A felnőtt magyar lakosság több mint fele lottózik vagy köt sportfogadást évente legalább egyszer, de vajon online vagy offline teszi ezt szívesebben? Milyen kihívásokkal néz szembe a szerencsejáték ipar manapság? A Business Lounge július 19-e adásának vendége Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója volt, aki idén februárig a kommunikációs és marketing igazgató pozícióját töltötte be a vállalatnál.
„A szerencsejáték iparág jellegzetessége, hogy a marketingnek nagyon erős hatása van egyéb kereskedelmi számokra” – mondja Bánhegyi Zsófia, hozzátéve, hogy az utóbbi négy-öt évben a Szerencsejáték Zrt. arculata modernebbé vált, ez pedig nagy mértékben hatott az üzleti bevételekre is. Szerencsejátékaikkal „évente öt és félmillióan játszanak legalább egyszer”, ez pedig az ország több mint felét jelenti, hiszen csak a tizennyolc év feletti lakosság vehet részt a játékban.
A beszélgetésben felmerült, hogy milyen üzeneteket érdemes 2023-ban használni egy ilyen vállalat kommunikációját tekintve? Bánhegyi szerint a Szerencsejáték Zrt közel harmincezer családot tart el, hiszen ennyi viszonteladó partnerük, árusítójuk van ma. A vállalat célja, hogy egy „biztos jövőképet tárjon eléjük” a feléjük irányuló kommunikáció segítségével, hiszen a hálózat a partnerekkel együtt növekszik.
A játékosok felé is építeni szeretnék a közvetlen kommunikációt, ezt a regisztráltak adatbázisának bővítésével teszik. Becslések szerint ők év végére már kétmillióan lesznek, „nyolcvan százalékuk pedig engedélyt ad arra, hogy marketing céllal velük kommunikáljunk”. Ez a törekvés a következő évek kommunikációs mixének összetételét is nagyban befolyásolja majd a vállalatnál.
Kihívásokból sem volt hiány az elmúlt években, kezdve a koronavírus-járvánnyal, majd a gazdasági válsággal. A szakember elmondta, hogy termék- és hálózatpolitika módosításra is szükség volt, hiszen 2020 márciusától kezdve rengeteg üzlet bezárt. A Szerencsejáték Zrt. azonban ebben az évben is növekedett, méghozzá a digitális csatornáikkal. Viszont „leálltak a sportesemények, nem volt mire fogadni”, ekkor hónapok alatt vezették be az e-sport fogadást, majd egy évvel később pedig a virtuális fogadást is. A helyzet tehát hatással volt a cég működésére, „felgyorsította és megerősítette” innovációs képességüket.
Lottózóban vagy online játszanak, fogadnak inkább a magyarok és milyen gyakran? Mi van, ha elhagyom a szelvényemet? Hogyan hat a piac liberalizációja a vállalatra? Működik-e még a postai keresztértékesítés? A válasz kiderül a teljes adásból, ami itt hallgatható meg.