Nagyot álmodtunk, és a nulláról alkottunk meg egy teljesen új beautyterméket, amely a legújabb trendeket követi – mondja Lilu. A Body+ME megalkotója már a külföldi expanzióban gondolkodik. A magyar termékcsalád bevezetéséről, kételyekről, a közös munkáról és a további piaci lehetőségekről Lilu mellett a Rossmann ügyvezetőjét, Flórián Lászlót, a márkáért felelős mentoringcég, a MPBA Mentoring Group vezetőjét, Bíró Attilát és a gyártást végző szegedi vállalkozás, a Florin Zrt. első emberét, Barta Attilát kérdeztük.
- Nemrég saját beautymárkával léptél a piacra. Azért ehhez kellett bátorság, mivel ez még nem annyira bejáratott út.
- Lilu: Egy klasszikus celebmárkával piacra lépni mindig rizikós. Ez az út a mi esetünkben azért volt sokkal könnyebb, mert a bőrápolást már évek óta hozzám köti a közönség, a vásárlók. Ez a szakmai háttér jelentősen csökkentette az induláskori rizikót.
- Mikor és honnét jött ez az ötlet?
- Lilu: Az, hogy saját márkát szeretnék, mindig szerepelt a terveim között. Folyamatosan érett a gondolat, de önállóan egy ilyen projektbe nem lehet belevágni. Mindenképp kellett hozzá egy csapat üzleti, fejlesztési oldalról. Partnerek, akik az instrukcióim mentén, kompromisszumok nélkül alkották meg a terméket olyannak, ami a legjobb a piacon.
- Nem volt olyan, aki inkább le akart beszélni erről?
- Lilu: Nem, sőt a környezetem maximálisan támogatott mindenben. Ebből a szempontból is nagyon szerencsésnek érzem magam.
- Azért ebben volt rizikó, hiszen a termék teljesen új, olyanhoz adod a neved, ami eddig nem létezett.
- Lilu: Nem a nevemet adom egy meglévő termékhez, hanem a nulláról alkottunk meg, hoztunk létre egy teljesen újat. Ez a megközelítés minden elemében nagyon más. Nevet általában egy ismert ember ad egy meglévő termékhez. A Body+ME koncepciójába a tudásomat, az időmet, a tapasztalatomat és minden szükséges erőforrást tettem bele. A teljes folyamatban aktívan részt vettem, az elejétől az utolsó hatóanyag jóváhagyásáig. Az természetesen nem merült fel, hogy lemásoljunk valamit, vagy hogy egy gyártó legyártson nekem egy terméket, amivel az üzletekben
találkozom először. Ennél sokkal jobban tiszteljük a vásárlókat.
- A Glamour év vállalkozója díját nemrég te nyerted. Vagyis a média- és kommunikációs szakma már értékelte, amit csinálsz ezen az új pályán. Jólesett a visszajelzés?
- Lilu: Fontos visszajelzés, mert ez egy közönségdíj volt, amit a vásárlóink, a vevőink szavaztak meg. Így természetesen nagyon sokat jelentett.
- A nagy kérdés az, hogy a piac hogyan értékeli a vállalkozásodat.
- Lilu: A piac nagyon jól fogadta, nagyon kedvezőnek értékeli. Általános igazság, de valójában csak ez működik, csakis abban hiszünk: ha valóban jót csinálsz, maximalistán beleteszed a munkát, az energiát, akkor a végeredménye is jó lesz. Nagyot álmodtunk, már a külföldi expanzióban gondolkodunk, látjuk, hogy ott is van helye a termékeinknek.
- Mit szól egy drogérialánc egy ilyen ötlethez, hogy valaki jön a saját brandjével? Bár igaz, Lilut régóta jól ismeritek ennél a láncnál.
- Flórián László: Mindig örülünk az új, innovatív, előremutató ötleteknek, így volt ez Lilu márkája esetén is. Annak külön örültünk, hogy olyasvalaki állt ezzel elő, akivel hosszú ideje dolgozunk együtt, de a testápolás tudatosabbá tétele, a testrutin mint új fogalom bevezetése önmagában is nagyon jó ajánlólevél volt a brandnek.
- Voltak azért kételyek, vagy inkább azt gondoltátok, nehogy már máshová vigye?
- F. L.: Inkább az utóbbi. Szeretünk kölcsönösen hűségesek maradni az arcainkkal, úgy éreztük, együtt vagyunk hitelesek Liluval, és egymást erősíti a Body+ME, valamint a Rossmann.
- Mi az, amit ilyenkor elsődlegesen néz egy kereskedő? Milyen terméktulajdonságokat, újdonságokat kerestek?
