Kiderült, mennyit hagytunk tavaly a Decathlonban

A piacvezető sportszerkereskedő márka 86,2 milliárd forintos nettó árbevétellel zárta a 2024-es évet Magyarországon, ami az azt megelőző évhez képest 6%-os növekedést jelent. A pénzügyi eredményeken túl a tavalyi év sok szempontból a növekedés és a változás éve volt a Decathlon életében. A megújult globális márkaidentitás szerint tavasszal hazánkban is megkezdődött az arculatváltás és modernizáció folyamata, miközben kiemelt stratégiai területként minden eddiginél nagyobb hangsúlyt kaptak a körkörös üzleti modell fenntarthatóságot és gazdaságot támogató területei. Emellett a hosszú távú ár-érték arány stratégia részeként a Decathlon új termékcsoporttal, a „Kék Termékek” bevezetésével is erősíti portfólióját.

A vállalat célja, hogy a kezdőktől a profi sportolókig mindenki részesüljön a mozgás által biztosított aktívabb és egészségesebb élet lehetőségében. Ez a vezérelv határozza meg a Decathlon globális és hazai átalakulását, azt a tavaly elindított és javában is zajló folyamatot, amely során megújult a márka arculata, valamint az áruházakat is új üzletkoncepció mentén modernizálják. A megújult üzletek nagyobb átláthatóságot és könnyebb tájékozódást biztosítanak, legyen szó akár a termékekről, akár a körforgásos szolgáltatásokról. A kibővített terméktesztelési és szolgáltatási terek, az idősebb, családos, valamint fogyatékkal élő vásárlók számára is könnyen hozzáférhetők. A tágas és kényelmes próbafülkék, illetve a modern megjelenés mind a kellemesebb vásárlói élményt szolgálják.

Hosszabb élettartamú termékek és hozzáférhető sporteszközök

2024-től a Decathlon Magyarország kulcsfontosságú növekedési területként kezeli az olyan körforgásos szolgáltatásait, mint a visszavásárlás (BuyBack), a második esély, a karbantartás és javítás, valamint a bérlés. A vásárlók a szezonokhoz igazodva rövid és hosszabb távra bérelhetnek az idénysportokhoz szükséges felszerelést, a tavaly októberben elindult BuyBack szolgáltatás keretében pedig a Decathlon visszavásárolja a sajátmárkás gyermek- és felnőtt kerékpárokat. Az őszi induláshoz képest idén tavasszal már megduplázódott a visszavett saját márkás kerékpárok száma, a visszavásárolt termékek köre pedig folyamatosan bővül. Tavasztól a nem saját márkás gyerekkerékpárok és rollerek is leadhatóak. Ezek, valamint a javítási és karbantartási megoldások hozzájárulnak az egyes termékek élettartamának növeléséhez és a hulladék csökkentéséhez, valamint a sportolni vágyóknak is költséghatékony opciókat kínálnak. A vállalat célja, hogy folyamatosan növelje ezeknek a szolgáltatásoknak a részesedését a teljes árbevételből.

Fenntartható működés

A vállalat a saját működésében is elsődleges szempontként kezeli a környezettudatosságot és a fenntarthatóságot. Épületeit – legyen szó sajátról vagy bérleményről – az EDGE (Excellence in Design for Greater Efficiencies – Kiválóság a tervezésben a nagyobb hatékonyság érdekében) minősítési rendszer szerint korszerűsíti. 2024-ben 5 áruház szerzett Level 1 (Certified), 8 áruház pedig Level 2 (Advanced) minősítést, ami az energiafelhasználás tekintetében 20%-kal, illetve 40%-kal kisebb felhasználást jelöl a viszonyítási alapként figyelembe vett helyi referencia értékhez képest. Emellett a Decathlon egyes helyeken napelemek és elektromos töltőállomások telepítésével is törekszik a megújuló energiák hasznosítására.

Új termékcsalád a polcokon

A márka egyik legfontosabb célja 2025-ben is, hogy minél több ember számára tegye hozzáférhetővé a mozgást. Ennek érdekében, a vásárlói igényeket proaktív módon kiszolgálva, a Decathlon Magyarország április 1-jétől új termékcsaládot vezetett be, a “Kék Termékeket”. Ez a kategória mintegy 35-féle sportág alapvető sportfelszereléseit és sporteszközeit kínálja kiváló ár-érték aránnyal.

„A Decathlonnál hiszünk abban, hogy a sportnak mindenki számára elérhetőnek kell lennie - kortól, tapasztalattól vagy anyagi háttértől függetlenül. Ezért volt kiemelten fontos, hogy a “Kék Termékek” bevezetésével kedvező áron és jó minőségben biztosítsuk az egyes sportágakhoz nélkülözhetetlen felszereléseket. Ez a gondosan válogatott és sokszínű termékkategória lehetővé teszi, hogy az emberek kompromisszumok nélkül kezdjenek el sportolni vagy maradjanak aktívak. Tudjuk, hogy a költségek néha a mozgás útjába állnak. A “Kék Termékekkel” ezen kívánunk változtatni azáltal, hogy átgondoltabb vásárlási döntéseket ösztönzünk és bebizonyítjuk, hogy a megfizethetőség és a minőség kéz a kézben járhat. Mert mindenki megérdemli a sportolás örömét” - mondta Sabrina Jacksteit, a Decathlon Magyarország ügyvezető igazgatója.

A Decathlon ambiciózus célokat tűzött ki az idei évre is, 2025-ben is növeli EDGE minősítéssel rendelkező saját épületeinek és bérleményeinek a számát, valamint további gépészeti beruházásokat is tervez, amelynek célja, hogy a jelenlegi 5 áruház körét bővítve, további üzletekben is a fűtést/hűtést földgáz helyett villamos energiával lássák el. Emellett a körforgásos szolgáltatások terén is további bővülés várható a Bérlés és Buyback terén. A Decathlon Magyarország idén lesz 20 éves, az évfordulóval egy időben pedig a budaörsi áruház is az új üzletkoncepcióval rendelkező modernizált üzletek sorába lép.