Kreatúra címmel marketingkommunikációs podcastot indított két reklámszakember. Hegedűs Pál és Jacsó Péter Tivadar hazai reklámügynökségi vezetők (ld. a bemutatkozásukat keretes írásban) két évtizede a kommunikációs szektorban dolgoznak. Területük visszatérő kérdéseit vitatják meg könnyed hangvételben, példákkal fűszerezve havonta jelentkező műsorukban.
Céljuk, hogy a reklámosokhoz és marketingesekhez a saját nyelvükön szóljanak, de felkeltsék a kezdők érdeklődését is a szakma szépségei iránt.
Eltérő háttértudással és nézőponttal keresik az igazságot és a hallgatót is gondolkodásra, új kérdések felvetésére ösztönzik.
Adásonként fél tucat reklámot mutatnak be és vesznek elemzés alá. Tapasztalatukat az álláspontjaik ütköztetésén keresztül adják át, mert nem hisznek egyetlen csodafegyverben, vagy igazságban, a marketingkommunikáció erejét a kipróbálásban és a folyamatos fejlesztésben látják.
Céljuk, hogy hatékonyabbá tegyék az account-ügyfél együttműködést azáltal, hogy szélesebb kör számára betekintést nyújtanak az ügynökségi hétköznapokba. Ezzel a szakma és a megrendelők is nyernek, mert az eredmény bátrabb kampányokat és jobb értékesítést jelent.
A Kreatúra Podcast havonta jelentkezik friss tartalommal. Az első három epizódjuk már elérhető.
Az első adás bemutatja a brief elméleti hátterét és a gyakorlatból merít pár tipikus hibát. Előfordul, hogy az ügyfelek egyáltalán nem briefelnek. Az sem ritka, hogy a brief félremegy, ebből félreértések lehetnek. Erre jó példa George Bush esete az ausztrálokkal, akik félreértettek egy jóindulatúnak szánt gesztust.
Felvetődik a kérdés, hogy kell-e egyáltalán az ügyfélnek értenie a briefeléshez? Az adásban meglepő eredményre jutnak a műsorvezetők.
A második adás a nyúlás és inspiráció közötti vékony határvonalat térképezi fel. Megmutatja, hogy a két fogalom valójában egymás nélkül nem létezik. Ami bizonyos optikából nyúlás, az más szemszögből a világ legeredetibb ötlete.
Az adásban Picasso, Geszti Péter és Andy Warhol példáján hatására világosodnak meg a műsorvezetők.
A harmadik rész témája a trash reklámok szerepe és hatása. Ebben Kim Kardashiantól a Sziget reklámig magyar és külföldi példákon keresztül mutatják be a trash eredetét, hatását a kultúrára és a marketingkommunikációra.
Jacsó Péter Tivadar
Szenvedélye a digitális média, ezzel foglalkozik 20 éve, mint a Jacsomedia Digitális Ügynökség kreatív vezetője. Szabadidejében gitárjait nyúzza, vagy a futócipőit koptatja.
Dekoratőrként kezdte a pályáját, de hamar rádöbbent, hogy az öntapadós fólia nyáron nyúlik, télen törik, vagyis csak a probléma van vele. Ezért váltott digitális reklámra. Legszívesebben online marketinggel foglalkozik. Szívesen vesz részt digitális termékek vizuális és UX tervezésében. Emellett a folyamatok kidolgozása és optimalizálása is izgalmas kihívást jelent a számára.
Szeretné megosztani a tapasztalatait, hogy lerövidítse mások fejlődését. Ehhez a podcast jó csatorna, egyben egy olyan terület, amiben kihívást és fejlődési lehetőség van.
Ezt a podcastet olyanoknak ajánlja, akik akár ügyfél oldalon, akár produkciós szakemberként érintettek a marketing és kreatív fejlesztésekben. Ehhez andak adásról-adásra inspirációt és új ismereteket.
Hegedűs Pál
a Brandventure reklámügynökség vezetője, közgazdász, az ütős reklámok megszállottja. Civilben 2 gyermekes apuka fél tucat hobbival a vinyl lemezektől a gasztronómián át a squashig.
A külkeren végzett reklám szakirányon. Nagy hatással voltak rám Harsányi Dávid órái, ahova külsősöket is hívott előadni. Innen eredezteti a lelkesedésem a reklámok iránt.
Ügyfél oldalon marketingesként kezdett el dolgozni, több multinál megfordult az Unilevertől a l’Oréalig. Az elmúlt évtizedet reklámügynökség-vezetéssel töltötte.
Erős gyártási fókusszal rendelkezik, szakterülete az iroda dekor, üzletberendezés és a POS fejlesztés. Foglalkozik marketingstratégiával, és hatásmechanizmus elemzéssel.
24 órában ontja magából a reklámsztorikat, ezért a podcast egy organikus médium ennek kicsatornázására. Imádja a frappáns, meglepő történeteket. A reklámvilág erre épül. Ezekből mutatja be a legjobbakat az adásban.
Pál szerint azoknak lehet hasznos a műsoruk, akiket érdekel a kreatív munka és szeretnének belesni a színfalak mögé. Tágabb értelemben véve mindenkinek, aki szereti a reklámokat és azoknak is, aki nem, mert mindkét tábor talál muníciót az érveihez.