- Hirdetés -

A gazdaság motorjaként is hivatkozhatunk a marketingre

|

Már nem szabad csak egy jól csengő üzenetként gondolni a fenntarthatóságra, elérkezett az idő, hogy a „green washing” helyét valódi tettek vegyék át – állítja Sándor Gabriella, a Libri-Bookline Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a szakember elmondta azt is, hogy véleménye szerint az innovációs fejlesztések gyorsasága, azok megvalósításának üteme gondot manapság a nagyvállalatok, és a gazdaság kisebb részvetői esetében egyaránt.

- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Hiszünk a marketing erejében”. Te miért hiszel benne?

- Az egyértelmű és szemmel látható eredményessége miatt hiszek a marketingben. Fontosságát jól mutatja, hogy lényegében a gazdaság motorjaként is hivatkozhatunk rá, enélkül nincs termék, nincs szolgáltatás. Ha megszólítod a vásárlót, annak hatása, eredménye van, ha kommunikálsz, az hat a vevőre, a mi esetünkben az olvasóra. A Libri és a Bookline fejlesztésén hosszú évek óta dolgozom. A Bookline esetében látható volt egy fantasztikus evolúció, ahogy egy ismeretlen márkából ún. love brand lesz, a Libri esetében pedig a megújulás volt a fő irányvonal, ami jól megtervezett és kreatív marketing kommunikáció nélkül nem valósulhatott volna meg.

- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?

- Hiszünk és hiszek a párbeszédben, az eszmecserében, fontosnak tartom azokat a szakmai találkozókat, ahol meg tudjuk egymással osztani tapasztalatainkat, gondolatainkat. De ugyanakkor fontos a vita is, azt gondolom, a tudásmegosztással és a vélemények ütköztetéssel segítjük egymás munkáját.

- Milyen hatása, eredménye lehet egy ilyen eseménynek?

- Biztosíthat minket arról, hogy jó úton járunk, de fel is nyithatja a szemünket, hogy valamit nem jól vagy nem elég jól csinálunk. Nem beszélve az inspirációról, amit leginkább az ilyen szakmai eseményeken kapunk meg.

- Véleményed szerint melyek most a „legforróbb” témák a marketingszakmában itthon?

- Egyértelműen a fenntarthatóság most a legnépszerűbb téma, ennél aktuálisabb kérdést nemigen találunk, hiszen a vásárlók egyre inkább figyelik a vállalatok CSR tevékenységét, sokan közülük e mentén választanak terméket vagy szolgáltatót. Ebben a környezetben pedig már nem szabad csak egy jól csengő üzenetként gondolni a fenntarthatóságra, elérkezett az idő, hogy a „green washing” helyét valódi tettek vegyék át. Meglátásom szerint ezt a változást leginkább úgy lehet előidézni, ha a környezetvédelemmel, a társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos ideákat minél inkább beágyazzuk a vállalat értékeibe, működésébe. A Libri és a Bookline esetében az új brand purpose stratégia alapgondolata is a fenntarthatósághoz köthető. Mindemellett szerintem továbbra is fontos és aktuális téma még a márkákhoz kapcsolódó tartalomgyártási stratégia, illetve a marketing automatizáció, valamint – világjárvány után egyre inkább előtérbe kerülő – a munkavállalói elégedettség kérdése, annak növelése, ami új témaként érkezett el a vállalatokhoz, különös tekintettel a több száz főnél többet foglalkoztató cégekhez.

- Mik azok a kihívások, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- Azt látom, hogy az innovációs fejlesztések gyorsasága, azok megvalósításának üteme jelent gondot manapság, ez ugyancsak problémát jelent egy nagyvállalat, és a gazdaság kisebb részvetői esetében is. Továbbá ennél a kérdésnél is fontosnak tartom kiemelni a fenntarthatóság környezeti és társadalmi kérdéseinek valódi tárgyalását, hiszen a marketingkommunikációs szakma sokat tehet a fogyasztási szokások megváltoztatásáért.

- Mi a Libri / Bookline piacának aktuális, fő marketingkihívása?

- Az emberek szabad idejéért megy a harc, és ebben legnagyobb versenytársaink a streaming szolgáltatók. A kikapcsolódásra szánt idő igen csekély, nekünk pedig azt kell átadnunk egy ilyen ingergazdag, nagy erőforrásokkal rendelkező közeg mellett, hogy egy olyan „klasszikus” tevékenység, mint az olvasás, az egyik legpihentetőbb elfoglaltság, ami igazi szellemi feltöltődést nyújt. Ezt számos kutatás bizonyítja, ilyen például a Sussexi Egyetemen végzett 2009-es kutatás, amely szerint már napi fél óra olvasás is 68%-kal csökkenti a stressz élettani hatásait, és így hosszú távon is képes csökkenteni az életvitelünkből és a környezetünkből fakadó kockázatokat. Ennek fényében érdekes, hogy amíg a (testi) wellness óriási iparág, a tényleges szellemi feltöltődésünkre már nem mindig marad energiánk.

- Hogyan kezeli ezeket a cég?

- Mindkét márkánk alaposan kidolgozott brand purpose-stratégia alapján működik és kommunikál, ami erre az elgondolásra épül.

- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- A hazai közvélemény ritkán hallhatja a marketingszakma képviselőinek gondolatait, azok leginkább szakmai eseményeken hangoznak el és a szakma képviselői hallhatják. Többekhez tud szólni egy cégvezető, egy tulajdonos, jelenleg ők azok, akik közvetíteni tudják a cégek által fontosnak tartott üzeneteket. Izgalmas és nemes kihívás lehet a Marketing Summit-nek, hogy az ott elhangzottak ne csak a marketinges kollégákhoz, hanem a közvéleményhez is eljussanak.

 

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy bármely más területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- Felfedezheti azokat népszerű és aktuális témákat, amik ma foglalkoztatják a szakmát, megismerheti a vezető marketinges kollégák gondolatait és véleményét, hallhat negatív és pozitív példákról és nem utolsósorban inspirálódhat a szakmai közegben.

 

A Marketing Summit-et idén szeptember 15-én rendezik meg, a helyszín a Várkert Bazár lesz. További részletek az eseményről itt érhetők el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...