
Virtuális filmstúdiót épített a Visual Europe, amelyről Botond Szabolcs alapító társtulajdonos mesélt részletesen a Business Lounge legfrissebb adásában, míg Lencsés Dávid, az Infinite AD tulajdonosa a hirdetések és a tartalomgyártás kapcsolatát fejtegette a műsorvezetők segítségével.
Közeleg az Oscar-díjátadó, nem is lehetne aktuálisabb beszélni arról, hogy új filmes szolgáltatás jelent meg a magyar piacon, amely nem a hagyományos filmstúdiókkal kíván versenyezni, hanem “mind méretében, mind kialakításában sokkal kompaktabb megoldás” - kezdte a beszélgetést Botond Szabolcs, utalva a Visual Europe első virtuális stúdiójára. Olyan épületet húztak fel, ahol egy LED-háttér előtt lehet forgatni, maga a technológia a greenbox, bluebox megoldások utódja, egyfajta továbbfejlesztett, gyakorlati megoldás. “Ami fontos, hogy mi a hagyományos stúdióknak egy kiegészítő szolgáltatását nyújtjuk. Nem épületet adunk bérbe, hanem egy szolgáltatást, aminek része a LED fal, van hozzá egy személyzet”. Kicsit olyan, mintha megfordult volna a filmgyártás folyamata ezzel az újdonsággal, hiszen nem zöld háttér előtt forgatnak és utólag raknak hozzá tartalmat, hanem előre el kell készíteni a LED falon futó tartalmat, ami előtt aztán a színészek eljátsszák a jelenetet.
A Visual Europe alapvetően rendezvénytechnológiával foglalkozik, hogy kanyarodtak vajon a filmezés felé? Botond Szabolcs a kérdésre elmesélte, hogy a Covid-időszak alatt nem volt nagyon sok munkájuk a rendezvénytechnikai cégeknek, de az említett technológia és a saját területük között sok az átjárás, ezért sok céghez hasonlóan ők is elkezdtek kísérletezni vele. “Van egy jó technológiai hátterünk, van egy jó tudásunk, van egy jó csapatunk, ami nem feltétlenül jelenti azt, hogy erre a piacra is alkalmas ez a tudás, de egy jó alapot ad hozzá”. Majd látták, hogy jól teljesítenek, így egyértelmű volt, hogy folytatják. Viszont az is tény, hogy a rendezvénytechnika és a filmes stratégia teljesen különböző műfajok, a szakember szerint is kevés dolog van, amit át tudnak emelni egyikből a másikba. Ezért teljesen külön menedzsmentet építettek fel ezen águk kiszolgálására, külön szakembergárdával. Felvettek hozzá egy filmes stratégát, filmszakértő segítségét kérték a kapcsolatrendszer kiépítésekor és nemzetközi stúdiókkal, hazai gyártókkal “ismerkedtek meg” annak érdekében, ha itthon ilyen megoldásra lesz igény, tőlük vegyék igénybe.
Az adás második részében Lencsés Dávid beszélgetett a műsorvezetőkkel, az Infinite AD tulajdonosával a hirdetések és a tartalomgyártás kapcsolatáról folyt a diskurzus. A cég fő profilja, hogy a különböző közösségi médiafelületekre kihelyezett tartalmakból kiválogatják azt, hogy mi lehet a legjobb a megrendelő célközönségének és ezekből kvázi hirdetéseket készítenek. “Azt a célt próbáljuk meg elérni, amit te, mint felhasználó beállítottál, legyen az több lájk, több foglalás egy étteremben, több vásárlás a webshopon”. AI eszközök segítségével igyekeznek hát megtalálni a megosztott tartalmak közül azt, ami valóban hatékony és valóban jól működik. “Ezeket aztán persze újra és újrafogalmazzuk, hogy aztán még több eredmény jöjjön, de neked igazából semmi más dolgod nincs jelenleg, mint hogy minél több tartalmat próbálj meg készíteni, a lehető legszélesebb körben.” - hangsúlyozza Lencsés Dávid a szolgáltatás lényegét, amit bővebben az adás további részében elemeznek.
Vajon hol van a határa a virtuális stúdió technológiájának? Kinek ajánlott a használata és milyen filmet nem érdemes forgatni vele? Van összefüggés a követés és az organikus elérés között a közösségi médiában? Érdemes a Metának óriási összegeket kifizetni hirdetésekre? A válaszok kiderülnek a teljes adásból, mely itt hallgatható meg.