Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az itt meghallgatható beszélgetésben szó esett többek között az egóharc esélyéről, a külföldi piacról, tudásmegosztásról is.

Az INTREN és a JabJab a Google egyes nagyvállalati termékeinek egyedüli hazai viszonteladója, és jó ideje működnek már párhuzamosan ugyanazon az értékek mentén, és ugyanazon szolgáltatások fejlesztésével, ebből következően gravitáltak egymás felé. Bobály Mihály szerint 15 év alatt kiderült, hogy az értékeik közösek, egyformát gondolnak a világról. „Van, aki szerint a tudásmegosztás veszélyt jelent a saját üzletére”, ő és Gandera Balázs azonban mindketten regionális Google trénerek voltak, és tanították a konkurens ügynökségeket. „Nem veszély, ha a piac többet tud” – mondja Bobály.

Évek óta figyelik a Magyar Reklámszövetség reklámtortáját, ami azt mutatja, hogy Magyarországon az elmúlt években „a digitális költés bőven megugrotta az összes többi költést”. Tíz éve még csak követendő példaként állt előttük az angol és amerikai piac, ahol a digitális szektor nagyobb, mint a tévés, ma már azonban akkora méretűre nőtt a hazai digitális piac, hogy ez nemcsak az itthoniaknak lehet izgalmas, hanem külföld számára is.

A közös munkájukra való igényt többféleképp indokolták, Gandera szerint sok lehetőséget láttak abban, hogy a két vállalat szakemberei együtt dolgozzanak tovább és „olyan feladatokat vállaljanak, amikre Magyarországot csak a nemzetközi cégek képesek”. De nyomott még a latban, hogy a „szakmai tudás folyamatos fejlesztése közösen sokkal könnyebb”. Bobály pedig elmondta, hogy a JabJab specialista cégként indult, két szakterülettel foglalkoztak, de mindenhonnan azt hallották, hogy a tanácsadó, generalista életmód a jövő. A beszélgetésből az is kiderült, hogy bár sokan így vélhetik, de „nincs egóharc” köztük.

Szó esett arról is, hogy a covid-járvány meggyorsította a digitalizációt, és ebben a felgyorsult, inflációtól terhelt világban kell helytállnia a cégnek. „A makrogazdasági környezet a vízhőmérséklet, nekünk pedig úszni kell, haladni a part felé” – fogalmaz Gandera.

Miért volt szükségük pénzügyi befektetőre, mi vonzza őket a külföldi ügyfelek és piac felé, és hogyan tervezik a terjeszkedést a határon túlra? Itt hallgatható meg a teljes adás.