- Hirdetés -

Hollywood új sztárja: a fogyasztói termék

|

Az év legjövedelmezőbb filmje a Barbie, amely a maga 1,35 milliárd dolláros bevételével jócskán túlszárnyalta az előzetes becsléseket. De nem a szőke ciklonról szóló mozi volt az idén az egyetlen, márka köré épülő koncepció.

Trendek jönnek és mennek Hollywoodban, egy időben például minden a westernekről szólt, a kilencvenes és a kétezres években a katasztrófafilm volt a divat, majd egyszerre rengeteg könyvadaptáció jelent meg a mozikban. Később a képregényfilmeké lett a porond, most pedig úgy tűnik, hogy újabb téma van felemelkedőben: a márkáké és a fogyasztói termékeké.

Az idén hat hónap alatt hat olyan alkotás is megjelent a mozikban és a streamingszolgáltatók kínálatában, amelynek a középpontjában egy-egy brand állt, így bizonyos értelemben véve úgy fest, hogy ezek az új amerikai filmsztárok. Persze korábban is jelent már meg egy-egy ilyen jellegű produkció, kezdve A közösségi hálóval 2010-ben, amely a Facebook létrehozása körüli hercehurcát dolgozta fel, illetve két év különbséggel két film is feldolgozta az Apple-alapító Steve Jobs életét. 2016-ban Michael Keaton a McDonald’s alapítójának a bőrébe bújt, 2021-ben pedig A Gucci-ház aratott nagy sikert. Ám ezek jobbára amúgy is ismert üzletemberek, vállalkozók köré épültek, és nem egészen jó színben tüntették fel őket. Az idén azonban fordult a kocka, és a húzónevek a termékek, például játékok, élelmiszerek vagy ruházati cikkek lettek.

Játszani jó

Az idei év nagy attrakciója a Barbie volt, a Margot Robbie és Ryan Gosling főszereplésével készülő mozi több rekordot is megdöntött a legtöbbet kaszáló film címén kívül. Övé lett az idei év pénzügyi szempontból legsikeresebb nyitóhétvégéje, női rendező alkotása még nem nyitott ilyen jól a pénztáraknál és a Warner Bros. vállalatnak sem volt még ilyen sokat a konyhára hozó produkciója.

A megjelenésből persze nemcsak a Warner profitált, hanem az anyacég is: a Mattel piacra dobott egy sor dizájner- és limitált kiadású babát, a közösségi médiát elárasztották a mémek, Gosling egyik betétdala pedig a slágerlisták élére tört. A Mattel Films csakhamar be is jelentette, hogy egy tucat új mozi fejlesztésére adja a fejét a következő években.

Így a következő évtizedben érkezik a Hot Wheelshez, a Matchboxhoz, a Magic 8 Ball jósgömbhöz, az American Girl babákhoz, az Unóhoz és a Polly Pockethez kötődő adaptáció is. Sőt, a Hasbro vezérigazgatója, Chris Cocks megerősítette, hogy cégük a Mattel sikerét látva a Lionsgate-tel karöltve a Monopoly társasból készít egész estés filmet a közeljövőben.

Cheetos és cipő

Nem csak a játékgyártó cégek éreztek rá erre a trendre. Az áprilisi Air – Harc a legendáért több mint 90 millió dollárt gyűjtött be a mozipénztáraknál világszerte, bár ehhez hozzá kell tenni, hogy 70 millió volt elkészítésére szánt büdzsé. Aztán felkerült a Prime Videóra, ahol megint csak sokan megnézték, főleg az X generációsok körében aratott sikert.

Ben Affleck rendezése azt a sztorit mesélte el, amikor a Nike márkaigazgatója (Sonny Vaccaro, a filmben Matt Damon) és Phil Knight, a cég alapítója (Affleck) meg akarta nyerni a kosaraslegenda Michael Jordant egy termékszponzorációra. A sikeres üzlet az egekbe repítette a Nike eladásait, az Air Jordan pedig a legismertebb sneakermárkák közé tartozik ma is.

Eva Longoria színésznő első nagyjátékfilmjét márciusban jelentette meg a Hulu, ez volt a Flamin’ Hot: Egy pikáns sikertörténet, aminek a nevéből is kiderül, hogy a csípős Flamin’ Hot Cheetos kukoricachips megalkotásáról szólt. A készítők elrugaszkodtak a valóságtól, sőt, egyfajta szegénylegényből királyfi történetet vittek vászonra.

A mexikói származású Richard Montañez gondnokként dolgozott a PepsiCo chipseket gyártó leányvállalatánál, a FritoLaynél, és évek alatt emelkedett marketingvezetői szintre, mert kiötlötte a latin közösség körében azóta is nagy népszerűségnek örvendő burgonyaszirmot. A film az igazi Montañez könyvét vette alapul, amelyből kitűnik, hogy személyes diadala összefonódik a termékkel a fejében, és meg van győződve arról, hogy a csípős Cheetos vállalati jóváhagyása valamilyen módon a munkásosztálybeli mexikói-amerikaiak iránti tiszteletet jelenti.

Szintén könyvadaptáció volt az idén a kanadai életrajzi fekete komédia, a BlackBerry. A világ első okostelefonjának felemelkedését és „katasztrofális bukását” feldolgozó mű a Berlini Nemzetközi Filmfesztiválon debütált. A produkció csak bő kétmillió dollárt kaszált szerte a világon a jegyeladásokból, vagyis úgy tűnik, nem voltak túl sokan kíváncsiak a letűnt készülékre, amelynek tavaly év elején az anyacég mindenféle támogatását beszüntette.

 

Tuza Dorottya

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...