- Hirdetés -

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

|

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról is, hogy az egyre inkább megmutatkozó generációs eltérésekre kizárólag egyedi, testre szabott válaszok adhatók, illetve elárulta, hogy mi az out-of-home szuperereje.

- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Hiszünk a marketing erejében”. Te miért hiszel benne?

- A kiegyensúlyozott marketingmix elhagyhatatlan alkotóelemeként az out-of-home ma már nem pusztán eszköz, hanem aktív városképet formáló tényező. A marketing ereje formálta, amely növekvő hatással van a fogyasztásunkra, a viselkedésünkre, a mentalitásunkra – ehhez járulunk mi hozzá az egyes célcsoportnak leginkább megfelelő, releváns, kreatív, rövid és hatékony üzenetekkel. Az out-of-home-nak van egy további szuperereje is: kimagasló hatékonysággal tudja megszólítani a sokat utazó városi fiatalokat, akik a tudatos médiafogyasztás miatt a klasszikus csatornákon már nem, vagy csak alig érhetők el.

- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?

- A marketingszakma hazai palettáján ezt tartjuk az egyik legkiemelkedőbb, legszínvonalasabb rendezvénynek. Egy igazi seregszemlének, amelyből nem maradhatunk ki, és amelyet nagy örömmel támogattunk a kommunikációs felületeinken.

- Milyen hatása, eredménye lehet egy ilyen eseménynek?

- Elsősorban a tudástranszfert emelném ki, mivel a tapasztalatok megosztását tartom a legfontosabbnak: ráláthatunk az újdonságokra, a legjobb megoldásokra, a begyűrűző trendekre és innovációkra. A szakmai programok kiválóan alkalmasak arra, hogy naprakészen tartsuk a tudásunkat, hiszen a mi szakmánk folyamatos tanulásból és útkeresésből áll.

- Véleményed szerint melyek most a „legforróbb” témák a marketingszakmában itthon?

- Elsőként egy örökzöldet említenék, ez pedig a kampányok hatékonysága. Akár békeidőket élünk, akár a világjárvány miatt lezárások legsötétebb napjait, akár rohamléptekben gyorsuló inflációval nézünk szembe, a hatékonyság megkérdőjelezhetetlen. Természetesen az egyensúlyra ügyelni kell, hiszen a kreativitást és az üzenetek érthetőségét nem áldozhatjuk fel. Szintén nagyon gyakran van szó az adatvezérelt marketingről. Számos innovatív technológiával is dolgozunk, fejlesztjük azokat. Mi magunk egyre több megoldásban használunk virtuális, valamint kiterjesztett valóságot, hiszen ezek gyakorlatilag megsokszorozzák a kreativitás mozgásterét.

- Mik azok a kihívások, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- Hadd említsek itt is egy örökzöldet, a fogyasztói insight precíz azonosítását és értelmezését. Közhelynek számít, hogy rendkívüli ütemben változó világban élünk, ráadásul egy háború árnyékában, kifejezetten sok kockázatot hordozó, egyértelműen borús kilátásokat felmutató gazdasági környezetben. Ez még fontosabbá teszi azt, hogy megértsük, milyen tényezők befolyásolják a fogyasztók döntéseit egy termék vagy szolgáltatás igénybevételekor. Mire rezonálnak a fogyasztók.

- A JCDecaux számára jelenleg mi jelenti a legnagyobb kihívást? A marketing miben tudja támogatni a helyzet kezelését?

- A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken. Miközben az out-of-home jól bejáratott, megállapodott eszköznek tekinthető, mi több, az urbanizáció szerves részének, az említett változékonyság és összetettség arra sarkall minket, hogy újra és újra megtaláljuk számára az optimális helyet, hogy a legjobban tudjon a médiamixben érvényesülni.

- Milyen médiatervezési és menedzselési kihívást jelent a generációk és fogyasztói csoportok párhuzamos kezelése?

- Az egyre inkább megmutatkozó generációs eltérésekre kizárólag egyedi, testre szabott válaszok adhatók. Ezek mind a téma-, mind az eszközválasztásban megnyilvánulnak, és azt eredményezik, hogy életkor specifikusan kell az üzeneteket eljuttatni. Legjobb tudásunkkal és szerteágazó iparági tapasztalatunkkal tudunk segíteni az optimális kreatív kialakításában, ahhoz pedig az ideális felület megtalálásában.

 

- Milyen megoldást nyújt ebben az outdoor, illetve a JCDecaux?

- Az egyedi elvárások szinte törvényszerűen vezetnek különleges megoldásokhoz: ilyen a kiterjesztett valóság, de megemlíthetjük a citylightba épített mosolymérőt vagy az okosplakátot – a lehetőségek tárháza elég tágasnak tűnik. Ráadásul nem csupán a digitális térről beszélünk: úgy gondolom, hogy a hagyományos eszközök mindaddig velünk maradnak, amíg az igények és a szakma kreativitása ezt lehetővé teszi. Sőt, ebből olyan hibridmegoldások is kinőhetnek, mint például a hagyományos kültéri elemek összekapcsolása a social platformokkal. Ez számunkra szinte végtelen variációs lehetőséget nyújt.

- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- Véleményformáló szerepe mindenkinek van a szakmában, és ebben a vezetők természetesen kiemelt jelentőséggel bírnak, gondoljunk csak az egyre célzottabb és profibb LinkedIn kommunikációra. Legalább ennyire fontos a szerepük a példamutatásban, hogy a feltörekvő generációk tagjaiban azt erősítsék, hogy érdemes kreatívnak, formabontónak, bátornak, máshogy gondolkodónak lenni – ezt egyfajta felelősségnek is érzem. Ugyanakkor az olyan események hatása is kétségbevonhatatlan, amilyen a Marketing Summit, ahol közvetlenül érik az embert sokszor elég erős intellektuális hatások. Nem mehetünk el szótlanul a szakmai díjak mellett sem, amelyek egyfajta indikátorok: olyasmire is felhívják a figyelmünket, ami mellett amúgy csak elsétáltunk volna.

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy bármely más területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- Leginkább azért, mert egy átfogó képet kaphat a legizgalmasabb aktualitásokról. Sajnos a teljes szakma nagyfokú túlterheltséggel működik, így az önfejlesztésre kevés idő jut, itt viszont sűrű és tömény ismeretanyaghoz juthat, ami rendkívül hasznos lehet neki.

 

A Marketing Summit-et idén szeptember 15-én rendezik meg, a helyszín a Várkert Bazár lesz. További részletek az eseményről itt érhetők el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...