- Hirdetés -

Öt év alatt több, mint 300 ezer tonna élelmiszert mentett meg a Tesco

|

A világon évente 2,5 milliárd tonna élelmiszer megy veszendőbe, vagyis az összes megtermelt élelmiszer mintegy 40 százaláka a kukában végzi, amiért a termelők, az élelmiszeripar, a kiskereskedelem és a háztartások egyaránt felelősek. A Tesco öt éve dolgozik az élelmiszer-hulladék mennyiségének csökkentésén a termőföldtől az asztalig terjedő folyamat minden szakaszában. Az áruházlánc a közép-európai kiskereskedelmi vállalatok közül elsőként, 2017-ben tette közzé először a működésében keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét, amelyet Magyarországon azóta 69 százalékkal szorított vissza. Ez idő alatt közel 31 400 tonna (a korábbi, hibás adat: 314 400) élelmiszert mentett meg a kidobástól és ajánlott fel a rászorulóknak, amivel mintegy 100 500 tonnával járult hozzá a károsanyag-kibocsátás mérsékléséhez.

„A Tesco több szeretne lenni, mint egy bevásárlóhely. Ezért folyamatosan egyre többet teszünk a vásárlókért, a közösségekért és bolygónkért. Az élelmiszer-pazarlás megelőzése most még fontosabb számunkra, mint valaha, mivel a klímaváltozás, a koronavírus-járvány, az ukrajnai háború és az emelkedő élelmiszerárak együttes hatása vásárlóinkat is egyre inkább érinti. Ezért is ösztönözzük a tudatos vásárlást, és indítottuk el többek között Árgarancia-kampányunkat, illetve vezettük be a Clubcard-árakat, Friss 5 akciónk keretében pedig hetente más-más öt frissárut kí­nálunk szintén nagyon kedvező áron. Büszke vagyok rá, hogy emellett belső folyamataink fejlesztésével és élelmiszermentő programunkkal már öt éve folyamatosan csökkenteni tudjuk az élelmiszer-felesleget, a működésünkben keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét” – mondta Pálinkás Zsolt, a Tesco Magyarország vezérigazgatója.

2019-ben a Tesco Közép-Európában 11 évvel a 2030-as határidő előtt elérte a ENSZ Fenntartható Fejlődési Célkitűzését (12.3 SDG), amely az élelmiszer-hulladék megfelezéséről szól. A jelenlegi, legfrissebb adatok szerint a vállalat továbbra is túlteljesít ezen a téren, és mind a régióban, mind Magyarországon már 69%-kal csökkentette a működésében keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét. A Tesco 2017 óta méri és minden évben közzéteszi az élelmiszer-felesleggel és -hulladékkal kapcsolatos adatait, ami lehetővé teszi számára, hogy beazonosítsa a problémás területeket, és folyamatosan csökkentse az élelmiszer-pazarlás mértékét.

A vállalat idén új formában, átfogó fenntarthatósági jelentésének részeként hozta nyilvánosságra az adatokat. A 2021/22-es üzleti évre vonatkozó beszámoló az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljai tükrében mutatja be a Tesco felelős és fenntartható működésének eredményeit három stratégiai pillér – a vásárlók kiszolgálása, a közösségek támogatása és a bolygó védelme – mentén.

Amikor ételt dobunk ki, az előállításához, szállításához és csomagolásához felhasznált összes energia és víz is kárba vész, ezért az üvegházhatású gázok mintegy 10 százaléka köthető az élelmiszer-hulladékhoz. Országszerte több mint 160 Tesco áruház ajánlja fel napi szinten a megmaradt élelmiszert a rászorulóknak. Így a 2021/22-es pénzügyi évben az áruházlánc az emberi fogyasztásra alkalmas élelmiszer-felesleg 82 százalékát fordította jótékony célra. Az adományként a nélkülözőknek felajánlott 3403 tonna élelmiszer-felesleg mintegy 10 890 tonnával járult hozzá a károsanyag-kibocsátás mérsékléséhez. A vállalat öt év alatt pedig így összesen közel 100 500 tonna szén-dioxidnak megfelelő mennyiséggel csökkentette környezetterhelését. A Tesco célja, hogy 2035-ig saját működésében, 2050-ig pedig az ellátási láncban is elérje a nettó zéró kibocsátást, ami összhangban áll az ENSZ által megfogalmazott céllal, a globális felmelegedés 1,5 Celsius-fok alatt tartásával.

Az élelmiszer-hulladék problémája azonban túlságosan nagy horderejű ahhoz, hogy egyetlen vállalat képes legyen megoldani azt. Ezért a Tesco minden élelmiszeripari vállalatot arra ösztönöz, hogy vállaljon kötelezettséget ezen a téren, és tegye közzé saját élelmiszer-hulladékkal kapcsolatos adatait. „Elkötelezetten működünk együtt szállítóinkkal annak érdekében, hogy 2030-ig megfelezzük ellátási láncunkban az élelmiszer-hulladék mennyiségét. Meggyőződésünk, hogy ami mérhető, az kezelhető, ezért bátorítjuk őket az adatokat publikálására. 2021-ben közép-európai saját márkás termékeink 9 stratégiai szállítója (az ún. Tesco Product Partnerek) az első élelmiszeripari vállalatok között kezdte el mérni és közzétenni az élelmiszer-hulladékra vonatkozó adatait. Dolgozunk azon, hogy 2022-ben már minden Tesco Product Partner nyilvánosságra hozza ezeket az információkat” – tette hozzá Pálinkás Zsolt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...