- Hirdetés -

Sokat tesz a LEGO azért, hogy megtartsa a dolgozóit

|

Idén első alkalommal került átadásra a HR-Revolution Díj. Az elismerést objektív mutatók alapján, a munkaerő megtartás terén kiemelkedő teljesítményt nyújtó vállalatok kapták.

A HR-Evolution Kft. által alapított szakmai díj odaítélésének elsődleges szempontja a fluktuációs adatok vizsgálata volt. Ezt követte egy szakmai mélyinterjú a munkaerő megtartásért tett erőfeszítésekről. A zsűrizési folyamatot online visszajelzések ellenőrzése zárta, amely a vállalat digitális lábnyomát és munkavállalói visszajelzéseit vizsgálta.

A HR-Revolution Díj 2023-ban öt kategóriában került kiosztásra, valamint a szakmai zsűri egy különdíjat is odaítélt: LEGO Manufacturing Kft. (termelő nagyvállalat kategória), XELLIA Kft. (termelő közepes vállalat kategória) Schaeffler Savaria Kft. (autóipar kategória), NAPCSILLAG Kft. (Ecofamily) (szolgáltatás kategória), Adnovum Hungary Kft. (kereskedelem kategória), Robert Bosch Power Tool Elektromos Szerszámgyártó Kft. (különdíj).

„A forradalmárok olyan emberek, akik radikális változásokat szeretnének elérni, és aktívan részt vesznek a változások megvalósításában. A díjazott vállalatok radikálisan növelték megtartó erejüket. Példájuk, módszereik, eredményeik amellett, hogy méltók az elismerésre, inspirálnak más cégeket, ezzel pozitív változásokhoz vezetnek. Ezért lett a díj neve HR-Revolution” – árulta el Csikós-Nagy Katalin fluktuáció-kezelés szakértő, a díj alapítója.

A HR-Revolution díj átadására az idei Recruitech Blue konferencia után került sor.

A kis fluktuáció nagy erőfeszítéseket követel

A termelő nagyvállalat kategória díját a LEGO Manufacturing Kft. kapta, példaértékű és innovatív fluktuációkezelésért. A szolgáltatás, termelés és HR háromszögének bevonásával számos elemző workshopot valósítottak meg, majd teljesen átstrukturálták, személyre szabták többek között a toborzás, fogadtatás, beillesztés folyamatait.

Komplex, minden generációt támogató HR programjával érdemelte ki a termelő közepes vállalat kategória díját a XELLIA Kft. A vállalat kiemelkedő erőfeszítéseket tesz a tehetségek fejlesztése és támogatása terén, ugyanakkor nagy hangsúlyt fektet a régi kollégák megbecsülésére, támogatja a közösségek szerveződését és a rászorulókat.

Az autóipar kategória díját a Schaeffler Savaria Kft. kapta, magas elköteleződést és alacsony fluktuációt eredményező széleskörű gondoskodásáért. A munkavállalók támogatásának egyik legerősebb eszköze a vállalatnál az egészségügyi szolgáltatás, ami alanyi jogon igénybe vehető a dolgozóknak. A vállalatnál demokratikus a légkör, a munkavállalókat érintő lényegi kérdésekről közösségi elven, a munkavállalók bevonásával döntenek.

A NAPCSILLAG Kft. (Ecofamily) a kereskedelem kategória díját érdemelte ki. Évente többször, többféleképpen is megkérdezik a munkavállalókat és bevonják őket. A vezetőket folyamatosan fejlesztik belső akadémiájukon; konfliktuskezelő, coach, szervezetfejlesztő, közvetlen vezető bevonása szintén működik náluk. A vállalat innovatív eszközöket alkalmaz: az év elején indult TikTok csatornájuknak mára már közel hétezer követője van.

A szolgáltatás kategória nyertese az Adnovum Hungary Kft. Az elmúlt években radikálisan, mindössze 6–10 százalékra csökkentette a fluktuációt. A mentorálás kultúrája kiemelkedően fontos az Adnovumnál, új és tapasztalt munkavállalók számára is. A vállalat számos innovatív eszközt alkalmaz, például az ügyvezetőnek saját blogja van az intraneten, amely betekintést enged a vállalat működésébe.

A HR-Revolution különdíjasa a Robert Bosch Power Tool Elektromos Szerszámgyártó Kft. lett. A miskolci kéziszerszámgyárában abszolút az ember van fókuszban. Egy önszerveződő csapat koordinálja a megtartási intézkedéseket a kollégák visszajelzése alapján. Az EAP (Employee Assistance Program) mellett számos más, kollégák jóllétére irányuló kezdeményezést is elindított a vállalat. Az önfejlesztés és a pozitív vezetés is szerves részét képezi a vállalati kultúrának. A kommunikáció innovatív formában, például videók formájában történik.

„A díjjal szeretnénk felhívni a figyelmet a munkaerő megtartás jelentőségére. A megtartóerő javítása társadalmi jelentőségű kérdés, hiszen a fluktuáció tartós csökkentése csak a dolgozók jóllétének a javításával érhető el. A munkavállalók jóléte nemcsak a vállalatok sikerességéhez járul hozzá, hanem a közvetlen a környezetére, közvetetten pedig az egész társadalomra is pozitív hatással van. Erre példa a díjazott vállalatok teljesítménye. Ezért indítottuk el a HR-Revolution Díjat” – árulta el Csikós-Nagy Katalin.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...