- Hirdetés -

Újabb ajánlást tett közzé a MAKSZ a hirdetések kapcsán

|

A licitalapú médiahirdetés dinamikus és kiszámíthatatlan jellege miatt a médiaügynökségek számára kihívást jelent a garantált árak fenntartása a tenderek során. A MAKSZ ajánlása szerint éppen ezért az ügynökségeknek és a hirdetőknek rugalmas és alkalmazkodó stratégiákat kell elfogadniuk ahhoz, hogy hatékonyan navigálhassanak ebben a környezetben.

A tendereken egyre gyakoribb, hogy olyan árakra is garanciát várnak a hirdetők az ügynökségektől, amelyek esetében ez kivitelezhetetlen: a licit alapú árazással működő platformok sajátossága, hogy szabadon mozgó ár van, amit a piac dinamikája befolyásol, ezért ezekre árgaranciát adni sajnos nem lehetséges, mert az ügynökségeknek nincsen eszközük érdemben betartani és a platformokkal betartatni a tender során megadott árat. A tenderek során a MAKSZ ügynökségek által megadott árak éppen ezért leginkább tájékoztató jellegűek: a múltbeli tapasztalatok, az aktuálisan elérhető beállítások (célzások, formátomok, vásárlálsi módok), platform algoritmusok, piaci trendek (szezonalitások, fogyasztói trendek) ismeretében adott átlagos árszintet tükrözik, melyekre az ügynökségek a jövőben garanciát vállalni nem tudnak.

A licit alapú médiavásárlásról

A licit alapú médiahirdetés egy dinamikus és versenyképes megközelítés, ahol a hirdetők valós időben tesznek ajánlatokat azért, hogy hirdetéseiket egy adott közönségnek megmutathassák. Ez a modell a különböző digitális platformokon, köztük a keresőmotorokban és a közösségi médiában is elterjedt, de hasonló elven működik a programmatic piac is.

A hirdetések elhelyezésének árát egy aukció határozza meg, ahol olyan tényezők, mint a licitált összeg, a hirdetés minősége és a célzás specifikussága meghatározó szerepet játszanak. Kezdetben a hirdető, illetve az őket képviselő ügynökségek megbecsülhetik, hogy a költségvetésükkel mekkora elérést érhetnek el egy adott csatornán, egy adott formátummal, egy adott célközönséget megcélozva, egy meghatározott időszakon belül. Ez azonban csak egy pillanatkép és az előzetes terv változhat olyan tényezők miatt, mint a megnövekedett költségvetés, az új közönségek megcélzása vagy a digitális költések általános növekedése.

A piaci ingadozások, a verseny, a közönségcélzás változása, a platform algoritmusok frissítése, a szezonális változások, gazdasági tényezők, a hirdetői piac jelentős változásai, az innováció és új formátumok megjelenései, az új földrajzi piacon való terjeszkedés, a fogyasztói magatartás átalakulása, illetve szabályozási változások egyaránt olyan tényezők, amelyek miatt kihívást jelent a médiaügynökségek számára, hogy a pályázatok során garantált árakat tartsanak fenn a licit alapú médiaeszközökre.

Az is nehezíti a helyzetet, hogy nehéz olyan összehasonlítási pontot találni, mely egyszerre eredményezi a legalacsonyabb árat, de közben a célközönség nagy arányú elérését is biztosítja. Az ügynökségeknek és a hirdetőknek rugalmas és alkalmazkodó stratégiákat kell elfogadniuk ahhoz, hogy hatékonyan navigálhassanak ebben a környezetben. Kevésbé hatékony, ha bizonyos feltételeket rögzítünk egy adott időpillanatban, mert ez megnehezíti, hogy a későbbiekben is versenyképesek legyünk a piacon, kihasználjuk az új lehetőségeket, új formátumokat és csatornákat, amiket ez a folyamatosan változó rendszer lehetővé tesz.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...