiszen több mint száz fantasztikus pályamunka érkezett a felhívásunkra, amelyekből öt döntőst választottunk ki, akiknek alkotásait megosztjuk a közösségi média oldalainkon!”