„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi munkát kereső embereket segítő új startup két társalapítója mesélt a vállalkozásról.
Előző termékük egy szállodák számára készült programajánló platform volt, ennek köszönhetően kerültek kapcsolatba sok iparági szereplővel. Itt látták meg, hogy mekkora kereslet van alkalmi munkavállalók iránt, de valahogy mégsem sikerül megfelelő embereket találniuk a cégeknek, főleg azért, mert a klasszikus csatornák már nem bizonyultak hatékonynak. Emellett a „húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás” gondolat is motiválta őket abban, hogy megoldást találjanak a problémára.
Első ügyfeleik a HORECA-szektorból kerültek ki, így tehát szállodák, éttermek és catering cégek tartoznak közéjük, de a külföldi nyugati példákat tekintve várhatóan a logisztikában, kereskedelemben és adminisztratív területen is lesz igény alkalmi munkavállalókra.
A Giggle alkalmazás egy „kétoldalú piactér”, ahol a munkavállalók és munkáltatók egyaránt jelen vannak, előbbiek számára a regisztráció teljesen ingyenes. A profil adatokkal - tanulmányok, tapasztalatok, igények – való kitöltése után hozzáférnek a meghirdetett műszakokhoz. Ezeknél pedig néhány alapinformáció (órabér, helyszín, idő, jelentkezői feltételek) érhető el, majd a munkára való jelentkezést egy rövid videóinterjú követi. Erre az alapítók szerint azért van szükség, hogy „a legjobb szolgáltatást nyújtsák a partnereknek”.
A munkáltató partnerek hasonló adatlapot hozhatnak létre, ők a keresett pozíciókat és az azokhoz tartozó műszakokat tölhetik fel a Giggle felületére. „A partner a munkavállalók profiljai alapján pedig eldöntheti, hogy szeretne-e velük együtt dolgozni, vagy sem”. Fontos részét képezi még az alkalmazásnak, hogy a két oldal „kölcsönösen értékeli egymást”.
A beszélgetésben szó volt még arról, hogy a startup mögött olyan befektetők állnak, mint a Hiventures, Jared Schrieber amerikai unikornis alapító, Csillag Péter a Starschema alapítója, és Fülöp András a Deloitte korábbi elnök-vezérigazgatója. „Egy startup esetében a gyorsaság és az idő nagyon fontos faktor”, mondják az alapítók, és úgy tartják, hogy ezért ha valaki nem képes a startupoktól elvárt, rájuk jellemző gyors növekedést elérni, abban nem fognak hinni a befektetők.
Arról is szó esett, hogy megéri-e befektetők nélkül, csak saját tőkével belevágni egy ilyen vállalkozásba, erre azt felelték: „Bátraké a szerencse, de bizonyos racionalitások mellett”.
Mik a közeli és távlati céljaik a startuppal, mi lesz, ha nem jön újabb nagy befektető, és mi a helyzet a nemzetközi piaccal kapcsolatos ambícióikkal? A teljes adás itt hallgatható meg.