Programmatic out-of-home megoldás a Telekom kampányában

A Magyar Telekom elsőként alkalmazott programmatic digital out-of-home (PDOOH) megoldásokat hazai reklámközzétevők felületein futó kampányaiban. Az aktivitáson a WPP Medián belül a Wavemaker ügyfélmárka csapata mellett a programmatic team, reklámközzétevői oldalról pedig az IK Outdoor dolgozott az év elejétől.

„A Magyar Telekom médiaoldali működésének egyik alapelve, hogy nemcsak követjük, hanem alakítjuk is a hazai médiahasználat fejlődését. A programmatic digitális out-of-home alkalmazása fontos lépés ebben a folyamatban: hiszünk benne, hogy a jövő médiája az adatalapú, automatizált, kontextusérzékeny megoldások felé tart. Az ilyen pilotkampányok révén nemcsak a márkánk láthatóságát növeljük, hanem aktívan hozzájárulunk egy új médiapiaci ökoszisztéma kiépítéséhez is” – mondta a magyar piacon úttörő kampány kapcsán Barta Attila, a Magyar Telekom Head of Media and Analytics vezetője.

„Ügyfelünk, a Magyar Telekom vállalása, hogy a digitalizáció révén akár apró, de jelentős hatású változásokat hoznak az emberek életébe, biztosítva, hogy a fejlődés mindenki számára elérhető legyen. Ez az elköteleződés a szakma felé is működik: szakmai példát és útmutatást szeretnének adni, ehhez a küldetéshez csatlakozunk ügynökségi partnerként, és emiatt keressük a piacelső megoldásokat. Ezt a közös törekvésünket erősíti a Magyar Telekom megrendelésére készült PDOOH pilot, a SkyShowtime CTV megjelenés vagy az innovatív PMP-deal menedzsment” – mondta el Karcagi Nikolett, a Telekom-ügyfélcsapat vezetője a WPP Mediánál.

A PDOOH a közterületi piac feltörekvő szegmense, és azokat a digitális out-of-home felületeket értjük alatta, amelyek esetében adatvezérelt módon történik a médiavásárlás, valamint a hirdetések kiszolgálása. A WPP Media legutóbbi, 2025 júniusában megjelent This Year, Next Year előrejelzése szerint globálisan az 52 milliárd dolláros digitális out-of-home piac 41 százalékát teszi ki, és idén majd 10 százalékos növekedésre számíthat.

„Ez a 21 milliárd dolláros összeg máris óriási, persze ebből csak egy részét vásárolják a márkák programmatic módon, ez az arány ugyanakkor folyamatosan nőni fog. Itthon egyelőre az első teszteknél tartunk, és ezeket a lépéseket nagyon komolyan vesszük akkor is, ha szükségszerűen nem ezek a kampányok képezik az éves aktivitások gerincét. A feltörekvő csatornák, mint a connected TV, a retail media vagy éppen a PDOOH kapcsán a tesztelés komoly hozzáadott értéket hordoz. A tesztelés révén tudunk közösen tapasztalatokat gyűjteni, sztenderdeket kialakítani, és bizalmat, megfelelő piaci infrastruktúrát építeni. Erre bíztatjuk minden ügyfelünket, és ezért különösen fontos a Magyar Telekom piacformáló munkája” – tette hozzá Török Judit, a WPP Medián belül a programmatic területet is magában foglaló Media Management & Delivery terület vezetője.

A PDOOH a hagyományos out-of-home és a programmatic előnyeire építve még nagyobb célozhatóságot, interaktivitást, látványos felületeken való megjelenési lehetőséget és rugalmasságot kínál, a kontaktusvásárlás pedig növeli a hatékonyságot.