Korosztálya legsikeresebb magyar előadója, több mint 300 millió megtekintésnél jár YouTube-on, emellett több mint 25 milliószor játsszák le a dalait havonta a Spotify-on. De nem csak ahhoz képest szuper sikeres és csúcskategóriás, hogy még csak 21 éves, hanem objektív mércével is az. Ő a legtöbbet streamelt magyar zenei előadó és a legutóbbi hír vele kapcsolatban az, hogy tavasszal háromszor is megtölti a Puskás Arénát. Baukó Attila valami olyat tud, amit csak nagyon kevesen: hidat képez a korosztályok között. Azahriah-val beszélgetett D. Tóth Kriszta a DTK: Elviszlek magammal legújabb részében.
„Hát bepörgött nagyon az egész szituáció, meg a helyzet,” válaszolja az énekes-dalszerző a szeptember elején készült beszélgetésben arra kérdésre, hogy mi történt vele az elmúlt években. Az elmúlt három évben végig koncerteztek, részint ennek is köszönhető, hogy a számok, amiket feltöltött, népszerűek lettek. Elmondása szerint régóta, 11-12 éves kora óta készült a zenei pályára, akkoriban még a tükör előtt próbálgatott mikrofonnak használva azt, ami éppen a keze ügyébe került. Pont ezért tudja jól kezelni mindazt, amit ebben a rövid három évben elért, hiszen ez volt a célja.
„Én éltem meg nagyon meghatározó pillanatokat egyedül, (…) hogy én játszom, és akkor az volt bennem, hogy a színpadi játék az nagyon át fog jönni.” De az első fellépésén csalódott volt, amiért ez az érzés még nem született meg. Azahriah úgy gondolja, hogy az utóbbi három évben folyamatosan ezt „kergette”, e szerint alakították a dalok zeneiségét. Bizonyos tekintetben ez is viszi előre, hiszen ennek a „nagyon átütő dolognak” a keresése közben tudott mindig újítani, ez segítette, hogy mindig jobb koncerteket csináljon. És ennek köszönhetően vált a legsikeresebb mai magyar zenésszé.
A koncertszervezésben profi csapat segíti, de ezen kívül szereti rajta tartani a kezét a kreatív folyamatokon az elejétől a végéig. Példának okáért a zenei arrange-okra (szerk.: átirat más-más hangszerekre) is fel lehetne venni egy szakembert, aki tudja, hogy lehet ezeket hangszerelni, de ő szeret „elszórakozni”, illetve így sajátosabb is lesz.
Már az elejétől úgy állt hozzá, hogy ő szeretné ezeket csinálni, és zavarja, ha valamit, amit kitalált nem tud maga megvalósítani. Ezért addig nézte a tutorial videókat, ameddig el nem sajátította a szükséges tudást.
„(…) hogyha magyarázni kéne valakinek, hogy mit kell csinálni, akkor maximum 70-80%-ban tudna hasonlítani az elképzeléshez, és csak akkor, hogyha nagyon egy hullámhosszon vagytok. De akkor se lesz olyan, mint ha az valósítaná meg aki kitalálta.”
Szóba került az Azahriah generációjánál megjelenő „rögzítési kényszer” is, hogy a huszonévesek a koncerteket nem megélik, megnézik, hanem mindenekelőtt felveszik a telefonjukkal. A fiatal előadó is érzékeli a jelenséget, de úgy gondolja, hogy ez tükörfolyamat a közönséggel, és abban, hogy életre kelljen, mozgás, pezsgés legyen a színpad előtt, abban még nekik, a zenészeknek is van munkálkodni valójuk. Azonban azt is elismeri, hogy magánemberként őt is érik kellemetlen helyzetek abból adódóan, hogy mindenki meg akar örökíteni mindent. „Amikor például utcán megyek, sokszor nem történik meg a párbeszéd folyamata, hanem csak videóznak messziről.”
De, ahogy a műsor elején D. Tóth Kriszta bevezetőjében is elhangzik, Baukó Attila zenei pályafutását nem csak a tizen-, huszonévesek követik rendszeresen, hanem a szüleik, sőt, gyakran a nagyszüleik is. Azahriah korosztályokon átívelően hallgatják. A közösségi média platformjain is jól láthatóak azok a visszajelzések, amelyek alátámasztják, hogy habár a kommentelők idősebbek, mint egy „hagyományos” Azahriah hallgató, mégis meg tudja őket szólítani. Azi ezt pozitívan értékeli.:
„A zene nyelvén tudok úgy beszélni, hogy az megszólítsa az embereket. (…) És ennek meg azért örülök, mert ez nem stílustól függ, nem zenei irányzattól, hovatartozástól, meg ilyenektől, hanem hogy hallasz valamit, amiben érzed, hogy van valami, ami úgy üt (…)”
A YouTube-os (PaulStreet) pályafutásának egyik legszemélyesebb videója is felmerül a beszélgetés végén, amiben a saját lelki abúzus történetét meséli el egy volt tanára kapcsán. Úgy érzi, ezt az esetet továbbra is elsősorban a tudatalattijának mélyén őrzi, nem tudja, hogy fel tudja/ fel kell-e dolgoznia. Kriszta kérdésére elmondja, hogy soha nem írt erről az esetről zenét, még ha néha próbálkozott is vele. Álmaiban szokott találkozni ezzel a tanárral, és soha nincs jó vége ezeknek az álombéli találkozásoknak. Ennek kapcsán felmerül, hogy az említett videót követően Gulyás Márton megkereste, hogy Partizán keretein belül találkozzon a tanárral. Akkor igent mondott, az interjú végül a másik fél nemleges válasza miatt hiúsult meg. De ma már Azahriah sem vállalná. „Mert éreztem ezekben az álmokban is, meg hogyha visszagondolok rá, hogy nagyon furcsa flash.”
DTK: Elviszlek magammal 9. évad őszi etap 10. epizód: november 5-én 22.00 kor a Spektrum Home-on, ismétlés november 11-én 22:00-kor a Spektrum Home-on.
Oldalak
- Adatvédelmi nyilatkozat
- Előfizetés
- Hírlevél
- Hírlevél leiratkozás
- Impresszum
- Kapcsolat
- Marketin és Media 2022. 09.
- Marketin és Media 2024. 07.
- Marketing & Media 2023.04.
- Marketing & Media 2023.08.
- Marketing & Media 2024.01.
- Marketing & Media 2024.02.
- Marketing & Media 2024.03.
- Marketing & Media 2024.04.
- Marketing & Media 2024.05.
- Marketing & Media 2024.06.
- Marketing & Media Book of lists 2022
- Marketing & Media Book of lists 2023
- Marketing & Média magazin
- Marketing és Média 2022. 06.
- Marketing és Média 2022. 07.
- Marketing és Média 2022. 08.
- Marketing és Media 2023.03.
- Marketing es Media 2023.06.
- Marketing és Media 2023.07.
- Marketing&Media 2023. 01.
- Marketing&Media 2023. 05.
- Marketing&Media 2023. 09.
- Marketing&Media 2023.02.
- MM.2022.09.
- Nyitólap
- Podcast