- Hirdetés -

Azok a cégek teljesítenek jól, amelyek továbbra is invesztálnak a márkájukba

|

Nem csupán a magyarországi sörgyártás marketingjébe, hanem a szakma általános megítélésébe is bepillantást engedett a Signature CEO díjas Wilheim Gábor. A Dreher Sörgyárak marketingigazgatója a cégcsoporton belüli együttműködésről és a külföldről bejövő prémium márkákról is kifejtette véleményét. A felvetett témákhoz a cég Brand Managere, Füleki Erik és Trade Marketing Managere, Lovász Dóra is hozzászólt, akik mindketten a Signature 40 díjazottjai.

- Mit gondol arról az állításról, hogy a marketingszakmának újra kellene pozicionálnia magát? Mit képvisel a marketing az üzleti döntéshozatalaikban?

- Wilheim Gábor: Úgy gondolom, hogy a marketingnek nem kell újradefiniálnia önmagát – a vállalatoknak kell. Ahol ez háttérbe szorult, most újra előtérbe kell helyezni. Szerintem a marketingnek az alapvető szerepe nem változott, vagy változik. Viszont azoknak a cégeknek, ahol – ilyen vagy olyan okokból kifolyólag – a marketing nem stratégiai funkció, nem az üzlet fő hajtóereje, nekik újra kell gondolniuk magukat. Egy cégen belül ez egy kulcsfontosságú, stratégiai funkció, ami egyben a jövőt is menedzseli. Ez az újításnak a fő hajtóereje és mint ilyen, szerintem kritikus kereskedelmi szerepet tölt be.

- Füleki Erik: Nagyon fontos, hogy ne keverjük össze a marketinget magával a kommunikációval. Persze a marketing során is kommunikációs munkák vannak a háttérben, viszont szerintem a marketing az maga a változás. A különböző, változó fogyasztói igények, és ezeknek a különböző megoldásoknak a megkeresése és megtalálása kell, hogy szerepeljen egy vállalat stratégiájában. Rengeteg tanulmány is ezt támasztja alá; azok a vállalatok tudnak igazán élen járni, ahol ez a fogyasztóközpontú stratégiai szemlélet jellemző a cégvezetésre.

- Lovász Dóra: Én azzal egészíteném ki, hogy ez különösen hangsúlyos nálunk. A trade és brand marketingterveket nagy összhangban tartjuk. Minden egyes éves tervezésnél összehangoljuk a márkaterveket és a csatornaterveket. Szerintem ez előremutató és nagyon hatékonynak is találjuk.

- Az olyan szélsőséges helyzetekben, mint a pandémia vagy a mostani gazdasági kilengés, fontosnak érzi, hogy máshogy, másfajta felelősség mellett kell kommunikálnia a vállalatnak?

- Wilheim Gábor: Nem gondolom feltétlenül. Ezekben a helyzetekben, amik mindannyiunkat érintettek, mi azt a döntést hoztuk meg, hogy nem változtatunk azon, ahogyan kommunikálunk. Nem változtattunk a stratégiánk kulcspontjain, és azon sem, hogy például nem csökkentettük a tévéreklámok súlyát, vagy nem halasztottunk el új termékbevezetést. Valamint azon sem változtattunk, hogy mit kommunikálunk a fogyasztók felé. Ez a fajta állandóság segíti a márkánk további növekedését. Az elmúlt 10-20 évnek a korábbi, szintén nehéz gazdasági helyzetei már bebizonyították, hogy azok a cégek teljesítenek jól, akik továbbra is invesztálnak a márkájukba, és nekünk ez is a tervünk. A Dreherről elmondható, hogy az elmúlt időszakban évről évre folyamatosan növeltük a marketingbe történő befektetést. Továbbra is ezt folytatjuk, és ahogy mindig, úgy most is részletesen megvizsgáljuk, hogy a lehetőségek közül a a stratégiánkat legjobban támogatót válasszuk.

- Személy szerint tudnak a marketingfolyamatukra – akár belsős, akár külsős szemmel nézve – egyfajta innovációs folyamatként tekinteni?

