Egy, a zöld generációt megszólító képregény, egy társasjáték az áldozathibáztatás tabujáról, és egy élelmiszer-mentést támogató projekt is a finalisták között az idei Social Impact Awardon. Idén rendhagyó módon 8 helyett 10 csapat juthatott tovább a következő, inkubációs időszakot jelentő fordulóba.
A Fenntartható Vállalkozásokért Alapítvány – Impact Hub és az Indotek Group szervezésében megvalósuló, egyedülálló közösségépítő és üzletfejlesztési programban 24 pályázat közül választotta ki a szakmai zsűri a legjobb 10 csapatot. A program következő szakaszában, a 2,5 hónapon át tartó inkubációs időszak során a csapatokat dedikált mentorok támogatják majd a vállalkozói ötleteik további fejlesztésében, a minél sikeresebb társadalmi projekt elindítása érdekében. A Social Impact Award hazai programjának végén a pályázatokat elbíráló zsűri két nyertest hirdet majd, az augusztus végén induló közönségszavazás során pedig további egy nyertesről döntenek majd, akik fejenként 1500 euró értékű támogatásban részesülnek.
A döntős projektek kiválasztása során a zsűri három főbb kritériumot vett figyelembe: a társadalmi projektek hatásában rejlő potenciált, a pályázatban rejlő innováció mértékét, valamint a megvalósíthatóságot. A kiválasztott projektek rendkívül innovatív témákkal pályáztak az idei programba: a No Targets társasjátékot fejlesztő csapat célja, hogy megtörje az áldozathibáztatás tabuját, a Kontekt projekt egy időseknek szánt, képernyőhöz csatlakoztatható készüléket fejleszt, míg a Wellbee projekt interaktív, a klímaváltozás és a fenntarthatóság témájával is foglalkozó táborokat szervez a 10-14 éves gyerekek részére.
A pályázók között van továbbá a Női Történet Fonó projekt, amely alkotói műhelyet kínál szociálisan hátrányos helyzetű nők számára, a Carely projekt, amelynek a fő célkitűzése, hogy befogadó és biztonságos munkalehetőséget kínáljon megváltozott munkaképességű emberek számára, illetve a Redo Fashion projekt is, amely textilhulladékokat felhasználva tervez divatos kiegészítőket. A döntősök közé jutott továbbá a Green Digital projekt is, amely egyedi, a zöld generációt megszólító képregények fejlesztésével foglalkozik, a Gardio projekt, amely a feleslegessé vált élelmiszerek hatékony újraelosztását célozza meg, az Énprojekt, amely a mentális egészséget és a karriertudatosságot hivatott támogatni és az Aranyani, amely elsődleges célkitűzése az emberek informálása a környezetvédelemről és a klímaváltozásról.
„Színes pályázati anyagok érkeztek az idei Social Impact Award programba jelentkező csapatoktól, amely számomra visszaigazolja, hogy hazánkban bőven van még tér a társadalmi projektek területén, hiszen számos tehetséges fiatal várja, hogy maradandót és a társadalom szempontjából is hasznos programot alkothasson. A program célja, hogy megadja a szakmai támogatást ezeknek a fiataloknak ahhoz, hogy az innovatív ötleteik megvalósíthatóak legyenek, és hosszú távon is fenntartható társadalmi projektekké válhassanak. Az előttünk álló inkubációs időszakban az lesz a feladatunk, hogy felkészítsük a csapatokat a program utáni kemény munkára” – mondta el Hermann Kamilla, az Indotek Group partnere a finalisták kapcsán.
„Látva a beérkezett pályázati anyagokat, nagyon örültünk a sok innovatív, társadalmi hasznosságú ötletnek. A Zsűrinek nehéz feladata volt, a beadott pályázatokat elolvasva sejtettük mi is az Impact Hub csapatában, hogy nehezen hoztuk volna meg a döntést arról, hogy ki kerüljön be a nyári inkubációba. Köszönjük ezért a zsűri munkáját. A szerdai találkozó is sikeres volt, örültünk, hogy a csapatok és a mentorok tudtak személyesen is találkozni, és megtervezni a nyári találkozóikat. Várjuk már a szeptembert: a közönségszavazást és a végső győztesek kiválasztását” – tette hozzá Bedő Beatrix, az Impact Hub Budapest alapítója és ügyvezetője.