A technológiai fejlődés nemcsak az életünket változtatta meg, hanem azt is, hogyan költjük és kezeljük a pénzünket. A Visa legfrissebb, nyolc európai ország fiataljainak megkérdezésével készült kutatása szerint elmozdulás tapasztalható a fogyasztók körében a mesterséges intelligenciával kapcsolatban: a fiatalabb generációk optimistábbak a pénzügyi alkalmazások - például a befektetéseik kezelése vagy a hitel- és jelzálogkérelmek intézése - terén, mint a 65 év felettiek.
Az európai fiatal felnőttek több mint harmada állítja, hogy jobban bízik a mesterséges intelligencia (AI) technológiában, mint egy évvel ezelőtt. A Visa legfrissebb felmérése azt mutatja, hogy az európai fiatalok körében egyre pozitívabb a mesterséges intelligenciával kapcsolatos hangulat, és több mint 40%-uk szerint a mesterséges intelligencia pozitív hatást gyakorolhat a magánéletükre. A fiatalabb generációk nyitottak a technológia által kínált új megoldásokra: a 18-34 éves fiatalok 39%-a örülne neki, ha az AI kezelné a jelzáloghitelkérelmét.
A mesterséges intelligencia, mint az online biztonság növelésének eszköze egyre nagyobb teret nyer Európában. A Visa kutatásában vizsgált országok fiataljai a hitelkérelmek terén bíznak a leginkább az AI-ban. A megkérdezettek fele (49%) nyitottnak mutatkozik arra, hogy a mesterséges intelligencia nyújtson be hitelkérelmet helyettük, ha biztonságosan végig tudja vinni a folyamatot. Ezen túlmenően a megkérdezettek több mint negyede bízná a mesterséges intelligenciára a havi számlák kifizetését.
„A mesterséges intelligencia nem csupán átalakítja az iparágakat világszerte, de forradalmasítja is azokat, és a fizetési ágazat ezen átalakulás élvonalába tartozik. A Visa felmérése szerint az európai fiatalok általánosságban egyre nyitottabbak a mesterséges intelligencia használata kapcsán, amikor személyes pénzügyeik kezeléséről van szó” mondta Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős vezetője. „Becsléseink szerint az európaiak évente akár 250 milliárd euróval többet is megtakaríthatnának, ha a pénzügyeik kezelésében olyan digitális eszközöket alkalmaznának, mint a mesterséges intelligencia” - tette hozzá.
30 éve a Visa volt az első hálózat, amely mesterséges intelligencia-alapú technológiát alkalmazott a kockázat- és csaláskezelésben, úttörő szerepet játszva a modellek alkalmazásában a fizetések során. Csak az elmúlt 5 évben a vállalat több mint 10 milliárd dollárt fordított kiber- és technológiabiztonsági fejlesztésekre, hogy csökkentse a csalások mértékét és növelje hálózata biztonságát. Ezek az erőfeszítések pedig kifizetődnek, mivel a Visa a 2023-as pénzügyi évben 40 milliárd dollár értékű csalás megelőzésében működött közre, ami csaknem kétszerese az előző évi összegnek. A megelőzés sikerének köszönhetően sokan nem is tudták meg, hogy csalás áldozatává válhattak volna a technológia működése nélkül.
A mesterséges intelligencia óriási lehetőségeket rejt magában a pénzügyi szolgáltatások kapcsán, és a Visa ma már számos területen alkalmaz AI alapú megoldásokat, nemcsak a csalások felderítésére és megelőzésére.
A Visa értéknövelt szolgáltatásai közel 200 terméket számlálnak az elfogadás, a tanácsadás, a kibocsátás, a nyílt banki szolgáltatások és a biztonság területén. A vállalat több évtizedes szakértelmének és jelentős befektetéseinek eredménye, hogy 100 különböző mesterséges intelligenciát használó alkalmazással segíti ügyfelei és a kártyabirtokosok védelmét.
Mind a vállalkozások, mind a fogyasztók személyre szabott, élményszerű és gördülékeny fizetési élményeket várnak el, amely lehetővé teszi számukra, hogy pénzügyeiket az egyéni igényeiknek leginkább megfelelő módon kezeljék. Ebben pedig az AI-alapú eszközök segíthetnek.