A K&H idén is elnyerte a Top Employer Magyarország 2024 nemzetközi minősítést HR gyakorlatáért, amely kiemelten kezeli a dolgozók szakmai és személyes fejlődési lehetőségét, igazodva az eltérő élethelyzeteikhez. A kiváló munkáltató minősítés odaítélésében szerepet játszott a bank átfogó képzési gyakorlata, a digitális HR megoldások és a környezeti és társadalmi fenntarthatóságot erősítő kezdeményezések.
A K&H 2023 után idén ismét elnyerte a nemzetközi Top Employers Institute elismerését, a Top Employer Magyarország 2024 minősítést. A kategóriát azok a cégek kapták meg, amelyeknek HR politikája kiemelkedő gyakorlattal bír olyan területeken, mint a toborzás, a sokszínűség, a munka-magánélet egyensúlya és a jobb munkakörnyezet iránti elkötelezettsége.
A K&H HR gyakorlatát a bank azon stratégiája határozza meg, hogy a digitális megoldásokat és a szakértő segítségnyújtást, azaz a mesterséges intelligenciát és a humán intelligenciát a leghatékonyabban kombinálja, ezzel nyújtva kiemelkedő élményt az ügyfelek számára. A korszerű technológiák ugyanakkor az összes kolléga munkáját is nagyban megkönnyítik, akár az ügyfélpontokon, akár a háttérterületeken dolgoznak. „Munkáltatóként továbbra is arra fókuszálunk, hogy a különböző élethelyzetekben lévő kollégák egyaránt megtalálják a lehetőséget a saját egyéni és szakmai fejlődésükre, kiteljesedésükre. Ennek részét képezi, hogy tapasztalt szakemberekkel, inspiráló vezetőkkel és innovatív digitális technológiákkal dolgozhatnak olyan érdekes, szakmailag előremutató projekteken, mint például Kate, az ország egyetlen hangalapú digitális pénzügyi asszisztense” – emelte ki a K&H HR stratégiájának fő pillérjeit Medvey Leila HR igazgató.
A benchmark szervezetekhez képest is a K&H-nak kiemelkedő az eredménye a fejlesztési gyakorlatokat, a HR digitális megoldásokat, és a fenntarthatósági törekvéseket tekintve. Utóbbi esetben ilyen a piacon egyedülálló elektronikus toborzási és beléptetési folyamat, amellyel egy újonnan csatlakozott kolléga teljesen papírmentesen intézheti az ehhez kapcsolódó teendőit. Emellett a pénzügyi szektorban kiemelkedő, 50 százalékos home office lehetősége is biztosított, amelyet a nyári szünet ideje alatt még rugalmasabban kezel a bank a kisgyermekes családok esetében. Az elmúlt évben pedig a munkatársak különböző élethelyzetéhez igazított támogatások is előtérbe kerültek, mint például a megváltozott munkaképességűek és a nyugdíjhoz közeledők foglalkoztatása, illetve az olyan családbarát intézkedések, mint a gyerekbarát iroda vagy a kismamák munkába visszatérését segítő program.
„2024-re előre tekintve arra koncentrálunk, hogy a bizonytalan külső környezet ellenére is olyan munkakörnyezetet biztosítsunk, ahol munkatársaink mind megtalálják a számukra kedvező fejlődési lehetőséget, bármilyen szakmai háttérrel és élethelyzettel rendelkeznek. Emiatt 2024-től további két elemmel bővítettük az évközben választható cafeteria elemeinket: a távmunka költségtérítése és a közösségi autómegosztás támogatása” – hangsúlyozta Medvey Lilla. „Továbbá folytatjuk a környezettudatos szemléletmód ösztönzését, hogy a fenntarthatóság a munkavállalók mindennapi tevékenységeibe is szervesen beépüljön” – tette hozzá a szakember.