- Hirdetés -

Olyan erővel bír egy marketingesnek a kommunikációs fegyvertára, ami tömegeket tud megmozgatni

|

Szeptember közepén gyűlik össze a hazai marketingszakma, idén is a Várkert Bazár ad otthont a Marketing Summitnek. Az eseményre a Lounge Grouppal közösen készített WarmUp Talks sorozattal is lehet készülni. A legfontosabb hazai marketingszakemberek sorából természetesen nem hiányozhatott Bujáki Zsolt, a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatója sem, aki az autópiac jelenlegi befékezésén túl többek között a marketing átalakulásáról beszélt.

A ’legrózsaszínűbb’ témát boncolgatva, ám kevésbé ’rózsás’ hangulatban kezdte meg a beszélgetést a Warm Up Talks podcastsorozat legutóbbi vendége, Bujáki Zsolt, akit alaposan elgondolkodtatott a nyár közepén a mozikban debütáló Barbie-film, a Barbie brand újrapoziciónálása, a film köré épített kommunikációs kampánynak tűpontos megtervezése és kivitelezése. A szakember szerint az ilyen típusú rebranding esetén ez a fajta csatornaválasztás marketing szempontból akár fontos tananyag is lehet a következő időkben.

Bujáki Zsolt bevallotta, hogy „sok-sok szorongással” éli meg az újabb gazdasági kihívásokat. Az autóipar - amelynek képviselője, hiszen a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatójaként tevékenykedik – hagyományosan az a szegmens, ami sokkal érzékenyebben reagál a válságok kezdeti időszakaira, mint bármely más iparág, hiszen az autó egy tartós fogyasztási eszköz, amelynek megvásárlásához nagyon komoly szándékra és döntésre van szükség, mert ilyenkor sok-sok évre előre tervezünk. A jelenlegi inflációs helyzetben azonban mindenki kétszer meggondolja, hogy bevállalja-e a kamatkörnyezet és további kockázatok által meghatározott döntési helyzetet. A többség inkább elhalasztja ezt az elhatározást, egy marketingesnek pedig érzékenyen kell reagálnia az ilyen és ehhez hasonló helyzetekre.

Talán nem túlzás, ez az eddigi legkomplexebb válság, amit átélünk: a Covid, az ellátási láncok akadozása, a szomszédban zajló háború, az ebből kialakult energiaválság, valamint az elszálló inflációs helyzet egyszerre már szinte mélyütés a szektornak. A marketingben mindez a szemléletváltás és újratervezés szükségességét húzza alá. Néhány évvel ezelőtt a belső kommunikációra, employer brandingre, storytellingre és a purpose alapú aktivitásokra nem sokan helyeztek még hangsúlyt, mára azonban kiemelten fontossá váltak ezek a területek. Az autós marketinges szakma új szintre lép: ma már nem elég, hogy egy molinóval legyünk jelen egy eseményen, valamilyen attrakcióra, vonzó aktivitásra van szükség, hogy megjelenjen a márkaüzenet, és hiteles is legyen. Bujáki Zsolt példaként említi az Audi Kékszalag, vagy Dining Guide rendezvényeit, vagy a Paloznaki Jazzpiknik Audi shuttle megjelenését, de együttműködtek a Volkswagen révén a Szépművészeti Múzeum Csontváry-kiállításával, ahova 1000 egyetemistát hívtak vendégül a kulturális támogatás jegyében. Ebbe a kategóriába tartozik művészeti együttműködésük Vágó Réka/Batz cipőtervezővel és a Volkswagen ID. Buzz branddel. Az értékes kollaborációk aktívan segítik és építik a márkák értékeit is.

Azt is elárulta, mi motiválja a jelenlegi viharos környezetben. „Mindig az jut eszembe, hogy egy marketingvezetőnek nagyon nagy felelőssége van. Egyrészt a saját csapatával szemben, hogy azokat a kollégákat, akikkel az év háromszázhatvanöt napján szinte folyamatosan együtt dolgozik, motiválja. Másrészt hatalmas fegyver van a kezében. Olyan erővel bír egy marketingesnek a kommunikációs fegyvertára, ami tömegeket tud megmozgatni. És ez a fajta felelősség, hit tud engem folyamatosan újrabootolni” – magyarázta a szakember, aki mindemellett az állandóan megújuló mobilitásról, a fiatal generáció új fogyasztási szokásairól, az autópiacra dömping stratégiával érkező kínai autógyártókról, a szolgáltatásalapú jövőről és a hamarosan debütáló Marketing Trendbook szerkesztői feladatairól is szót ejtett a Warm Up Talks adásában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...