- F. L.: Az utóbbi években a tudatos bőrápolás hatalmas népszerűségnek örvendett. Mint ahogy a Body+ME brand is hangsúlyozza, a testünkön lévő bőr ugyanazt a tudatos törődést érdemli, mint az arcunkon lévő, és ezt mi is így gondoljuk. Mivel a tudatos arcápolás is csak az utóbbi években robbant be itthon, úgy éreztük, nagyon fontos ennek a testápolásra kiterjesztett verzióját már a kezdetekkor felkarolni és magunk mellé állítani. A termékekben megláttuk az újdonságot, az innovációt, ami eddig nem volt jelen a skin care világban, és szerettük volna, hogy ehhez első kézből a Rossmann vásárló férhessenek hozzá.
- Elég, ha valakit ismernek a tévéből? Az biztos siker, ha egyszer csak előrukkol egy bőrápoló krémmel?
- Bíró Attila: Attól függ, mit nevezünk sikernek. Ha valaki relatív híres emberként, kizárólag az ismertségére építve, rövid távon gyorsan akar pénzt keresni, és keres is, akkor azt érezheti sikernek. Ha valaki átgondolt szakmai alapokra építve valóban jó terméket kíván a vásárlóknak adni, hosszú távon akar építkezni, akkor teljesen másképp kell az üzlethez hozzáállni. Sokkal komplexebb gondolkodással, sokkal professzionálisabban kell építkezni, megfelelő szintű nemzetközi és hazai üzleti, piaci és gyártásfejlesztési ismeretekkel folyamatosan magas minőségű terméket kell fejleszteni, előállítani. És ezekből jön az, hogy önmagában nem elég, ha valaki ismert a tévéből.
- Mennyire volt nehéz gyártót találni a piacon? Vagy miután megtudták, hogy ez a Lilu brandje lesz, egyből megnyíltak a kapuk?
- Bíró A.: Meglepő, de Magyarország egész jól el van látva gyártói kapacitásokkal és kapcsolódó szaktudással. Egy általunk épített márka esetén a gyártói kiválasztásnál sosem onnan közelítünk, hogy ki a leglelkesebb, ha meglát egy hírességet, hanem onnan, hogy kinek van meg a megfelelő szaktudása, fejlesztői háttere és később a folyamatosan magas minőséget szállítani képes gyártói kapacitása. Szakembereket kerestünk tehát partnernek és nem lelkes Insta-sztorizókat.
- Mennyire komplex tudást igénylő feladat egy új terméket megalkotni és a piacra dobni, aztán folyamatosan menedzselni?
- Bíró A.: Nagyon is az, épp emiatt igen kevés valódi sikersztori van az egyébként jó néhány fejlesztésből. És nemcsak a komplex tudás fontosságát emelném ki, hanem a tervezett, kitartó, maximalista munka fontosságát. Ezek megfelelő kombinációja elengedhetetlen a sikerességhez.
- Mi kellett ahhoz kommunikációs szempontból, hogy Lilu és a márkája jól debütáljon, és sikeres termék lehessen?
- Bíró A.: Professzionális tervezés és nagyon komoly szakmai háttérmunka. Formulákban, csomagolásban, imázsban, gyártásban, a márka menedzsmentjében. Jó néhány elem/modul van, amit mindenképpen megfelelő színvonalon kell elvégezni ahhoz, hogy egy termék kikerüljön a piacra. A siker és a kudarc közötti különbség ezen elemek elvégzésének minőségében rejlik.
- Egyből meggyőztek, hogy érdemes ezt a terméket legyártani?
- Barta Attila: Nem kellett sokat gondolkoznom rajta, mind fejlesztésben, mind gyártásban illeszkedik a portfóliónkba ez a termékcsalád. Bíró Attilát és a cégeit elég rég ismerem ahhoz, hogy tudjam, ha megkeres egy projekttel, azt ő már jól átgondolta. Lilu bőrápolási területen elért eredményei pedig garantálták a minőséget és a különlegességet, így nagy örömmel vágtunk bele ebbe az egyedi termékcsalád gyártásába.
- Hogy látod, megérte ebbe belevágni?
- Barta A.: Azért ez egy elég új irány Magyarországon. Én és a csapatom is szeretjük az ilyen típusú projekteket, amiből mi is sokat tanulhatunk, és nem egy újabb sampon vagy szappan jön létre. Látva az első hónap számait, biztos vagyok benne, hogy üzletileg is nagyon sikeres projekt lesz, hiszen hétről hétre rohamosan nőnek a rendelési értékek.
- Ez egy helyi innováció, nem kézenfekvőbb egy nemzetközi színtéren is bevezethető termék fejlesztése és gyártása?
- Barta A.: Ez a termék minden szempontból exportképes, az újdonságtartalma, a hatékonysága, a megfizethetősége, a csomagolása, a potenciális fogyasztók nagy száma és a mögé tett marketingtevékenység megalapozza, hogy nemzetközi színtéren is sikeres legyen. Rajtunk nem múlik, mi készen állunk, hogy növeljük a gyártási volument és kiszolgáljuk az egyes piacok egyedi igényeit.
Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már a Digitalstandon is elérhető, ide kattintva.