- Hirdetés -

Ha nincsen show, akkor nincs business sem

|

Elindult egy álomszerű történet és hittünk benne, hogy a BrandFestival színpadán Nobel-díjas előadók, nemzetközileg elismert szakemberek fordulnak majd meg. A 22. rendezvénynél járunk – mondja Barna Tamás. A Republic Group ügyvezetőjével a Nobel-díjas előadókról és a Nagy Ő-ről is beszélgettünk. A cégével kapcsolatban nem rejti véka alá, hogy a fogyasztás visszaesésével az ügyfeleik költései is visszafogottabbak, ami a bevételeikre is hatással van, de többek között azt vizsgálják, hogyan lehetne nemzetközi piacra lépni.

- Ezúttal is egy moziban lesz a konferencia, ami a jó sztorikra épül. Ha párat ki kellene emelni a témák közül, mi az ami szerinted tényleg igazán érdekes lesz?

- Az AI mellett a gazdaságunkat uraló polikrízis lesz a legfontosabb téma. Olyan egyidejű fundamentális változások ezek, amelyek sújtják a teljes média- és reklámpiaci értékláncot, befolyásolják a médiapiaci szereplők üzleti modelljeit, a vásárlói döntéseket. Valamint az egésznek a humán oldala, azaz, hogy hogyan hat mindez és a digitális transzformáció exponenciális fejlődése az emberi működésre.

- Hány előadó lép a színpadra az idén? És közülük hányan érkeznek külföldről? Az már megszokott, hogy évről évre sok külföldi szakembert hívtok Magyarországra.

- Több mint 100 előadónk lesz és egyetlen korábbi évben sem volt ennyi külföldi név a listában. Nemcsak Magyarországon, hanem nemzetközi szinten is elismert szakembereket hívtunk meg. Javier Quintero például Buenos Airesből, a GUT reklámügynökségi csoporttól érkezik, akik 2023-ban a Cannes Lions-on „Az Év Független Ügynökségi Hálózata”, buenos airesi irodájuk pedig „Az Év Ügynöksége” díjat nyerte el.

- A Nagy Ő is ott lesz az idei BrandFestiválon. Mit vársz tőle? A tévében egész nagyot megy. A konferencián is kapós lehet?

- Jákob Zoltán nemcsak a Nagy Ő vagy az Elite Cosmetix-Crystal Nails csoport feje. Ingatlanberuházó tevékenységgel is foglalkozik, cégeit pedig a Jacobs Holding fogja össze, amelynek egyszemélyes tulajdonos-vezérigazgatója. Zoli nem csak celeb, hanem olyan karakter is, aki számos élethelyzetben megállja a helyét. Ismert, alakítja a trendet és megüti a sajtó ingerküszöbét, tudja, hogy a show-business összetett szó. Ha nincsen show, akkor nincs business sem.

- Ez már nem az első BrandFestivál. Hol is jártok most? És tényleg melyik volt a korábbi évek közül a kedvenced, vagy amire azt mondod, hogy az tényleg nagyon cool volt?

- Természetesen az első volt a kedvencem, akkor született meg a víziónk, hogy Magyarországon is lehet nemzetközi szintű szakmai konferenciát szervezni. Elindult ez az álomszerű történet és hittünk benne, hogy sikeres tud lenni a BrandFestival, hogy Nobel-díjas előadók, nemzetközileg elismert szakemberek fordulnak majd meg a színpadon. Egyébként pedig a 22. rendezvénynél járunk és az első mellett mindig az éppen aktuális a kedvencem.

- Manapság nincsen konferencia AI topik nélkül, nálatok mennyire lesz hangsúlyos a programban a mesterséges intelligencia?

- Napjaink kommunikációiparának egyik legizgalmasabb témája az AI. A világ legnagyobb vállalatai igyekeznek elsőként rálépni erre az új területre. Éppen ezért az idei BrandFestival egyik fő tematikája a mesterséges intelligencia térnyerése és szerepe a kommunikációban, brandingben, vállalatvezetésben, az üzleti döntéshozatal és a reklámkészítés gyakorlatában.

- Vajon az AI mekkorát fog változtatni szerinted az ügynökségek életén? És mennyire akarod Te mindezt?

- A forradalom, ami a digitális technológiában zajlik folyamatosan teremt, alakít át vagy éppen szüntet meg iparágakat. Ezek a változások határozzák meg napjaink piaci lehetőségeit, a vállalatoknak pedig muszáj alkalmazkodniuk, ha versenyképesek akarnak maradni. Úgy gondolom érdemes kihasználni a technológiai változásban rejlő lehetőséget az üzleti és a felhasználói élmény újragondolására és újraépítésére. A jelen helyzet teremtő káoszában lendületet kaphatnak azok a piaci szereplők, akik integrálják az új technológiákat és képesek újraírni a játékszabályokat.

- Van azért sok-sok minden, amit talán még az AI hódítása előtt meg kellene oldani: a mindenféle válság mennyire állítja most nehéz helyzet elé az ügynökségeket, hirdetőket?

- A munkaerőpiac egyik legnagyobb problémája, hogy a bérek rendkívül alacsony szinten vannak. A fogyasztás visszaesésével az ügyfeleink költései is visszafogottabbak, ami a mi bevételeinkre is hatással van. Kihívást jelent egy cég számára, hogy a kevesebb beáramló pénz mellett miként gazdálkodja ki a béremelést. Márpedig ez elengedhetetlen 20 százalék körüli általános inflációs környezetben.

- Ti mire koncentráltok most a legjobban az ügynökségeddel?

- A Republic Groupnál nyolcpontos stratégiát dolgoztunk ki az év elején kitűzött célok elérése érdekében. Az AI csak az egyik pont, ezenfelül többek között meg kell vizsgálnunk a nemzetközi piacra lépés lehetőségét is.

- 2024 mennyire lesz nehéz év? Véget ér a polikrízis vagy még csak most jön a java?

- A polikrízis soha nem ér véget, már mindig velünk marad. Épp ez a tematikánk lényege. A BrandFestival arra készíti fel a cégeket, hogy a folyamatosan változó, krízisekkel nehezített pályán is megállják a helyüket, válságreziliens működést alakítsanak ki.

 

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media hamarosan megjelenő novemberi számában lesz olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...