- Hirdetés -

Tovább nőtt a kriptopiac

|

Novemberben is folytatódott a kriptopiaci boom: az előző hónaphoz képest 11 százalékkal nőtt a tőkekapitalizáció, a decentralizált piacokon egyre nagyobb értékben kereskednek, a Telegram-botok népszerűsége pedig töretlen, ami még több felhasználót vonz a kriptoszektorba. Ezek a Binance Research friss kriptopiaci körképének legfontosabb megállapításai.

A kriptopiaci termékek árai novemberben tovább emelkedtek, a piacra beáramló pénz mennyisége 11%-kal haladta meg az egy hónappal ezelőttit – áll a Binance Research legfrissebb kriptopiaci elemzésében. Az árfolyamok folyamatosan növekedtek a hónap első felében, majd a másodikban ingadozni kezdtek. Ahogy az elmúlt két hónapban, ismét a SOL és a LINK volt a két legjobban teljesítő érme a top 10-ben a tőkekapitalizáció alapján: az előbbi 69, az utóbbi 29 százalékos növekedést ért el egy hónapon belül. E két érme iránt az intézményi befektetők is fokozott érdeklődést tanúsítottak, amit jól mutat, hogy a GSOL-lal 800%-os, a GLINK-kel pedig 200%-os feláron kereskedtek.

A Bitcoin tranzakciós díja jóval meghaladta az Ethereumét novemberben, a kettő különbözete két éve nem látott mértékűre szélesedett. A Bitcoinnal kapcsolatos aktivitás és a blokklánc tranzakciós kapacitása iránti kereslet főként azért fokozódott, mert a kereskedők újból nagy érdeklődést mutatnak az Ordinals-protokoll iránt.

A decentralizált piacok októberben kezdődött fellendülése novemberben is kitartott, így a szektor TVL-je 10%-kal bővült ebben a hónapban. A Solana-blokkláncra épülő decentralizált tőzsdén a kereskedés volumene októberről novemberre 166%-kal nőtt. Ezzel párhuzamosan a napi tárcaaktivitások és a SOL-token piaci kapitalizációja is megugrott, ennek hatására pedig a SOL DeFi-ökoszisztéma TVL-je több mint 101%-kal emelkedett. A kereskedelmi forgalom bővülésében jelentős szerepet játszottak a Pyth Network, a Jupiter Exchange és a Jito Network közelmúltbeli airdrop-jai (ezek során érméket és tokeneket osztanak szét a felhasználók között egy-egy poszt megosztásáért cserébe), illetve a Solana DeFi protokollokra épülő pontgyűjtő programok is. Mindezeken túl az SPL-20 tokeneket övező hírek, amelyek megteremtették a feltételeit annak, hogy a Solana létrehozza a saját kereskedelmi platformját, ugyancsak hozzájárultak a kereskedés felfutásához.

A Polygon zkEVM platformja jelentős mérföldkőhöz érkezett novemberben: a TVL-je elérte a 107,8 millió dollárt, ami jelentős, 47,2%-os növekedést jelez egyetlen hónapon belül. Ez a bővülés, amit fontos innovációk, továbbá az a tény idézett elő, hogy a Polygon következetesen a ZK blokklánctérre összpontosít és itt terjeszkedik, a Polygon ökoszisztémája iránt is fokozta az érdeklődést, és kedvező kilátásokkal kecsegtet a zkEVM platform jövőjét illetően.

A Telegram-botok továbbra is rendkívül népszerűek a felhasználók körében. Annak ellenére, hogy a sajtó érdeklődése az utóbbi hónapokban enyhülni látszott irántuk, az aktivitás magas maradt, ami a kereskedelmi volumenben is tükröződik. Bár szeptemberben és októberben valamelyest visszaesett a botokon keresztüli kereskedés, novemberre magára talált, és 65%-os növekedést követően a kereskedelmi volumen értéke elérte a 735,9 millió dollárt. Ennek nagy része, 83%-a a Maestro- és a Banana Gun-botokon csapódott le.

A Telegram-botok segítségével a felhasználók automatizálhatják a láncban végzett tevékenységeiket, például a kereskedést, a snipinget (új kriptovaluták kibocsátást követő megvásárlása), az airdrop farmingot (a DeFi platformok organikus használatának színlelését) és az elemzést. Beigazolódott sok elemző nyár eleji jóslata, miszerint ez az innováció számos új felhasználót nyerhet meg a kriptoszektornak. A Binance Research elemzői a Telegram-botok kapcsán azonban arra figyelmeztetnek, hogy ezek használata kockázatokkal jár, mivel hozzáférnek a privát kulcsokhoz. A felhasználóknak a „Not your keys, not your crypto” figyelmeztetést ezúttal is ajánlott megfontolni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...