- Hirdetés -

Kiderült, mire vágynak a magyar munkavállalók

|

A fizetés, a munka „szerethetősége”, valamint az emberi kapcsolatok határozzák meg leginkább, hogy jól érezzük-e magunkat egy munkahelyen – ez is kiderül a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív felmérésből, amelyben arra voltak kíváncsiak, a helyükön érzik-e magukat a magyar munkavállalók. A kutatás arra is rávilágított: más-más társadalmi csoportok körében jelentősen különböznek a preferenciák, hogy mitől értékelnek jónak egy munkahelyet. A pénzintézet szerint éppen ezért fontos, hogy minél többen tegyék fel maguknak a kérdést, valóban a számukra legmegfelelőbb munkahelyen dolgoznak-e jelenleg.

Azt, hogy valaki mennyire szívesen lát neki a munkahelyi teendőknek nap mint nap, számos összetevő befolyásolhatja, viszont alapvetően meghatározza, mennyire érzi értékteremtőnek a munkáját. Hogy kiderüljön, mitől lesz jó egy munkahely, a kutatás során arra kérték a résztvevőket, rangsorolják azokat a szempontokat, melyek az elégedettség szempontjából a legfontosabbak lehetnek.

Nem meglepő, hogy a fizetés van a leginkább hatással arra, hogyan érzik magukat a munkahelyükön az emberek. A kutatásból kiderült az is, hogy a bér, a juttatások mértéke jobban meghatározza az alacsonyabb végzettségűek közérzetét, hiszen ha a bér nem biztosítja a nyugodt megélhetést, akkor az okot ad az elégedetlenségre is.

Épp csak lemaradva a dobogó legmagasabb fokáról került a második helyre az a szempont, hogy olyan munkát végez-e a munkavállaló, amelyet szeret. Érdekesség, hogy nemek szerint vizsgálva a válaszokat kiderül, hogy a nőknél egyformán fontos a két szempont (a fizetés és a munka szerethetősége), míg a férfiaknál a fizetés az első. Az életkor előrehaladtával is egyre inkább igényeljük, hogy szeressük a munkát, amelyet végzünk.

Ezeknél jóval kevésbé tartják a magyarok lényegesnek a harmadik és a negyedik helyen végző két tényezőt: a közvetlen kollégákkal, illetve a vezetőkkel való viszonyt. Ezek után következik a fontossági sorrendben a home office, a munkaidő, az ügyintézési szabadság terén megvalósuló rugalmasság – ami nagyobb értékkel bír a fiatal és a képzettebb munkavállalók szemében –, majd az előrelépési, fejlődési lehetőség. Az utolsó előtti helyekre a megfelelő fizikai környezet és a pozitív visszajelzés, a munkáért kapott elismerés került, a legfontosabb szempontok listáját pedig a vállalati kultúra zárja.

A kutatásból több más érdekesség is kirajzolódik. Ahogy idősödünk, úgy lesz egyre nagyobb jelentősége a korrekt, szakmailag és emberileg kompetens vezetőknek abban, hogy mennyire érzünk jónak egy munkahelyet. A nyitott, befogadó légkör 40 éves kor alatt igazán fontos, utána kevésbé. Kiderült, hogy a nők nagyobb jelentőséget tulajdonítanak a befogadó környezetnek, a pozitív visszajelzéseknek és a közvetlen vezetővel való viszonynak. Érdekes eredmény, hogy a jól működő szervezetet (egyértelmű feladat- és felelősségi köröket) fontosabbnak tartják a városi munkahelyeken dolgozók, míg a kisebb településeken jobban értékelik az összetartó csapatot.

„A fenti eredményekből is látszik, hogy bár vannak alapvető igények, de nem, életkor, képzettség és lakhely szerint is eltérő elvárásaink lehetnek egy-egy munkahellyel szemben, más és más feltételeknek kell teljesülniük ahhoz, hogy jól érezzük magunkat. Szeretnénk, ha minél több munkahelyen indulna közös gondolkodás ezekről a szempontokról. Ezért indítottuk el Helyemen vagyok! című kampányunkat. A közösségi médiában már látható az a Litkai Gergely forgatókönyvéből készült videósorozat, melynek két főszereplőjét Rujder Vivien és Elek Ferenc színművészek alakítják. A humoros kisfilmekkel arra szeretnénk ösztönözni az embereket, hogy tegyék fel maguknak a kérdést, jó helyen vannak-e. Mi itt a CIB Banknál hiszünk abban, hogy egy munkahely lehet szerethető, és folyamatosan teszünk is ezért” – emeli ki a kutatás kapcsán Tóth Györgyi, a CIB Bank HR vezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

A mozikat is meghódítja az OMODA

Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...

Keveset költenek digitalizációra a hazai kkv-k

Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...