- Hirdetés -

Itt az ideje a média szó jelentését újrafogalmazni

|

A hagyományos értelemben vett média, azon belül a televízió négy bástyája közül a tartalomgyáros, a tartalomterjesztő és a hirdető ellentétes érdekeltségű már megszokott üzleti modelljeivel, és a médiafogyasztó is új tartalomfogyasztási szokásokat vesz fel – mutatott rá Csermely Ákos. A Digital-Media Hungary szervezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt az első Media Hungary konferenciáról, arról, hogy mennyi résztvevőt vár idén az eseményre, feltett egy kvíz-kérdést és elárulta azt is, hogy mennyire hosszú távon tervez.

- Idén már 28. alkalommal szervezitek meg azt az eseményt, ami kezdetben Media Hungary volt, most pedig Digital-Media Hungary néven fut. Az elmúlt közel 3 évtizedben véleményed szerint mennyit változott a média világa?

- Szerintem gyökeresen megváltozott. 1981 óta vagyok a médiában, végigkísértem változását, vagy mondhatom így is: fejlődését. Ezt a változást többek között azzal is jeleztem, hogy a 28 éves Media Hungary konferencia nevét immáron két éve Digital-Media Hungaryre módosítottam. Még azt is megreszkírozom, hogy kimondjam: itt az ideje a média szó jelentését újrafogalmazni. 20 évvel ezelőtt csak a tévék, rádiócsatornák és a kiadók tudtak eljutni a médiafogyasztóhoz. Óriási befolyásoló képességük birtokában igazi hatalomnak számítottak. Nem azt mondom, hogy most nincs erejük, de azért valamelyest csökkent. Ma mindenki mindenkit elérhet a neten, szórakoztathat, mindenki mindenkivel kommunikálhat, kereskedhet. Tudom, ezek a mikró médiumok egyenként apró hatással bírnak, de ezek az apróságok együttesen már komoly befolyássá adódnak össze. Nézzük csak meg az MRSZ minden évben kiadott számait és az abból levonható tendenciákat. Nézd meg, mit tesznek a hagyományos média szereplői: alkalmazkodnak. Streaminget csinálnak, online platformokat indítanak, és egyre gyakrabban hívják magukat inkább „tartalomgyártónak”. Ez a folyamat szerintem elég beszédes. Sok tizenéves piaci tradíció, üzleti modell napjainkban és az elkövetkező hónapokban alakul át.

- Emlékszel még az első konferenciára? Akkor mennyien voltak a résztvevők és melyek voltak a kiemelt témák?

- Az első konferenciát 1996-ban szerveztem a siófoki Ezüstpart szállóban. 370-en voltunk. Beszélgettünk az akkoriban megszületett és sokak által meg nem értett médiatörvényről, a kereskedelmi médiáról általában, és összehasonlítottuk a közszolgálati média tulajdonságaival. Mivel a versenypiac törvényei akkoriban még nem voltak számunkra annyira ismeretesek, inkább csak ideákról filozofálgattunk. Első szponzorom akkor az első televíziós kereskedőház, az IP Hungary volt, Mező László barátom képviseletében.

- Az idei konferencia alcíme: „Magunknak teremtett világok”. Miért épp ezt a címet választottátok?

- Soha senki nem egyedül hozott létre egy helyzetet, befolyásolt piacot, embereket. Mindent együttes erővel értünk el, akár tisztában vagyunk ezzel, akár nem. A pillangók szárnyainak verdesése sok mindenre hat… Sok icipici és hatalmas döntéssel és cselekedettel. Gyakran találjuk úgy, hogy más a hibás saját helyzetünkért – pedig ugye, ez nem így van?! Minden – legyen személyes vagy céges - helyzetünkért mi magunk vagyunk a felelősek. Egyénileg is, és összeadva nagyban is, légyen szó médiatípusról, kereskedelemről, vagy marketingről. Itt van például az amit évek óta szajkózok: a globálisok elvesznek és elvisznek mindenünket. Csak mostanában kezdjük belátni, amikor már viszonylag késő. Ők kiválóan kezelték az ügyfeleiket, magukhoz szoktatták a piaci szereplőket, valamint a média- és reklámfogyasztókat. Mostanra azt vizsgálhatjuk, hol lesz majd helyünk, hol lehet majd „lakóhelyünk” mellettük – rosszabb esetben alattuk. És akkor most csak megemlítem a most kialakuló streaming piac várható térnyerését, ahol szerintem még az igazi nagy cápák nem is léptek a placcra!

