Nemzetközi top előadók váltják egymást a jövő trendjeit elemző BrandFestival színpadán, amit idén október 28-29-én rendeznek meg, ismét offline keretek között. Döntéseink során sokkal inkább jellemzőbb ránk az „irracionalitás”, mint az érvek tudatos megfontolása. Az „irracionális döntés” megértése pedig a korábbiaktól gyökeresen más kommunikációs kompetenciákat, stratégiai tervezési logikát igényel. A rendezvényen a „Viselkedéstudomány” alapgondolata mentén elemzi a jövőt több mint száz külföldi és hazai előadó.
A 20. születésnapját ünneplő BrandFestival-on a jövőt alakító topvezetők, a gazdasági élet és a kommunikációs iparág meghatározó szereplői osztják meg a stratégiaalkotás, márkaépítés és az értékesítési folyamatok terén szerzett tapasztalataikat. Az elmúlt rendezvényeken a majd 570 márkáról szóló 843 előadást közel 11.000 résztvevő követte.
A mai világ komoly üzleti szemléletet, adatelemzői képességeket és mély fogyasztóismeretet követel meg a vezetőktől. Mindez egy új gondolkodásmódot igényel! A közgazdaság-tudomány, a pszichológia, és az ún. consumer neuroscience határterületén mozgó viselkedési közgazdaságtan igyekszik pontosabb előrejelzést adni a fogyasztói viselkedés rejtett mintázatairól, segít értelmezni a vállalatnál felhalmozott hatalmas mennyiségű információt, ezáltal a vásárlói viselkedést nagyobb pontossággal előrejelző modellek készíthetők. Emellett segíti a fogyasztók elkötelezettségének növelését azzal, hogy feltárja a döntés valódi motivációit, valamint alkalmazásával növelhető a dolgozók hatékonysága, produktivitása, így felgyorsítható a vállalat transzformációja.
Daniel Kahneman, Dan Ariely, Robert Cialdini, Roger Dooley, Richard Thaler, Cass Sustein – a viselkedési közgazdaságtan kiemelkedő képviselőinek munkái nyomán a szakterület néhány évvel ezelőtt valósággal berobbant a köztudatba, népszerűsége, térnyerése töretlen, sőt exponenciálisan növekszik.
Sorra jelennek meg a viselkedési közgazdaságtan alkalmazásával foglalkozó trendelemzések (például a Nobel-díjas Richard Thalernek viselkedési pénzügyekkel foglalkozó befektetési cége, Dan Ariely-nek tanácsadó cége van). Olyan ismert márkák alkalmaznak viselkedéstudománnyal foglalkozó szakembereket, mint a biztosítási iparág Revolutjaként emlegetett Lemonade, a Qapital, a Spotify, Facebook, Instagram, Netflix, Apple, Disney parkok és a Disney+, a World Bank, az Amazon, az Impossible Foods, vagy a Headspace.
A közelmúltban jelent meg a Behavioural Economics Guide 2021, melyben izgalmas case study-k, elméleti koncepciók és trendek vannak összegyűjtve, a Behavioral Design Report 2021 pedig a terület számos kiemelkedő képviselőjének közreműködésével foglalja össze, hogy mire számíthatnak a viselkedéstudományok és a dizájn metszetében dolgozók az elkövetkező évben.
„A viselkedéstudományi kutatások gyökereiben változtathatják meg a reklámozási szokásokat, hiszen már nemcsak az eladási eredmények mérhetőek, hanem megismerhetőek azok a folyamatok is, melyek vásárlásra késztetik a fogyasztót. Ettől az adatoktól a reklámok relevánsabbak és jobban célzottak lesznek, amivel a vásárlók és a hirdetők is jobban járnak: jobb insight, pontosabb válasz, a döntések mögötti valós motívumok ismerete. A terület pragmatikus kutatási eredményei szinte minden vállalati szegmenst érintenek: márkastratégia, ügyfélélmény, customer service, termékinnováció, szolgáltatásfejlesztés, ügyfélkapcsolat, üzletfejlesztés és a digitális ügyfélélmény-tervezés, HR, munkáltatói márka, employee experience” – nyilatkozta Barna Tamás, a BrandFestival elnöke, a Republic Group reklámügynökségi csoport alapító-tulajdonosa.