Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember beszélt a nemrég indított új csatornáikról is.
- Korábban azt nyilatkoztad, hogy az UEFA Bajnokok Ligája (BL) jogokért való indulás előtt azért voltak álmatlan éjszakáid. A sikeres tendert követően a teher nagy része már lekerült a válladról, vagy a BL-projekt lebonyolításában is még van felelősséged? Illetve milyen főbb teendőitek vannak még a 2024/25-ös szezon indulásáig?
- A megállapodás körüli izgalmak után most már inkább a közvetítések előkészítésére fókuszálunk. Új sportszerkesztőséget hoztunk létre, amit Zelenyánszky Balázs vezet. Alapvetően ő és a csapata foglalkoznak az operatív feladatokkal, de természetesen én is részt veszek a munkában, és azt is mondhatom, hogy a kollégáink jelentős része dolgozik valamilyen módon a projektben.
A meccsek közvetítéséhez kapcsolódóan sport tematikájú műsorfolyamot is indítunk, a mérkőzések előtt azok hátterét is ismertetni fogják szakértő kollégáink. A sportszerkesztőség már most is kiváló szakemberekkel dolgozik, hiszen a szakértők olyan volt magyar válogatott labdarúgók, akik mindegyike játszott UEFA Bajnokok Ligája mérkőzésen, többek között Hrutka János, Lisztes Krisztián és Szélesi Zoltán erősíti a csapatot. A mérkőzések kommentátora pedig továbbra is Gundel Takács Gábor marad több tapasztalt kommentátor mellett. Még zajlanak a castingok, az eddigi új kollégákon túl is bővülni fog a sporthoz értő munkatársaink száma az RTL-nél.
Digitális felületen pedig a közvetítés új technológiai megoldásokat is jelent, hiszen a stúdióból vagy a helyszínről a kommentárok élő hangsávját és a digitális képet magas minőségben összekapcsolni jelentős műszaki kihívás, de erre már felkészültünk és a felhasználói élmény éppolyan lesz, mint a televíziós közvetítések esetében.
- Az már véglegesen eldőlt, hogy a meccsek közül mennyi lesz elérhető lineárisan és az RTL+-on?
- Az RTL+-on egy szezonban 192 élő BL-mérkőzés lesz, soha korábban ennyi meccs nem volt elérhető Magyarországon egyetlen platformon sem. Az előfizetők választhatnak, hogy melyiket akarják nézni, és bármikor átkapcsolhatnak, ha a többibe is belenéznének. Ha egyszerre hét meccs lesz egy időpontban az alapszakaszban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral. Lineáris csatornáinkon ennél lényegesen kevesebb mérkőzés lesz látható.
- Egyébként az RTL+ jelenlegi havidíjas előfizetői táborát százalékosan mennyivel kell növelnetek, hogy ki tudjátok gazdálkodni a sportközvetítések jogdíját?
- Ez üzleti titok, de annyi elmondható, hogy a szükséges előfizetőszám-bővülés megvalósítható cél.
- A BL most elég feladatot jelent a következő három évre, vagy további sportjogok megszerzésében is gondolkodtok?
- Jelenleg a legfontosabb feladatunk, hogy az idei szezon meccseit a lehető legjobb színvonalon közvetítsük. Most arra fókuszálunk, hogy a sportrajongók minél jobb felhasználói élményben részesüljenek.
- A focitól függetlenül továbbra is lesznek olyan saját gyártású tartalmak, amelyek elsősorban az RTL+-ra készülnek? Marad forrás ezekre is?
- Természetesen igen. A saját gyártású tartalmi terveinkre semmilyen hatással nincsenek a megszerzett UEFA-jogok. Nem átcsoportosítottunk ide, hanem pluszként tesszük ide a beruházást.
- Tavaly év végén négy új csatornát indítottatok. A Kölyökklub és az RTL Otthon teljesen új tematikát jelent a portfóliótokban. Viszont a Moziklubhoz és a Sorozatklubhoz hasonló csatornáitok már eddig is voltak. Utóbbi kettőre miért volt szükség, és miben különböznek a Film+-tól és a Sorozat+-tól?
- Azt láttuk, hogy a meglévő portfólióval nem fedjük le a teljes lakosságot, nem koncentrálunk valójában minden szegmensre és nem adunk tartalomválasztási lehetőséget mindenkinek. A Moziklub és a Sorozatklub a lineáris tévénézés nagy rajongóinak készül, folyamatosan dolgozunk a tartalmi kínálaton és annak fejlesztésén, és már rövid távon is egyértelmű lesz a nézők számára, hogy ezek a csatornák miben is különböznek az említettektől.
- Az elért háztartások számában hogyan állnak az új csatornák?
- Megközelítőleg a magyar háztartások 65 százalékában elérhetőek már az RTL új második generációs csatornái.
- Tizenkét lineáris csatornánál már megálltok, vagy akár még további televíziók indítása is szóba jöhet a következő egy-két évben?
- Ahogy korábban említettem, az üzleti és tartalmi döntéseinket mindig a fogyasztói szokások és a piaci tendenciák figyelembevételével hozzuk meg. Ezzel a szemlélettel fogjuk meghozni a döntéseinket a jövőben is.
Melyik csatornán közvetítik majd a meccseket? Átalakítják-e valamelyik meglévő televíziójukat sportcsatornává? Lesz-e külön sportelőfizetés az RTL+-on? Mit jelent számukra az, ha a Ferencváros bejut a BL-be? Ezekről is kérdeztük Szabó Balázs. A válaszait megtalálják a Marketing & Média magazin héten megjelent lapszámában.