- Hirdetés -

Hiszünk benne, folytatjuk – interjú Erdélyi Eszterrel

|

Online videóban és audióban is növekedésre számítunk, bár az előbbinél visszafogottabb mértékben – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Erdélyi Eszter. Az Atmedia digitális vezetője beszélt arról is, hogy mindent megtesznek annak érdekében, hogy a hazai kiadókhoz tereljék a hirdetői költéseket, a podcastgyűjtő platformjukat pedig addig folytatják, amíg van rá kereslet.

- Az IAB online piaci adatai szerint hogyan lehet értékelni a 2022-es évet?

- Az év eleji megtorpanást követően a második fél év meglehetősen jól sikerült, legalábbis jobban, mint azt a várakozások az első fél évben mutatták. A polikrízis évében abszolút örvendetes az a növekedés, amit a digitális piac produkált. A bővülés mértéke ugyan elmaradt a 2020-ról 2021-re tapasztalható ütemtől, de annak az oka a 2020-ban a pandémia miatt kialakult költési óvatosság, majd az azt követő évben a fellélegzés okozta optimista hirdetői attitűd lehetett.

- Mi változott meg a legjobban tavaly, ha az egyedi digitális területeket nézzük?

- Összpiaci szinten az eddig szárnyaló online videós költések minimálisan csökkentek, illetve az online audio mint feltörekvő – ez idáig legkisebb – szegmens ugrásszerűen növekedett.

- Nektek milyen évetek volt ezen a fronton? Elég kiterjedt a portfóliótok.

- Az Atmedia digitális divíziójában az online videós bevételek tekintetében nem tapasztaltunk visszaesést, sőt, bővültek az ilyen típusú bevételeink, valamint az online audio üzletágunk is növekedett, hiszen a tavalyi év volt az első üzleti évünk.

- Az idei esztendőtől mit vártok? Milyen területeken lehet bővülés, ha mondjuk az online videós piacot vagy az online audiót nézzük?

- Mindkét területen növekedésre számítunk, az online videóban visszafogottabb mértékben, azonban itt jóval nagyobb volt a kiindulási bázis. Az online audióban még van hová bővülnünk, ahogy az egész piacnak. Jelenleg az ügyfelekkel együtt tanuljuk ezt a területet, biztató, hogy egyre többen próbálják ki ezt a fajta hirdetési formátumot.

- Hogyan pörög a hagyományos banner és a videó?

- A hazai tartalmaknál megjelenő bannerköltések általánosságban csökkennek, ám mi ezt még nem érzékeljük, hiszen a minőségi tartalmak melletti megjelenésre mindig van igény. A videóra továbbra is nagy a kereslet, itt is a tartalom a döntő, nem érzékelhető jelentős elmozdulás a két szegmens között.

- Azt mondják, van 1,5 millió podcasthallgató, aki heti 5-6 órát hallgatja ezeket. Vajon milyen most a piaci klíma? Mennyire lett erős ez a médium?

- A számok önmagukért beszélnek. Ez már egy régóta erős médium, azonban Magyarországon csak az elmúlt két évben futott fel. Valószínűleg az alacsony belépési küszöb miatt, hiszen bárki készíthet podcastsorozatot viszonylag kevés befektetéssel. A nagy kérdés a monetizálhatóság: mennyi és milyen típusú hirdetést bírnak el a hallgatók.

- Nektek ott a podpad.hu. Önti már a pénzt, vagy még sok energiát kell ebbe beletenni, hogy legyen valami belőle?

- Mi épp a hirdetői igények miatt tartottuk relevánsnak egy hazai podcastgyűjtő, valójában szórakoztató audioplatform létrehozását. Mint minden beruházás, ez is rengeteg időt, energiát és pénzt igényel az elején. Ugyanakkor már az első évben kitermeltük a befektetést, és továbbra is hiszünk benne, ezért folytatjuk, amíg van rá kereslet. Azonban nemcsak a profitért csináljuk, hanem multimédiás kereskedőházként ennek az „új” médiatípusnak az épülését is szeretnénk katalizálni, szemben akár a globális podcastplatformokkal.

 

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami elérhető a Digitalstandon is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...