Az ország egyik legjelentősebb élelmiszeripari vállalataként a Nestlé több fronton is küzd az egészséges táplálkozásért. Termékfejlesztései során a cég szakemberei kiemelten figyelnek a nemzetközi ajánlásokra, emellett különféle edukációs programokkal bővítik a szülők és a gyerekek ilyen irányú ismereteit.
A Nestlé Hungária 2021-es fel méréséből kiderült, hogy a 4 és 10 év közöttiek az ajánlottnál kevesebb zöldséget, gyümölcsöt, tejterméket és teljes értékű gabonát fogyasztanak, ugyanakkor a szükségesnél több zsírt és sót tartalmaz az étrendjük. Ezek alapján nem meglepő, hogy magas a túlsúlyos és elhízott gyerekek aránya, 23 százalékuknak van súlyfeleslege.
Családi minta
A Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének szakmai támogatásával készült felmérés szerint több szempontból is rosszabbul esznek a gyerekek, mint 2014-ben: zöldségekből és gyümölcsökből az ajánlott napi mennyiségnek csak alig több mint a felét fogyasztják, rostbevitelük és tejtermék-fogyasztásuk is elmarad az ideálistól.
A Nestlé kutatásából az is kiderült, hogy már az óvodások és a kisiskolások is átveszik a felnőttek helytelen táplálkozási szokásait. A gyermekkori rossz étkezési szokások sokszor felnőttkorban is megmaradnak, olyan egészség ügyi problémákat idézve elő, mint a szív- és érrendszeri betegségek vagy a diabétesz.
Termékfejlesztés
A Nestlé folyamatosan csökkenti árucikkei só- cukor- és telítettzsírsav-tartalmát: 2017 óta 13 tonna sót és 181,7 tonna hozzá adott cukrot vontak ki a Magyar országon kapható termékeikből. A Smarties csokoládéfigurák esetén 2019-ben például 8 százalékos volt a cukortartalom-csökkentés.
Fokozatosan erősödnek a speciális táplálkozási és fogyasztói igények is, amelyekre a Nestlé célirányos termékfejlesztésekkel reagál.
A tudományos fejlesztések mellett a vállalat nagy figyelmet fordít a tájékoztatásra és az oktatásra. A tudatos vásárlói döntést segítik a termékcsomagolásokon elhelyezett tápanyag-összetételi és adagolási információk, az étkezési javaslatok, emellett a tájékoztatás szerves részét képezik a különféle edukatív kezdeményezések, amelyek meghatározó része a gyerekekhez kapcsolódik. Ezeket 2018 óta az akkor elindított globális, Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért program keretében valósítja meg a cég.
Az idén pedig két oktatási programot indított a Nestlé az általános iskolások számára Okos Snack, valamint Etesd az Eszed néven.
Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.