A szelfi megjelenése változtatta meg a szépségipart (x)

Andrew Moulton, a forradalmi fejlesztéseiről ismert Crown Aesthetics alelnökével és nemzetközi kereskedelmi vezetőjével beszélgettünk a szépségipar teljes átalakulásáról és a vásárlói igények változásáról. (x)

Amióta a szakmában dolgozik, a piac drámaian megváltozott, mesélte Andrew Moulton, a Crown Aesthetics alelnöke és nemzetközi kereskedelmi vezetője. A legfontosabb különbség szerinte, hogy annak idején nem létezett botox, lézeres szőrtelenítés és fillerek sem. A nők számára a műtéti beavatkozásokon kívül csak az erős kémiai anyagokat használó hámlasztó kezelések voltak elérhetőek, amelyek használata akár hetekre is a négy fal közé kényszerítette őket. A technológia viszont rengeteget fejlődött az elmúlt három évtized során. „Hosszú utat tettünk meg, ahhoz hasonlítanám, mintha az iPhone 1-től az iPhone 16-ig jutottunk volna” – mondta Moulton, hozzátéve, ahogyan a tudomány változik, úgy változnak a vásárlói igények is. „Annak idején nem volt szelfi, a nők és a férfiak pedig nem vizsgálgatták annyit saját arcukat és bőrüket, mint most.”

A közösségi média miatt a külsőnkkel kapcsolatos mérce nagyon magasra került, a különböző filtereknek köszönhetően talán túl magasra is, de tagadhatatlan, hogy az esztétikai biznisz virágzik. „Húsz éve az emberek hajlandóbbak voltak beletörődni a hosszú hatóidőbe. Idézzük csak fel az egykori, igen agresszív hámlasztókezeléseket, amik miatt akár hetekig otthon kellett maradnunk, mire elmúlt a pirosság az arcunkról. Ma viszont a sűrű mindennapok, a zsúfolt és rohanó életmódunk miatt erre nincs időnk, fontos kritérium egy kezelésnél tehát az is, hogy akár másnap visszamehessünk dolgozni.”

Megváltoztak a trendek a bőrápolásban is

Moulton meglátása szerint ma a vásárlók olyan non-invazív kezelésekre vágynak, amelyektől jobban néznek ki, de az eredményre nem kell heteket várni és a velük járó diszkomfort is minimálisra csökken. Az ipar pedig igyekszik ennek fényében fejleszteni a termékeket, eljárásokat. Napjainkban a szépségipar vezető kulcsszavai közé a „természetes”, a „holisztikus”, az „üde”, a „clean”, a „ragyogó” kifejezések tartoznak, a szakember szerint a vásárlók olyan termékeket és beavatkozásokat keresnek, mellyel az eredmény olyan lesz, mintha semmit sem csináltattak volna meg magukon. A trend elmozdulni látszik a természetesség irányába, az arányos feltöltés a divat, viszont „a természetesség továbbra sem egyenlő a bőrünk elhanyagolásával”.

A szakember azt is elmondta, hogy mára azok a beavatkozások, melyek egykor luxusnak számítottak, jelentős társadalmi rétegekben szinte szükségletté váltak. Korábban éveket kellett spórolni egy-egy ilyen procedúrára, azonban ma már sokaknak ott vannak a költségvetésében, a szavaival élve „hajlamosabbak vagyunk feláldozni az evést egy szépségkezelésért cserébe”. Az Amerikában született alelnök már jó ideje Európában él és dolgozik, így van rálátása mindkét kontinens szépségtrendjeire. Ezzel kapcsolatban azt mesélte, hogy az USA még mindig kicsit hátrányban van az európai országokkal szemben a természetes beavatkozások terén, ott továbbra is divatosak a durva vegyi anyagok, de hasonlóság, hogy mindenki azonnal akarja az eredményt.

Keresd a tudományt

Viszont a fejlődésnek hátulütője is van, ugyanis a piacon rengeteg a fals információ és az ezekből fakadó, valóságot nélkülöző elvárás azzal kapcsolatban, hogy hogyan fog kinézni a végeredmény. Moulton arra figyelmeztet: az embereknek meg kell tanulniuk, hogy neves orvosokhoz vagy klinikákhoz forduljanak, ahol a kezelések tudományos háttérrel bírnak, és elérhetőek az orvosilag megalapozott bizonyítékok a procedúrák sikerességéről. „Sokan a reményt árulják, mindenféle alap nélkül.” Ahhoz, hogy ezeket elkerülje, a vásárlónak is van házi feladata: utána kell olvasnia a dolgoknak és alaposan tájékozódnia kell, mielőtt kiválasztaná azt a szakembert vagy klinikát, akivel vagy ahol szeretné elvégeztetni az adott beavatkozást. Ne azt nézze, hogy melyik a legelegánsabb vagy épp a legolcsóbb hely, hiszen van, hogy a konzervatívabb intézmény váltja be leginkább a hozzá fűzött reményeket.

A Crown Aesthetics legújabb termékcsaládjának kifejlesztését például tízéves kutatómunka és száz különböző tudós, orvos együttműködése előzte meg, mely során képesek voltak azonosítani egy olyan baktériumtörzset, mely mobilizálja az antioxidánsokat, fehérjéket és polipeptideket, javítva ezzel a bőr textúráját egészségét - a bőr saját erőforrásait felhasználva tünteti el a napfény okozta elváltozásokat, a finomvonalakat és ráncokat.

„Ez a termékcsalád például már nem a bőrápolás, hanem „biomcare” kategóriájába tartozik, vagyis a mikrobiomot változtatja meg olyan formán, hogy a bőr saját baktériumait használja fel annak helyreállítására. Hogy egyszerűbb legyen megérteni, ami a probiotikum az emésztőrendszernek, az a BIOJUVE a bőrnek” – mondja a szakember. (x)