Pokoli siker az RTL-nél

Egy új napi sorozat indításában van kockázat, azonban ha sikeres, akkor a kockázat nagy előnnyé válik, éppen azért, mert hónapokig nézettségi stabilitást ad – mondta a Pokoli rokonok kapcsán Kolosi Péter, az RTL Magyarország tartalomért felelős vezérigazgató-helyettese. Szabó Balázs tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettes pedig elmondta, hogy minek köszönhetően erősödött a csatornaportfóliójuk nézettsége.

- Az RTL Magyarország számára hogyan indult a 2025-ös év? Mennyire vagy elégedett a portfóliótok nézettségi eredményeivel?

- Kolosi Péter: Maximálisan elégedett vagyok. Januárban és februárban is piacvezető volt a portfóliónk a 18–59 éveseknél főműsoridőben, márciusban pedig az eddigi legnagyobb különbséggel vezeti a nézettségi versenyt.

- A kábelcsatornák közül a Cool, az RTL Kettő, a Sorozat+ és az RTL Gold különösen jól zárta a februárt. Ezeknél történt valamilyen változtatás a műsorstruktúrában?

- Szabó Balázs: Egy sokcsatornás portfólió sikerességének az egyik legfontosabb záloga, hogy az egyes csatornák lehetőleg ne egymástól, hanem a versenytársaktól szerezzenek új nézőket. Az elmúlt időszakban nagyon sikeresek voltunk ebből a szempontból is, piacvezetővé tettük a portfóliónkat. Ehhez persze szükség volt több csatorna műsorstruktúrájának az átalakítására, és ezt a szempontot figyelembe véve indítottuk az új tévéadóinkat is.

 

 

- Még a kábelportfóliónál maradva: mi kellene ahhoz, hogy a Film+ beérje a Mozi+-t? Ebben az esetben szimplán arról van szó, hogy épp kinek vannak jobb filmcsomagjai?

- Sz. B.: Még az is lehet, hogy ismét a Film+ lesz a legnézettebb filmcsatorna, de a lényeg továbbra sem az egyes csatornák, hanem a portfólió teljesítménye. Ezeknek a csatornáknak a nézettségét valóban elsősorban a filmcsomagok határozzák meg. Az utóbbi időben több olyan megállapodást is kötöttünk a nemzetközi piacon, amely biztosítja a Film+ sikerét a következő években.

- Milyen műsortípusokat kedvel jobban az 50–59 éves korosztály, és milyeneket kevésbé?

- K. P.: Ebben a célcsoportban nagyobb szerepet kap a fikció, legyen az akár heti, akár napi. Szintén fontos a vetélkedő. Ebből a műfajból tavaly két újdonság is érkezett az RTL-re, és az idén szintén két új formátummal bővítjük a kínálatunkat. Képernyőre kerül ezenkívül idén két olyan reality is, ami elsősorban ezt a korosztályt célozza meg.

- Az elmúlt két-három évben nem volt nagy szerencsétek a napi sorozatokkal. Mennyire volt házon belül dilemma, hogy egy időre szüneteltessétek-e ezt a műfajt, vagy belevágjatok egy újabb sorozatba? Hiszen egy ilyen akár hónapokig képernyőn van, így a kockázat is óriási.

- K. P.: Valóban van kockázat egy új napi sorozat indításában, azonban ha sikeres, akkor a kockázat nagy előnnyé válik, éppen azért, mert hónapokig ad nézettségi stabilitást. Ráadásul – ahogy ezt sokszor elmondtuk már – a műsorkínálatunk alakításánál nemcsak a lineáris tévére, hanem a digitális nézőinkre is gondolunk. Egy sikeres napi sorozat ugyanis az RTL+-on is fontos tartalom.

- Mennyire vagy elégedett a Pokoli rokonok eddigi teljesítményével?

- K. P.: Kifejezetten elégedett vagyok az RTL-es és az RTL+-os nézettségével kapcsolatban is.

- Az nem baj, hogy nem nyeri a műsorsávját?

- K. P.: Ez inkább arra az időszakra volt igaz, amikor a Kincsvadászok volt az ellenfele, ma már nincs így a Farmmal szemben. Amíg azonban nem nyerte a sávját, addig is stabilitást adott a hétköznapi nézettségünknek, és nagy szerepe volt abban, hogy – talán egyetlen hét kivételével – heti átlagban végig az RTL nyerte a nézettségi versenyt. A végső cél pedig a hetek, hónapok megnyerése, nem pedig az adott slotban aratott győzelem.

- Mikor döntitek el, hogy lesz-e újabb évad a Pokoli rokonokból?

- K. P.: Rövidesen döntünk a folytatásról.

- Éveken át nem volt nálatok gameshow a képernyőn, de tavaly látszott, hogy egész jól működnek. Ez most nemzetközi trend is, hogy felfutóban vannak ezek a műsorok?

- K. P.: A gameshow mindig is fontos volt a nemzetközi piacon, nálunk inkább éppen a 18–59-es átállás miatt kapott ismét nagyobb hangsúlyt.

 

Heszler Róbert

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.