- Hirdetés -

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

|

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató

 

- Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet?

- Egy ilyen váratlan krízis helyzet mindenre hatással van és megnehezíti a hosszú távú tervezhetőséget. Napi operatív szinten pedig nyilván hat a lelki állapotunkra és motivációnkra, munkavállalóként és fogyasztóként is.

- Vannak olyan kampányok, üzenetek, amin változtatni kell? Sokan azt mondják, hogy a háborús hírek elvisznek minden tekintet. Hogy lehet így most reklámokkal, üzenetekkel jelen lenni?

- Az aktuálpolitika vagy egy-egy jelentős esemény mindig magára vonja a figyelmet. Egy márka kommunikációja azonban hosszú távú stratégia alapján készül. Természetesen figyelembe veszünk olyan tényezőket, amelyek az üzeneteink értelmezésében aktuálisan eltérést okozhatnak a tervekhez képest. A mostani válsághelyzetben a Heineken mint vállalat, és a dolgozók is jelentős lépéseket tesznek, hogy a nehéz helyzetbe került embereket segítsék.

- A tavaly vagy korábban elkezdett innovációk a tervezett ütemben érkeznek a piacra vagy lehetséges átütemezés?

- Az idei innovációink mindegyike a piacon van már, hiszen kiemelten fontos, hogy a nyári szezonra kiépüljön a stabil disztribúció. Idén a legnagyobb dobásunk a Heineken márka innovációja, a Heineken Silver, amely mind kategóriáját tekintve (session lager), mind a kommunikációs megközelítésben teljesen újat hoz a hazai piacra. Emellett készültünk új ízekkel a Gösser Natur Zitrone alkoholmentes radler portfólóban: görögdinnye-lime és málna-rebarbara. Emellett a Soproni Óvatos Duhajt is erősítjük egy mango ale variánssal.

- Mi a legfontosabb prioritás most a cég számára a márkaépítésben?
- Bármelyik márkáról legyen is szó, a cél, hogy olyan releváns, hiteles üzeneteket tudjunk közvetíteni, amelyekkel a fogyasztók jól rezonálnak. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy a Sopronival piacvezető márkaként a piacon elsőként vállaltuk, hogy sörünket hazai árpából, és részben már hazai komlóból is készítjük. Az ehhez hasonló valódi értékek, valódi üzenetek azok, amik igazán építeni tudják a márkákat, ennek látjuk az eredményét a fogyasztói visszajelzésekből és a piaci eredményekből is.

- Elég nagy a verseny ezen a piacon is, mire számítasz a folytatásban?

- Igen, Magyarország egy különösen izgalmas piac sör szempontból, a kiélezett verseny örök. Innovációs fronton talán a legerősebb a verseny, ki a gyorsabb, ki talál be jobban, ki az aki mellé lő. Ez minden évben benne van a pakliban. A másik nagy kihívás most a HoReCa csatorna átalakulása, a COVID utáni időszak átrendeződései, megváltozott univerzum, koncentrálódott forgalom, más fogyasztói szokások.

- Már messze nem csak a lager söröktől habzik ez a piac. Rengeteg az íz, és egyre szélesebb az alkoholmentes vagy csökkentett alkoholtartalmú szegmens. Miben van még bőven lehetőség?

- Az alkoholmentes piacban mindenképpen, legyen szó a 0.0%-os lager sörökről, vagy a radlerekről. Globális trend, hogy a fogyasztók egyre egészségtudatosabbak, szívesebben választanak a mesterséges üdítők helyett természetes alternatívát, valamint alkoholmentes sört sem ciki már inni, a sörfogyasztók is szívesen választják ezt olyan alkalmakkor, amikor nem tudnak vagy nem akarnak hagyományos alkoholtartalmú sört fogyasztani. Emellett a prémium alkoholos termékek piaca is folyamatosan növekszik, a fogyasztók igénylik a magas minőséget és a változatosságot.

- Talán az idén nyáron végre újra lesznek nagy fesztiválok. Várjátok már? Nagy kiesést jelentett ez számotokra az elmúlt években a forgalmat tekintve. VOLT fesztivál nem nagyon volt Soproni nélkül.

- Én személy szerint és üzleti szempontból is nagyon várom a fesztiválokat.???? Azt gondolom, hogy a kényszerszünet után mind kiéheztünk már arra, hogy újra a VOLT fesztiválon koccinthassunk a kedvenc Soproninkkal! Csapolt sör mennyiségben sem elhanyagolhatóak ezek a fesztiválok, de a pozitív élmény, felszabadult állapot, amit itt kaphatnak a fogyasztók nem igazán hozható más aktivitásokkal.

- Ennél is nagyobb lehetett a kiesés a HoReCa szektorban, de úgy tűnik, mintha éledezne az ágazat. Milyen reményekkel mentetek neki az évnek ebben a szegmensben?

- Nagyon optimistán és persze kihívásokkal. Az újraépülés lassú folyamat és nem feltétlenül ugyanonnan ugyanúgy folytatódik ahol abbahagytuk. Az eddiginél is fontosabb, hogy jó kapcsolatot ápolva a HoReCa partnereinkkel megtaláljuk azt, hogyan tudjuk a fogyasztókat visszacsábítani, a forgalmukat, forgalmunkat növelni.

- Lehet olyan 2022, mint amilyen 2019 volt?

- Azt gondolom, hogy két egymást követő év sem lehet ugyanolyan sosem. A pozitív változásokra fókuszálunk, egyre erősödik a fogyasztói tudatosság, a fenntarthatóság iránti igény, ezt igyekszünk kielégíteni a Heineken Hungária prémium portfóliójával és fenntarthatósági törekvéseinkkel, mint a hazai alapanyagok, vagy a PET kivezetése a teljes kínálatunkból.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...