- Füleki Erik: Abszolút! Maga a marketing az a változásról szól. Az innovációnak is az a lényege, hogy valamit változtassunk. Valami újat hozzunk be, valami új fogyasztási igényre próbáljunk meg megoldást találni, vagy új gondolkodásmódot hozzunk köztudatba… Az innovációnak pontosan ezért alapvető feltétele a marketingszemléletű gondolkodás.

- Lovász Dóra: Ezzel én is teljesen egyetértek. Mivel a folyamataink nagyon innovatívak, emiatt nagyon sok új dolgot is kipróbálhatunk. Például, amiket saját magunk fejlesztünk házon vagy akár országon belül. Ez pedig az eladási kommunikációban is megmutatkozik az elmúlt éveket tekintve.

- Wilheim Gábor: Az innováció és a marketing a tyúk vagy a tojás esete. De a kérdésre válaszolva, szerintem mind a mai napig a legérvényesebb marketingmodell a 4P. Lehet, hogy emiatt sokan megköveznek majd, de úgy gondolom, ez írja le legjobban a marketinget mind a mai napig – és ez is ad választ. A 4P egymástól elválaszthatatlan, ezért én nehezen tudok elképzelni egy olyan innovációt, amely nem függ össze a marketinggel. De ez nem jelenti azt, hogy minden innovációnak csak a marketingről kell jönnie. Hiszen hiába van egy újfajta söröm, ha nem tudom, hogy milyen áron szeretném adni, hol szeretném eladni és hogyan szeretném eladni. Innentől kezdve ez az egész egy szép, szerves egésszé alakul.

- Lát-e abban különbséget, hogy a hazai vásárlók inkább a magyar termékeket választják? Vagy a külföldi márkákra is ugyanolyan nyitottak?

- Wilheim Gábor: Ez egy érdekes kérdés, mert mi egy olyan kategóriában dolgozunk, ahol rettentő erős hazai márkákat találunk – akár a versenytársainknál, akár nálunk. És ezek nagyon népszerűek is. Ugyanakkor az is látszik, hogy egyre inkább van egy nyitottság a nemzetközi, elsősorban prémium vagy éppen szuperprémium termékek irányába. Persze ez nem jelenti azt, hogy a magyar terméket lecserélik a külföldire, vagy akár fordítva. Hanem egyszerűen azt, hogy szélesedik az elérhető választék. Inkább ez az a kihívás és megfelelés, amivel mi ebben a kategóriában szembesülünk nap mint nap.

- Hogyan vélekedik a marketing hazai helyzetéről? Hogyan teljesít a Dreher magyar marketing szerepe az országok közötti összevetésben?

- Wilheim Gábor: Szerintem nem szabad összehasonlítani a Dreher magyar marketingjét egy bármilyen cég londoni marketingjével például – de nem is kell. Viszont, ha a cégen belül nézzük a helyzetet, akkor konkrét példákat is tudunk mondani. Megrendeznek évente egy európai marketing versenyt, ahol különböző kategóriákban díjazzák a jobbnál jobb projekteket és márkákat. A tavalyi évben a Dreher nyerte a legfőbb kategóriát, az elmúlt öt év marketing tevékenységét elismerendő. Nekem pedig ezek az elismerések nagyon fontosak, főleg házon belül. Mert ezek mutatják, hogy jó irányba haladunk. Nyilván mi aktívan együtt dolgozunk a cégcsoport más országaival is, de mindig van egy kis versenyszellem köztünk, hogy túlszárnyaljuk a másikat. Mindez akkor is előfordul, ha mondjuk van egy jó ötletünk, és azt a lengyel kollégák viszik tovább, és lesz belőle valami sokkal jobb, mint amit mi megálmodtunk. De fordítva is tudunk példákat mondani. Szerintem az a fontos, hogy hasonló dolgokat vessünk össze, hiszen ezekre építve egy kicsit feljebb is tudjuk húzni egymást.

 

Fotón balról jobbra: Füleki Erik, Lovász Dóra, Wilheim Gábor

A 2022-ben alapított Signature CEO díjat azon üzleti döntéshozók és szervezetek nyerhetik el, ahol mind vezetői, mind operatív szinteken független testületek által díjazott marketingszakemberek dolgoznak – vagyis felkerültek az idei Marketing & Media TOP 50 marketing-döntéshozó, valamint a Signature 40 listára.
- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...