- Hirdetés -

Egyre jobban bíznak az európai fiatalok a mesterséges intelligenciában

|

A technológiai fejlődés nemcsak az életünket változtatta meg, hanem azt is, hogyan költjük és kezeljük a pénzünket. A Visa legfrissebb, nyolc európai ország fiataljainak megkérdezésével készült kutatása szerint elmozdulás tapasztalható a fogyasztók körében a mesterséges intelligenciával kapcsolatban: a fiatalabb generációk optimistábbak a pénzügyi alkalmazások - például a befektetéseik kezelése vagy a hitel- és jelzálogkérelmek intézése - terén, mint a 65 év felettiek.

Az európai fiatal felnőttek több mint harmada állítja, hogy jobban bízik a mesterséges intelligencia (AI) technológiában, mint egy évvel ezelőtt. A Visa legfrissebb felmérése azt mutatja, hogy az európai fiatalok körében egyre pozitívabb a mesterséges intelligenciával kapcsolatos hangulat, és több mint 40%-uk szerint a mesterséges intelligencia pozitív hatást gyakorolhat a magánéletükre. A fiatalabb generációk nyitottak a technológia által kínált új megoldásokra: a 18-34 éves fiatalok 39%-a örülne neki, ha az AI kezelné a jelzáloghitelkérelmét.

A mesterséges intelligencia, mint az online biztonság növelésének eszköze egyre nagyobb teret nyer Európában. A Visa kutatásában vizsgált országok fiataljai a hitelkérelmek terén bíznak a leginkább az AI-ban. A megkérdezettek fele (49%) nyitottnak mutatkozik arra, hogy a mesterséges intelligencia nyújtson be hitelkérelmet helyettük, ha biztonságosan végig tudja vinni a folyamatot. Ezen túlmenően a megkérdezettek több mint negyede bízná a mesterséges intelligenciára a havi számlák kifizetését.

„A mesterséges intelligencia nem csupán átalakítja az iparágakat világszerte, de forradalmasítja is azokat, és a fizetési ágazat ezen átalakulás élvonalába tartozik. A Visa felmérése szerint az európai fiatalok általánosságban egyre nyitottabbak a mesterséges intelligencia használata kapcsán, amikor személyes pénzügyeik kezeléséről van szó” mondta Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős vezetője. „Becsléseink szerint az európaiak évente akár 250 milliárd euróval többet is megtakaríthatnának, ha a pénzügyeik kezelésében olyan digitális eszközöket alkalmaznának, mint a mesterséges intelligencia” - tette hozzá.

30 éve a Visa volt az első hálózat, amely mesterséges intelligencia-alapú technológiát alkalmazott a kockázat- és csaláskezelésben, úttörő szerepet játszva a modellek alkalmazásában a fizetések során. Csak az elmúlt 5 évben a vállalat több mint 10 milliárd dollárt fordított kiber- és technológiabiztonsági fejlesztésekre, hogy csökkentse a csalások mértékét és növelje hálózata biztonságát. Ezek az erőfeszítések pedig kifizetődnek, mivel a Visa a 2023-as pénzügyi évben 40 milliárd dollár értékű csalás megelőzésében működött közre, ami csaknem kétszerese az előző évi összegnek. A megelőzés sikerének köszönhetően sokan nem is tudták meg, hogy csalás áldozatává válhattak volna a technológia működése nélkül.

A mesterséges intelligencia óriási lehetőségeket rejt magában a pénzügyi szolgáltatások kapcsán, és a Visa ma már számos területen alkalmaz AI alapú megoldásokat, nemcsak a csalások felderítésére és megelőzésére.

A Visa értéknövelt szolgáltatásai közel 200 terméket számlálnak az elfogadás, a tanácsadás, a kibocsátás, a nyílt banki szolgáltatások és a biztonság területén. A vállalat több évtizedes szakértelmének és jelentős befektetéseinek eredménye, hogy 100 különböző mesterséges intelligenciát használó alkalmazással segíti ügyfelei és a kártyabirtokosok védelmét.

Mind a vállalkozások, mind a fogyasztók személyre szabott, élményszerű és gördülékeny fizetési élményeket várnak el, amely lehetővé teszi számukra, hogy pénzügyeiket az egyéni igényeiknek leginkább megfelelő módon kezeljék. Ebben pedig az AI-alapú eszközök segíthetnek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...