Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje. A Mol kommunikációs igazgatója, a Magyar Kosárlabda Szövetség elnökségi tagja a Marketing&Media magazinnak beszélt arról, hogy mit szeret legjobban a munkájában, milyen volt újságíró-gyakornoknak lenni és azt is elárulta, hogy szerinte milyen készségekre lesz szükségük a jövő PR-szakembereinek.
- Mi az első emléked, ami eszedbe jut azokból az időkből, amikor elkezdted a szakmát?
- Újságíró-gyakornokként kezdtem a pályafutásomat, 1993-ban. Az egyetem mellett dolgoztam egy napilapnál, és amikor az első cikkemet leadtam, háromszor dobta vissza a szerkesztő, mert nem a megfelelő terjedelemben írtam meg. Máig hálás vagyok azoknak az embereknek, akik szakmailag foglalkoztak velem, és hol kedvesen, hol keményebben, de rávezettek a megoldásokra.
- Mi az, amit a legjobban szeretsz a munkádban?
- Rengeteg „hangszeren” játszik az általam vezetett csapat, hiszen a PR, a belső kommunikáció, a marketingkommunikáció, a brandmenedzsment vagy épp szponzoráció folyamatosan ad feladatokat, és mindig új dolgokkal kell előrukkolnunk. Ráadásul az állandóan változó gazdasági környezet vagy épp a tartalomfogyasztási szokások alakulása is ébren tart minket.
- Mi volt eddig a legnagyobb szakmai kihívás számodra, és miért?
- A tavalyi év különösen nagy kihívások elé állított minket, hiszen a régió egyik legnagyobb cégeként az üzemanyag-ellátás és az energiabiztonság kérdése állandó készenlétet jelentett a kommunikáció oldalán is. Nagyon büszke vagyok a csapatomra, hogy ezt minden országban ilyen sikeresen tudtuk menedzselni.
- Mi az, amit egyszer mindenképpen szeretnél megvalósítani, elérni a szakmádban?
- Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni. Jó lenne egyre több olyan automatizmust és metódust bevezetni a csapatban, amelynek segítségével még jobban fókuszálhatnánk a stratégiai megoldásokra, ötletelésekre, emellett több időnk jutna a people managementre, ami egyre nagyobb kihívás minden vezető számára és természetesen nekem is.
- Milyennek kell lennie a jövő PR-szakemberének? Milyen képességek, készségek kellenek a sikerhez?
- Az nem kérdés, hogy az íráskészség fontos, de épp a digitális megoldások miatt sokkal inkább azt mondanám, hogy unortodox gondolkodás és formabontó ötletek kel#lenek ahhoz, hogy a humán faktor a lehető legjobban érvényesüljön. A megszokott dolgok arra jók, hogy kellő információnk, tapasztalatunk legyen a múltból, de a jövőbeli sikerekhez újfajta megközelítésekre van szükség. Emellett a körülöttünk zajló folyamatok miatt szükség van a változásra való képességre és a feszes projektmenedzsmentre.
- Mit tanácsolsz a fiatal PR-eseknek?
- Legyenek bátrak és alázatosak, valamint fogadják el, hogy csak kellő szorgalommal és az elvégzett munkával lehet tartósan sikeresnek lenni. Rengeteg tehetséges embert láttam elveszni, mert nem volt megfelelő a hozzáállásuk. Nagyon fontos, hogy lássák a folyamatokat, és azt, hogy mi miből következik. Az nem lehet cél, hogy mennyit szeretne valaki keresni, az már az okozat. A cél, hogy amit hivatásul választ, abban a lehető legjobb legyen, örömmel csinálja, és ez majd hozza magával az elismeréseket is. Erkölcsi és anyagi oldalon egyaránt. És ez nem azt jelenti, hogy el kell vállalni olyan munkákat, ahol nem vagyunk megbecsülve, inkább az a kérdés: beleillik-e abba karriertervbe, vízióba, álomba, amit magunk elé vetítettünk.