- Hirdetés -

Élénkül a kereslet az ingatlanpiacon

|

A kiemelkedő, júliusi intenzitást követően a nyári szabadságolások hatására augusztusban a hazai ingatlanpiac is visszaváltott a szokványos, nyári tempóra. A Duna House által a hónapra becsült 9 323 tranzakció éppen megegyezik a júniusra becsült értékkel. Az augusztusi eredmények alapján így az előző hónaphoz képest 19,2 százalékkal enyhébb, az előző év azonos időszakához hasonlítva azonban még mindig 13,5 százalékkal erősebb teljesítményt mutatott a szegmens. A cégcsoport nemzetközi pénzügyi márkája, a Credipass magyarországi adatai szerint idén augusztusban a jelzáloghitel-piacon is visszarendeződés tapasztalható, a cég becslése alapján 105 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott. A júliusra becsült adathoz képest így 9 százalékkal mérséklődött a volumen, az előző év azonos időszakában mért MNB adathoz viszonyítva pedig 93 százalékkal teljesített jobban a szegmens.

A tranzakciószámok tekintetében ugyan visszaesést hozott az augusztus, azonban a keresletet illetően újra felfelé ível a hazai ingatlanpiac. A júliusi értéknél 4 ponttal erősebb, az előző két év augusztusi keresleténél pedig 14 ponttal magasabb értéken zárta a hónapot a Duna House Keresletindexe.

Az erős keresletnek köszönhetően az előző év augusztusához képest mind a téglaépítésű házak és lakások, mind pedig a panelek tekintetében, az ország minden területén áremelkedést mutatnak a Duna House értékesítési adatai. A keleti országrészben 553, nyugaton 549 ezer forintos négyzetméterárra számíthatnak a vevők, ha házgyári lakás vásárlását tervezik. A fővárosi panellakásokért fizetett négyzetméterár is emelkedett, a budai oldalon 910 ezer forint, míg Pesten 825 ezer forint körül alakult az átlag. Kelet-Magyarországon 364, nyugaton 448 ezer forint körül alakult a téglalakások és házak négyzetméterára 2024 augusztusában. A főváros budai oldalán a téglalakások négyzetméterára meghaladta az 1,35 millió forintot, a pesti oldalon 830 ezer, a belvárosban pedig millió feletti egységáron keltek el a lakások.

A kereslet nem csak az árakra, de az ingatlanok forgási sebességére is kihat. A vidéki panellakások esetében átlagosan 3 hónapra volt szükség az értékesítéshez, míg a fővárosi lakótelepi lakások esetében Budán szintén 3 hónap kellett, Pesten azonban kevesebb, körülbelül 2,5 hónap is elegendő volt. A téglaépítésű lakások és házak eladásához Budapesten átlagosan 4 hónap szükséges, a vidéki területeken valamivel több, átlagosan 4,6 hónap kellett a sikeres üzletzáráshoz.

A Duna House közreműködésével zárult vidéki szerződéskötések adatai szerint 28 százalékban az első lakás vásárlása volt a döntő motiváció, az otthonteremtők 35,3 millió forintot fordítottak első ingatlanjukra. A vásárlók közel negyede befektetési céllal szerződött, és ezzel megegyező volt a nagyobb ingatlanba költözők aránya is. A befektetők 31,9 millió forintot, a nagyobba költöző ügyfelek közel a dupláját, 60,6 millió forintot költöttek ingatlanra. A fővárosban a tavalyi adathoz hasonlóan, az idei év augusztusában zárult adásvételek többségét is a befektetési cél motiválta, a vevők 28 százaléka szerződött ingatlanra emiatt, míg 23-23 százalékuk első lakását vásárolta, illetve nagyobb ingatlanba költözött.

Az eladói motivációt vizsgáló felmérés szerint a fővárosban többségében, az esetek 34 százalékban a nagyobb ingatlanba költözés késztette régi ingatlanjuk eladására a tulajdonosokat, míg 26 százalékuk befektetésként vásárolt ingatlanját értékesítette és mindössze 16% volt ezúttal az örökölt ingatlanok aránya. A vidéki adásvételek leggyakoribb eladói motivációja 25 százalékkal az örökölt ingatlan eladása volt, 23-23 százalékos arányban a nagyobb ingatlanba költözés, vagy a korábbi ingatlanbefektetés értékesítése volt a tulajdonosok által kitűzött cél.

Három érdekes adat

Újbuda lett a legnépszerűbb fővárosi kerület, a vevők 19,1 százaléka jelölte meg preferenciái között.

Az előző két év augusztusánál 14 ponttal magasabb értéken zárt a Duna House Keresletindexe.

A nagyobb ingatlanba költöző vevők közel 100 millió forintot adtak a tágasabb élettérért a fővárosban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...