A Vodafone Magyarország egy éves előkészület után, több hullámban, a karanténidőszakban bevezetett hibrid munkavégzést megtartva vezeti be az agilis munkavégzést. A méretgazdaságosság helyett ma már inkább a kreativitás, ügyfélközpontúság és gyorsaság jelent valódi piaci előnyt, az új megközelítésmód pedig ezeket a tulajdonságokat ötvözi.
A Vodafone Magyarország eleinte az egyik legnépszerűbb agilis módszertan, a scrum elveit követi. A scrum egy jól strukturált keretrendszer, amelyet többnyire új termékek fejlesztésére vagy a változások megszilárdítására használnak, tehát általában kreatív vagy változékony munkakörökben alkalmazzák.
A scrumon belül az egyik legfontosabb egység a squad, ami egy keresztfunkcionális csapat teljeskörű felelősséggel. A squad egy megadott célkitűzés alapján határozza meg az elvégzendő feladatokat, hozza meg az üzleti döntéseket és hajtja is végre őket. Az agilis munkavégzés egyik kulcsa a rövid távú, belátható célok kitűzése. Ehhez a csapat kijelöl egy előre meghatározott időtartamot, úgynevezett sprintet (általában 2 hét), amelyben a csapat létrehozza a teljes értékű, potenciálisan működőképes termékelemet. Ez a strukturált megközelítés általában megfelelő az agilis munkavégzéssel most ismerkedő csapatok számára, azonban a vállalat lehetőséget biztosít arra, hogy az egyes csapatok idővel saját, egyéni működésükhöz igazítsák az agilis keretrendszert. A munkavégzésükhöz legjobban igazodó agilitás megtalálásában és kialakításában a csapattagokat kijelölt Scrum Masterek segítik majd.
A módszernek köszönhetően a szervezet tagjai számára átláthatóbbá válik a feladatok leosztása és a folyamatok is tervezhetőbbé válnak. Ez mind hozzájárul a hatékonyabb, eredményközpontú működéshez.