Egy dolog átmenni azon az ajtón, de ennél is fontosabb nyitva hagyni azt a következő generációknak – mondja Jamniczky Tímea. A JCDecaux Hungary vezetőjének mind az üzleti, mind az üzleten kívüli életében meghatározó elem a közösségépítés. A mentorálás mellett az elismerések fontosságáról, önfejlesztésről, komfortzónából való kilépésről, táncról és saját márkájának spanyolországi terjeszkedéséről is beszélgettünk.
- Azt mondtad valamikor nemrég, hogy szívügyed a mentorálás. Miért tartod ezt ennyire fontosnak?
- Mind az üzleti, mind az üzleten kívüli életemben meghatározó elem a közösségépítés. Emellett évek óta vallom azt is, hogy a pozitív szemlélet alapja a megszerzett tudás és a folyamatos fejlődni akarás. A transzparens és teljesítményalapú üzleti élet a gazdasági fejlődés alapja, ezért cégvezetőként felelősségem és kötelességem támogatni az etikus üzleti kultúrát, tudásomat pedig minden létező formában, a mentorálástól akár a szakmai megbeszéléseken keresztül átadni. A mentorálás során konkrét problémákra, szakmai elakadásokra fókuszálunk, a saját tapasztalataim megosztásával is segítem őket. Több mentoráltam is volt már, és boldog vagyok, amikor azt érzem, hogy tudok hasznos tanácsokat adni. Azt szokták mondani, hogy az ember mindig a saját hibájából tanul, de ha lehet, akkor könnyítsük meg ezt az utat, és amit lehet, kerüljünk el. Örömmel mentorálok ambiciózus fiatalokat is. Egy dolog átmenni azon az ajtón, de ennél is fontosabb nyitva hagyni azt a következő generációknak. Minden évben meghívnak előadást tartani a Budapesti Gazdasági Egyetemre. A siker nekem az, amikor percről perce egyre több érdeklődő szempárt látok az előadás alatt, ami tömény másfél óra. Annak pedig külön örülök, amikor úgy sikerül az outdoort és a cégünket bemutatnom, hogy az előadás végén mindig vannak néhányan, akik nálunk szeretnének dolgozni. Tele energiával jövök el a prezentáció után.
- Miként mérhető, hogy a mentorálás, hogy működik? Vagy itt nem elsősorban az eredmény számít, mint a bizniszben, hanem sokkal inkább a visszajelzések, amiket kapsz?
- Elsősorban a személyes visszajelzések alapján mérem a sikert. A meetingeket általában kora reggel tartjuk, és a résztvevők sokszor mondják utána, hogy feltöltődve vágnak neki a napnak, vagy felidézik, hogy milyen jól sikerült a legutóbbi találkozó, és mennyi mindent tudtak hasznosítani a tanácsaimból. Ezek a pozitív személyes megélések előbb-utóbb az üzleti sikerben is megmutatkoznak.
- Magyarország legnagyobb out of home cégét vezeted. A mentorálás helyett ott inkább azt gondolom, a motiváción van a hangsúly a kollégák felé. Mi az, amit házon belül a szívügyednek tartasz?
- Tizenöt esztendeje vagyok a JCDecaux élén. Nagyon büszke vagyok a csapatomra, amellyel rengeteg közös sikertörténetünk van, legyen szó a tavalyi rekord-profiteredményünkről, az innovatív megoldásainkról vagy az ikonikus novellapályázatunkról. Én egy csapatjátékos vagyok alapvetően és hiszek az együttműködés erejében. A mi kultúránknak fontos része az elismerés és a jó példák kiemelése. Szerintem az a fontos, hogy meghalljuk a munkavállalói igényeket, majd azok mederbe terelését követően kialakítsunk egy olyan rendszert, amelyben a lehető legtöbben ki tudnak teljesedni – és ez elsősorban a vezetők felelőssége. Ha a munkahelyen olyan vezetők vesznek körül, akik megfelelő empátiával állnak egymáshoz, akkor a legnehezebb magánéleti válságot is könnyebben vészeli át az ember, ha van egy biztos pont, ahová menekülhet. A közösség azt jelenti, hogy nemcsak a munkámat végzem el, hanem kötődésem is van a munkahelyemhez és a közösséget alkotó emberekhez. A kötődés pedig sokkal több, mint az, hogy jókedvűen dolgozom – ez egy hosszú távú elköteleződés mind a két fél számára, amiben tudom, hogy számíthatok a másikra.
- Szeretsz új dolgokat csinálni, sok-sok minden érdekel. Nemrég saját márkával léptél be a divatbizniszbe. Mi az, amit még nagyon meg szeretnél tanulni, vagy amiben szívesen kipróbálnád magad?
- Régen virágkötő szerettem volna lenni, ezért továbbra is egy nagy vágyam, hogy egyszer legyen egy virágboltom. Emellett a saját prémium kézműves táskamárkámat, a LaVidaYarnt is szeretném tovább építeni, hogy egy igazi woman power brand legyen. A slow fashion és az újrahasznosítás a fénykorát éli mostanában, a ruhadarabok újrahasználatával sokat lehet tenni a környezetvédelemért. A célom, hogy a saját termékeimmel is ezt a gondolkodásmódot közvetítsem a vásárlók felé. Rengeteget tanulok ebből a kis vállalkozásból, ezért az önfejlesztés is motivál, továbbá CSR-tevékenységként is tekintek rá, hiszen sok nyugdíjasnak biztosítunk munkalehetőséget a LaVidaYarnnál. A jövőbeli tervem, hogy Spanyolországban terjeszkedjünk a márkával, és más típusú modelleket is elérhetővé tegyünk.
- Mi az a három dolog, amit minden mentoráltadnak meleg szívvel ajánlasz?
- Legyen bátor, merjen álmodni és küzdjön meg a céljaiért. A céges elvárások miatt sokszor vagyunk prés alatt, de nagyon fontos, hogy tudatosan szánjunk időt a feltöltődésre, különben elfogynak az energiáink és könnyen kiégünk. Mindenkinek a maga feladata, hogy ráérezzen, mivel tud kikapcsolni a mindennapi hajtásból. Korábban táncoltam, most a horgolás adja meg az énidőt.
Simon Krisztián
Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.