Jelentősen csökkent azok aránya az Egyesült Királyságban, akik több időt töltenek streaming tartalmak fogyasztásával, mint egy évvel korábban és visszaesett az egy felhasználóra jutó előfizetések száma is – derül ki a Simon-Kucher tanácsadó cég elemzéséből. A vállalat második alkalommal készítette el éves „Global Streaming Study” című tanulmányát, amiből az is kiderült, hogy egyre többen mondanak le streaming előfizetéseket, főként anyagi okokból.
A felmérés során a brit válaszadók mindössze 38 százaléka jelezte, hogy tavalyhoz képest többet streamel, ami 10 százalékpontos csökkenést jelent a 2022-es értékhez képest. A tanulmány szerint az egy válaszadóra jutó előfizetések átlagosa száma az Egyesült Királyságban jelenleg kettő; ez 10 százalékkal kevesebb, mint tavaly.
A filmek és a sorozatok streamelésére szánt idő egyaránt enyhén csökkent az Egyesült Királyságban. A válaszadók 71 százaléka hetente több mint két órát tölt filmnézéssel streaming szolgáltatásokon keresztül, ami hét százalékpontos csökkenést jelent az előző felméréshez képest, míg 76 százalékuk hetente több mint két órát tölt sorozatnézéssel, ami két százalékpontos csökkenést jelent.
Az olyan élő események, mint a sportközvetítések nézettsége lényegesen alacsonyabb, a válaszadók mindössze 37 százaléka tölt hetente több mint két órát ezek megtekintésével, ez egyébként lényegében annyi, mint tavaly.
A streaming előfizetések kiválasztásakor a fogyasztók számára az ár a legfontosabb, ezt követi az elérhető tartalom széles köre. A britek közül ugyanakkor egyre többeknek okoz nehézséget az előfizetési díj kigazdálkodási. A felmérés során a válaszadók 17 százaléka jelezte, hogy egyre nehezebben tud fenntartani több előfizetést, 22 százalékuk pedig az elmúlt 12 hónapban le is mondott egy meglévő előfizetést. Azok a brit fogyasztók, akik lemondtak az előfizetésükről, a fő oknak a pénzmegtakarítást jelölték meg. Ötvenkét százalékuk jelezte, hogy ez volt a döntésük oka.