- Melyek lesznek idén a kiemelt témák a konferencián?

- Erre nehéz válaszolni, mert minden témánk kiemelt. Nem tudok olyat mondani, ami jobb, érdekesebb a másiknál. A hagyományos média újra értelmezi helyét, újra pozicionálja helyzetét. A marketing, a kereskedem egyre szorosabban kapcsolódik össze. Ez a folyamat már alsó hangon is 4-5 éve látható, tapasztalható. De mondhatom úgy is: a hagyományos értelemben vett média, azon belül a televízió négy bástyája közül a tartalomgyáros, a tartalomterjesztő és a hirdető ellentétes érdekeltségű már megszokott üzleti modelljeivel, és a médiafogyasztó is új tartalomfogyasztási szokásokat vesz fel. Eddig is beszélgettünk ezekről, de most már szinte kézzelfoghatóan érezhető, jól látható a piaci mozgáson. Ha megnézed az elmúlt évek konferenciáinak programjait, azok jól tükrözik a piaci tendenciákat, igyekszem mindig követni a trendeket és közben előre figyelni.

- Évről évre több ezren vesznek részt az eseményen. Idén mennyi résztvevővel számoltok?

- Az idei számok kicsit jobbak mint a 2019-esek. Így reménykedem, hogy nem csak álom lesz a 2200-2400-as létszám.

- Rengeteg programmal készültök, számos előadás, kerekasztal-beszélgetés lesz. Említenél néhány kiemelkedően izgalmasnak ígérkező programot?

- Az előbb a médiáról és a marketingről beszéltem, most egy kicsit más témákra mutatnék rá. Boncolgatni fogjuk a mesterséges intelligencia gyakorlati szerepét a marketingkommunikáció és a média versenypiacán, de szó lesz a cégvezetések idei dilemmáiról a Human Hungary teremben, és a pénz biológiájáról is szót ejtünk, nem is akárkikkel… Valamint megemlíteném még azt, hogy hívtam Z generációsokat is, akiktől azt várom, hogy beszéljenek rólunk, 30 felettiekről. Hogyan látnak bennünket, például felelősnek, felelősségteljesnek és jövőápolónak. Apropó - szóba hozom a fenntarthatóság újra értelmezését is. A második napon lesz ez a sokatmondó, elsőre sejtelmesnek hangzó tematika: „A fenntarthatóság búcsúcédulái, és a screenen nevelkedett nemzedék képernyőbe zárt intellektusa.”

De íme egy szakmai kvízkérdésem: aki megfejti ezt a képletemet, adok nekik 1 darab 2 napos belépőt. Tehát a kérdés: mit jelent ez: B2B–B2C= D2C, de ha D2C-ből kivonom a H2H-t az egyenlő lesz A2A-val. A konferencián egy teljes napot szentelünk ennek a képletnek az értelmezésére. A megoldásokat a messengeren várom.

- Legendásak az esti programok is a Digital-Media Hungaryn. Idén mire készülhetnek a résztvevők?

- Semmi csendet nem ígérhetek, és ha kell szirtakit is járok. És lesz éjféli tunkiparti is.

- A covid-járvány alaposan átalakította a kapcsolattartást és kapcsolatépítést, a digitális kommunikációs platformok használata teljesen általánossá vált, rengeteg konferenciát szerveztek online térben az elmúlt években. Véleményed szerint miért van szükség olyan eseményekre, ahol személyesen találkozhatnak a piaci szereplők?

- A webináriumokon nem érzem az emberek illatát, nem tudom meglapogatni a hátukat, és nem adhatok a képernyőre puszit a barátomnak, akit egy éve nem láttam. De nyilván vannak gazdasági, vagyis üzleti okai. Mára nagyon sokba kerül egy konferenciaprogramot létrehozni, és a konferenciát, a maga infrastruktúrájával lebonyolítani, azt pedig fedezni kell valamiből. A webinárium másra való, nem azt mondom, hogy rosszabb, csak másra kell használni. A covid alatt én is csináltam, több mint 100 adást ért meg a Reboot Hungary. Ha nem lettek volna támogatóim, ma nem tudnánk beszélgetni arról a csodás projektről.

- Hogyan látod, hosszabb távon van létjogosultságuk a hasonló nagy, számos témát napirendre tűző konferenciáknak? Van újabb 3 évtized a Digital-Media Hungaryben?

- Nincs jobb a kreativizmusnál és a küzdésnél. Fiatal vagyok, adnék még 40 évet a Digital-Media Hungary számára, és ígérem 100 éves koromban kiszállok.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...