
Rekordárbevétellel zártuk a tavalyi évet, de azt is érzékeltük, hogy az eddiginél sokkal pontosabb folyamatok és működés szükséges a folyamatosan növekvő feladatmennyiséghez. Győri Krisztinával és Híves Beátával, a Next9 Communications alapítóival az álmaikról, a további bővülési stratégiájukról és a saját podcaststúdiós tervekről is beszélgettünk.
- Milyen volt a tavalyi évetek?
- Híves Beáta (H. B.): Mérföldkő volt, sok olyan projektet valósítottunk meg, amelyek újszerű és egyedi megközelítést igényeltek. Van, ahol branding, építészeti és belsőépítészeti szolgáltatást nyújtunk, van, ahol úgy keltünk életre egy globális piacra szánt új márkát, hogy szinte az első pillanattól a részesei vagyunk a munkának. Beleértve az üzleti terv elkészítését a go-to-market stratégián át a teljes kommunikáció megtervezéséig, és van, ahol experience marketing megoldásokat hozunk és valósítunk meg. Emellett filmgyártásban jelen tudunk lenni MI-megoldásokkal, belső videós csapattal és nagy formátumú forgatásokkal. A digitális csapatunkat is folyamatosan bővítjük: új kollégák érkezésével az influenszer-együttműködések és a mozgóképes tartalom-előállítás terén léptünk nagyot, dolgozunk YouTube-stratégiák kidolgozásán és azok megvalósításán, emellett részt veszünk olyan nagy volumenű employer branding kampányban, ahol több száz embert kell megtalálni és felvenni. A munkánk során olyan multiplatform-megoldásokat valósíthatunk meg, amelyek a PR-t és a tartalom-előállítást is új szintre emelik.
- Győri Krisztina (Gy. K.): Nagyon büszkék vagyunk az Absoluttal való együttműködésünkre, ahol az Inota fényművészeivel, az Absolut márkacsapatával, a YoungArt online galériával egy olyan művészeti megoldást valósítottunk meg, ami nagyon sok pozitív visszajelzést és elismerést kapott nemcsak a célközönségtől, hanem művészeti és médiaoldalról is.
- Az elmúlt években folyamatosan bővültetek. Mi az oka a mostani terjeszkedésnek?
- H. B.: Az elmúlt egy évben jelentős szervezeti változás zajlott nálunk. Részben a megnövekedett ügyfélszám, részben pedig a piacon zajló folyamatok és jelenségek indokolták, hogy újragondoljuk a működésünket és a szolgáltatási körünket. Ennek a szerves része volt, hogy updateltük az ötéves tervünket is. A kezdetektől fogva alapküldetésünknek tekintettük, hogy olyan stratégiai partnerei legyünk az ügyfeleinknek, akikre bármilyen üzleti problémát rábízhatnak, és mi arra hozunk megoldást. Tulajdonképpen ezt támogatandó szerveztük a tevékenységünket tavaly négy üzletágra: branding & stratégia, PR, digital és content. A terveink szerint pedig egy-két éven belül új üzletágakkal bővülünk.
- Új, ismert neveket igazoltok az ügynökségetekhez, és van köztük korábbi főszerkesztő is.
- Gy. K.: Rekordárbevétellel zártuk a tavalyi évet, de az az igazság, hogy ezt meg is éreztük. Nagyon sokat dolgozott ezért az egész csapat, amelynek ezúton is óriási köszönetünket szeretném tolmácsolni, mert miattuk ilyen csodás hely a Next9. Azt viszont érzékeltük, hogy az eddiginél sokkal pontosabb folyamatok és működés szükséges az egyre növekvő feladatmennyiséghez, valamint hogy bővülnünk is kell. Ezért is csatlakoztak hozzánk az elmúlt időszakban olyan kiváló szakemberek, mint Szobolits Andrea, aki korábban a Vöröskereszt Nemzetközi Bizottságának (ICRC) magyarországi kommunikációs vezetője, valamint a Brit Nagykövetség szenior PR- és kommunikációs vezetőhelyettese volt, Neizer Anita, a G7 egykori vezérigazgatója, Kovács Gábor, a Budapest Brand korábbi vezérigazgató-helyettese és Csóka Noémi, a Nestlé volt vállalati kommunikációs és PR-menedzsere. Érkezett hozzánk videós kolléga, és a digitális csapat is bővült két munkatárssal.
- A kérdés az, hogy milyen irányban érdemes, lehet manapság tovább terjeszkedni.
- H. B.: Mindenképpen tovább szeretnénk erősíteni a stratégiai tanácsadó szolgáltatásunkat, legyen szó akár kommunikációs, krízis-, marketing-, go-to-market, employer branding stratégia megalkotásáról. De szeretnénk még több brandinggel, pozicionálással, márkaarculattal kapcsolatos munkát megvalósítani. A PR-ben a digitális és az influenszer területen erősítünk tovább, szívesen szervezünk még több nagy influenszer és média eventet. Az adatelemzésben látunk még sok lehetőséget, bár már most is évente közel 30-40 kutatást végzünk, ami szerintünk kiemelkedő szám. Nagyon hiszünk a felső vezetői profilépítésben, az énmárkák szerepében és üzleti hatásában, valamint szeretnénk még több podcastet és vlogcastot gyártani, mert erre láthatóan nagy az igény. Házon belül pedig az MI-kompetenciát erősítjük folyamatosan a hatékonyság és a még jobb ügyfélkiszolgálás érdekében.
- Mennyire fog átalakulni ez a szakma?
- Gy. K.: Sok szempontból már most is átalakult. Ha például megnéz valaki egy PR-szakembereknek szóló álláshirdetést, akkor azt látja, hogy a feladatok között az első helyre került a social media, az influenszermenedzsment, az eseményszervezés, és csak utána jön a sajtómenedzsment. Az is változás, hogy ma már a stratégia sokkal élesebben szétválik a megvalósítástól. A contentgyártás is folyamatosan változik, nekünk pedig az is fontos szerepünk, hogy meggyőzzük az ügyfelünket, hogy az adott tartalom minőségi legyen.
Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.