Az idei STRAND fesztivál egyik üde színfoltja volt a “hazAI avatár”, amely jó példát mutatott arra, hogy miként lehet kitűnni a fesztiválok márkaaktivációs tengeréből. Az egyedileg fejlesztett, AI-alapú megoldást a KNK kommunikációs ügynökség készítette a CBA és a Magyar Termék Nonprofit Kft. közös megbízása nyomán.
„Célunk az volt, hogy a fiatalokat úgy szólítsuk meg a hazaiság és a hazai termékek üzenetével ezen az alapvetően bulizós hangulatú zenei fesztiválon, hogy az ne legyen se tolakodó, se helyszínidegen. Viszont legyen emlékezetes és egyedi, hiszen ilyenkor a fiatalok nemcsak a vízben “lubickolhatnak”, hanem a marketingcélú élményekben is” – nyilatkozta a projektről Dárdai Adrienn, a CBA marketingigazgatója.
A KNK koncepciójának alapja a “hazAI plázs” elnevezésű stand kialakítása volt, amelyre a hazai termékek bemutatása mellett fő attrakcióként egy magyaros elemeket felvonultató digitális megoldást tervezett az ügynökség. A “hazAI avatár” készítő, mesterséges intelligencia alapú webalkalmazást a fesztiválon kihelyezett touchscreen-en, valamint a hazaiplazsxcba.hu oldalon lehetett kipróbálni. Egy fotó feltöltése után a mesterséges intelligencia mindenki számára elkészítette a “matyóhímzésbe” öltöztetett avatárját. Pont úgy, mintha a fiatalok hagyományos, magyar népviseletbe öltözve álltak volna a kamera elé.
„Mivel azt tapasztaltuk, hogy a mesterséges intelligencia alig-alig ismeri a magyar népviselet és folklór specifikus elemeit, ezért erre egyedileg kellett megtanítani. A végeredményre viszont nagyon büszkék vagyunk: az alkalmazás ugyanis a látogatók haját és ruházatát is magyaros stílusúvá alakította. Például a lányoknak a hajába szalagot font vagy kontyba fogta, a fiúkra pedig népies kalapot adott. Mondhatom, hogy mindenki számára igazán kackiás avatár készült, amely a letöltés előtt még egy, a CBA és a Magyar Termék logóival ellátott keretet is kapott. Ezt a képet aztán mindenki a saját social media felületein is megoszthatta” - tette hozzá Horváth Petra, a KNK digitális területének vezetője.
Az egyedi AI workflow működtetéséhez egy különálló szerver-infrastruktúra kialakítása volt szükséges, ugyanis a szokásos tárhelyek nem lettek volna elegendőek egy ilyen összetett rendszer futtatásához. Ez a háttér biztosította, hogy a fesztivál ideje alatt minden látogató zökkenőmentesen tudja használni a hazAI avatár alkalmazást, és ne kelljen az internetkapcsolat vagy a sávszélesség miatt aggódni. Arra ugyanis lehetett számítani, hogy egy népszerű zenei fesztivál idején az adott helyszín adatforgalma akár extrém mértékben is megugorhat, ami leállást okozhatott volna.
„Természetesen az alkalmazást mi is kipróbáltuk és öröm volt látni, hogy a Z-generációsok körében is mekkora sikert aratott ez a mai, mégis hagyományőrző digitális megoldás. A számos pozitív visszajelzésen túl a helyszínen végzett gyors kutatásunk is igazolta a kreatív márkaélmények image-építő hatását” - emelte ki Horváth Petra.
A "hazAI avatár" alkalmazás sikeresen emelkedett ki a nyári fesztiválok zajos forgatagából, és célzottan szólította meg a fiatal generációt. Megrendelői oldalról különösen értékesnek tartottuk, hogy a látogatók nagy lelkesedéssel készítették el saját avatárjukat, és a megosztások révén önkéntes nagyköveteivé váltak a hazai termékeknek. Az ügynökség innovatív, mégis autentikus megoldása így egyaránt erősítette a magyar márkák ismertségét és az itthoni értékek iránti kötődést” - fűzte hozzá összegzésképpen Dárdai Adrienn.