- Hirdetés -

Élre tör a PR és a marketing a nagyvállalatoknál

|

Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója lett a Marketing&Media rangsora alapján 2024 legsikeresebb marketingvezetője, míg a PR-vezetők között Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon csoportszintű PR-, SCR- és kormányzati kapcsolatok vezetője állt a lista élére. Őket kérdezték a Business Lounge legfrissebb adásában a marketing és PR nagyvállalati szerepéről, majd Brandt Zoltán, a Darwins marketing ügyvezető partnere mesélt a memetikáról.

Hol helyezkedik el egy nagyvállalat struktúrájában a marketing és a kommunikációs terület? „A tőzsdén jegyzett, nyílt részvénytársaságok esetében nem kérdés, hogy a kommunikáció minden esetben stratégiai funkciót lát el” - fogalmaz Beke Zsuzsa, hozzátéve, hogy így van ez a Richter esetében is. „Náluk nem verseng a kommunikáció és a marketing, hiszen csak akkor tudják az eredményeket hozni, ha ez a két terület együttműködik.“

Nem is lehet teljesen elválasztani a kettőt, azért annak, amit mi csinálunk, egy nagyon jelentős része marketingkommunikáció, és egy másik része pedig a klasszikus értelemben vett vállalati márkaépítés és vállalati kommunikáció. Bánhegyi Zsófia szerint a szerencsejáték iparág egy marketingvezérelt iparág, ahol nagyon fontos, hogy milyen impulzusok érik felelősen a játékosokat. A kereskedelmi igazgató a saját pályafutását hozza fel példának, amely talán választ is ad arra, hogy jelenleg hol van a marketing helye a cégben. „Nálunk az az érdekes felállás van, hogy egy integrált kereskedelmi és marketingműködés valósult meg a cégen belül”, aminek sok előnyét látja. Főként azt, hogy minden terület egy kézben van, így egymást tudják segíteni, ami szerinte ha nem így lenne, a hatékonyság romlását hozná magával.

Beke Zsuzsa úgy véli, „nagyon fontos a bizalmi viszony, kell, hogy legyen egy hitelessége a vállalatnak, a vállalati márkának, a termékeknek, tehát nem is kérdés, hogy a gyógyszeripari vállalat esetében a marketingnek és a kommunikációnak meghatározó szerepe van, enélkül gyakorlatilag nem lehet eladni terméket.” A marketing és PR szerepét korosztályonként vizsgálva fontos kérdés, hogy el kell-e különíteni ezt a kettőt, illetve mikor melyikkel kihez érdemes szólni? ”Ha csak a nőgyógyászatot nézzük, gyakorlatilag a tinédzserkortól a menopauzáig adunk készítményeket, ami azt jelenti, hogy nagyon máshogy kell megszólítani egy 15 éves tinédzsert, mint mondjuk egy olyan hölgyet, aki számára a menopauza egy aktuális probléma” - érvel a szakember a generációk külön való kezelésére. Ez egyébként nemcsak a fogyasztók, hanem a leendő munkavállalók szempontjából is lényeges, akik már nem a weboldalt, hanem a LinkedIn-t és a cégek közösségi média oldalait nézik meg álláskereséskor.

Az adás második részében a memetikáról volt szó, vagyis arról, hogy lehet az emberek agyában “rejlő” kulturális mémeket az üzleti világban hasznosítani és hogyan érdemes az döntéshozatalba beépíteni, ha tudjuk, hogy mit gondolnak a márkánkról az emberek. Brandt Zoltán, a 2003-ban alapított Darwins marketing ügyvezetője nelmesélte, hogy a márkákhoz kötődő kulturális egységek feltérképezésére alapozzák kutatási módszereiket.

„Az így megszületett kutatási eredmények alapján tudunk különböző kommunikációs, stratégiai és egyéb tanácsokat adni az ügyfeleinknek.” Ahogy elmondja, ez egy nagyon intenzív kvalitatív kutatási módszertan, sok mélyinterjút és fókuszcsoportot készítenek, a megrendelőik közé főként nagyvállalatok tartoznak, de a kkv-k világában sem idegen a módszer. Az eredményeket látva a Darwins többek között jobb szlogent, sikeresebb kommunikációt tud javasolni, de előbbiek felhasználhatóak a marketing folyamat elején, a termékdefiníciónál, vagy a célcsoport alkotásnál is.

Vajon mitől függ, hogy egy kézben van-e egy vállalat marketingje és PR-ja? Mit tehet a marketing egy drasztikus forgalomcsökkenés esetén? Miért nem működött az a második kampány, amit az “Apa, kezdődik!” csapata készített? A válaszok meghallgathatóak a Business Lounge október 9-ei adásában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...