- Hirdetés -

Buszmegállók újrahasznosított hulladékanyagokból – így zöldít a JCDecaux

|

A reklámpiacról sokaknak nem a fenntarthatóság jut eszébe először, pedig az outdoor hirdetés az egyik legzöldebb módja lehet a termékek és szolgáltatások népszerűsítésének. A közterületi reklámhordozók nagyban hozzájárulhatnak a fenntarthatóbb, vonzóbb és korszerűbb városok kialakításához. Ennek egy izgalmas megvalósulásáról beszélgettünk Dede Lászlóval, a JCDecaux Hungary pénzügyi igazgatójával.

Noha a reklámpiac robbanásszerű változásokon megy át, az alapok nem változtak: a legjobb eszközökkel és a lehető leghatékonyabban kell elérni a megfelelő célcsoportot, érthető és releváns üzenetet kell eljuttatni hozzájuk. Manapság mindemellett fontos elvárás az is, hogy mindezt lehetőleg a legkisebb környezeti lábnyommal, fenntartható módon tegyék a médiavállalatok.

A közterületi reklámpiacon nagy szerepet játszó JCDecaux 2009 óta a felelős növekedést és a körforgásos gazdaságot helyezi üzleti modelljének középpontjába. „Mivel az out of home hirdetések tartósan meghatározó szerepet töltenek be a reklámpiacon, ezért felelősséggel tartozunk tevékenységünk ökológiai lábnyomának minimalizálásáért” – mondta Dede László. Ennek megfelelően a vállalat nem csupán maximálisan érvényesíti a zöldszempontokat, a környezettudatosságot és a fenntarthatóságot a tevékenységében, hanem szisztematikusan vissza is méri a teljesítményét.

„Évek óta tudatosan olyan megoldásokat alkalmazunk, amelyekkel érdemben csökkenthetjük ökológiai lábnyomunkat, legyen szó fenntartható és innovatív utcabútorokról, valamint szolgáltatásokról, természetbarát anyagok használatáról, vagy újrahasznosíthatóságról” – osztotta meg a szakember. „Magyarországon több éve fedezzük teljes energiafogyasztásunkat megújuló energiából, így 2017 és 2020 között több mint 60 százalékkal mérséklődött a szén-dioxid-kibocsátásunk, és a hulladék újrahasznosítás terén is előrébb tartunk, mint azt eredetileg terveztük.” Az erőfeszítéseiknek meg is van az eredménye: a Morgan Stanley befektetési bank szerint a világ 80 országában jelenlévő vállalat fenntarthatósági szemléletét tekintve messze felülmúlja saját iparági átlagát.

Hulladékból dizájner utcabútor

A JCDecaux most újabb mérföldkőhöz érkezett: legújabb fejlesztésük eredményeként upcycling szemlélettel saját vagy más szektorokból származó alapanyagokból tervezik meg utcabútoraikat. Az üveg, a fa és a fém újra felhasználásával megépített buszmegállók először novemberben debütálnak Franciaországban.

A Polychrone névre hallgató koncepció egyszerű, moduláris kialakításával és innovatív anyaghasználatával tűnik ki a hagyományos megoldások közül. A buszváró oldalfalaihoz a karbantartásokból hátra maradt üveghulladékot használták fel, az alapszerkezet kialakításához pedig másodkézből származó mechanikus alkatrészeket választottak. Izgalmas részlet az építmény hátoldalán található rácsos szerkezet, amelyre növényeket futtatnak fel: ehhez használt kerékpárok alkatrészeit hasznosították újra. Egy másik, Tiny House elnevezésű modell esetében pedig az építési vasgerendák és karbantartási üvegelemek nyertek új életet.

A zöldebb városokért

„Az upcycling szemlélet több szempontból is előnyös, hiszen megelőzhetjük általa az új nyersanyagok kitermelését és csökkenthetjük a gyártási folyamatokhoz kapcsolódó energiafelhasználásunkat” – mondta el Dede László. „Egy újrahasznosított anyagokból készült buszmegálló kitermelési és gyártási fázisba összesen 65 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár egy hagyományos modellhez képest.”

Az újrahasznosítás járulékos haszna, hogy megnyitja az utat a más ágazatokkal való új partnerségek lehetősége előtt is. Ez tehát egy igazi win-win szituáció, amelyben a JCDecaux képes a gazdasági fejlődést a szolgáltatási innovációval és a környezeti felelősségvállalással ötvözni. Mindezek eredménye pedig nem más, mint egy funkcionálisan és a vizuálisan is vonzó utcabútor, ami hozzájárulhat a fenntarthatóbb városok létrejöttéhez.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...