Még a reklámokat az online térben egyre ügyesebben elkerülő fiatal generációkra is nagy hatással vannak a látványos, ötletes kültéri reklámkampányok, így nem csoda, hogy töretlenül virágzik az outdoor hirdetések piaca. A tapasztalatok azt mutatják, hogy az igazán kreatív, egyedi ügyféligényeknek megfelelő kültéri reklámok minden előzetes elképzelést felülmúló engagementet, azaz bevonódást eredményeznek.
A JCDecaux tavalyi reprezentatív kutatása szerint minden második ember utánanéz a kültéri plakátokon látott terméknek vagy szolgáltatásnak, jelentős többségük pedig az ott feltüntetett weboldalakra is ellátogat. Ezek az arányok még jobbak (70% és 63%) a jelentős vásárlóerővel bíró mobilis városi fiatalok körében, akik egyébként a legtudatosabban kerülik az internetes reklámokat. Ők azok, akik minden szempontból aktívabban reagálnak az outdoor kreatívokra, mint bármely más célcsoport. Sőt, a JCDecaux egy korábbi kutatása szerint az outdoor eszközök hatására folyamatosan növekszik a mobil keresések száma is.
Mindez jól példázza, miért érdemes a hirdetőknek egyedi, figyelemfelkető megoldásokat választaniuk. A JCDecaux abszolút élen jár az innovatív megoldások terén: a vizuális élményt nyújtó full branding utasváróikat olyan technológiákkal ötvözik, mint például a hologram vagy a virtuális kiterjesztett valóság, amelynek használatához nincs szükség digitális eszközökre sem.
A kreatív, egyedi ügyféligényeknek megfelelő outdoor reklámok minden előzetes elképzelést felülmúló engagementet, azaz bevonódást eredményeznek. Példaként említhetnénk a Hell alumíniumdoboz-visszagyűjtési kezdeményezését, melynek során három villamosmegálló is szelektív aludoboz ponttá alakult át. A felületen egy számláló is helyet kapott, ami mindig jelezte az aktuális állást arról, hogy az adott helyszínen összesen hány darab aludobozt dobtak be a budapesti utasok. A kampány alatt a fogyasztók összesen 12 kerékpárra való aludobozt dobtak össze, ehhez a HELL további felajánlást tett, így összesen 16 darab kerékpárt adományoztak az Igazgyöngy Alapítványnak.
A Heineken kampányában egy különleges holografikus videót láthattak a várókban az utazók, új kihívást adva a kreatívoknak is a tervezéshez. A hologram, a csillogás, az egyediség vonzotta a járókelőket, sőt még a média figyelmét is, így a koncepció kimagaslóan teljesített. A hologramos technológia tökéletesen kiegészíti a fullbranding várót, hiszen egy egyszerű, letisztult, de elképesztően látványos megoldásról van szó.
Az egyedi ügyféligények megvalósításához még interaktívabb együttműködést kell kialakítani az ügynökségekkel, miközben a megbízói oldalon sem feledkezhetünk meg az outdoor népszerűsítéséről. Ezért hozta létre a JCDecaux a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségével közösen az Arany Penge Innovate Citylight kategóriáját, melynek központi témája a hagyományos outdoor megjelenések újragondolása, akár önálló citylight megjelenésként, akár más platformokra tervezett kampányok kiegészítéseként. A másik kategória, a JCDecaux Innovate Digitális Citylight pedig a még interaktívabb reklámélményeket díjazza.