Rekordokat dönt a Diverzum forgalma

Rekordokat dönt Magyarország legnagyobb, diákkedvezményeket kínáló platformja, a Diverzum forgalma szeptemberben, ami a több mint kétszázezer aktív diákstátusszal rendelkező felhasználónak, a saját fejlesztésű, adatvezérelt ajánlórendszernek és a most indult kampányoknak is köszönhető.

Bár saját lakásra még nincs pénzük, a szeptemberi 1 milliárd forintos havi költés is bizonyítja, jelentős - évi 600 milliárdos - vásárlóerőt jelent ez a generáció, akikre a márkáknak érdemes odafigyelniük.

A márkák számára - az eladásokra fókuszáló kedvezmények mellett - egy új formátumot is bemutatott a Diverzum, amivel kimondottan ismertséget és márkaimázst tudnak építeni a fiatalok körében. Brand awareness fókuszú kampányformát indított a platform partnereinek, ahol a márkák már jelen lehetnek történetekkel, kreatív koncepcióval.

Milliárdos költés és milliárdos kedvezmények

A fiatal generáció, a 14 év feletti diákok kedvezmény-platformjaként ismert Diverzum mára nem csupán egy diákkedvezményeket kínáló oldal, hanem a Z generáció digitális márkatérképe is. A startup az elmúlt években látványos gazdasági növekedést ért el, miközben a diákokhoz szóló marketing meghatározó szereplőjévé vált.

2025 szeptemberében már egyetlen hónap alatt átlépi a havi 1 milliárd forintos álomhatárt a Diverzumon a diákok költése. A rekord összeg a felhasználók rekord számának is köszönhető. Mára már kétszázezer aktív diákstátusszal rendelkező tanuló választja a Diverzumon megtalálható márkákat és ajánlatokat.

A fokozatosan növekedő költés a diákok számára is megtérülő, a felhasználók már összesen 2 milliárd forintot spóroltak a Diverzumos kedvezményekkel az indulás óta. Ezt az eredményt eredetileg év végére tervezték, ám már őszre túlszárnyalták a várakozásokat és még előttük áll az erőteljes forgalmú év végi időszak.

”A legújabb fejlesztésünk, ami jelentősen hozzájárult a növekedéshez, a számomra az egyik legizgalmasabb is volt egyben. Ezt a generációt rengeteg impulzus éri a mindennapi életben, jelentősen rövidebb idő - a másodperc törtrésze - alatt, limitált információ alapján szeretnek döntéseket hozni. Fejlesztésünk ebben segíti őket, és javítja a felhasználói élményt is. Jelenleg már az összes, diákoknak szánt kommunikációnk és az appban látható tartalom is az adott diák egyéni ízléséhez igazodik, mindez adatvezérelt módon és machine learning segítségével személyre szabott tartalmak közvetítésével” - tárja fel a hátteret László Miklós, a Diverzum társalapítója.

A technológiai háttér mellett a Diverzum másik erőssége az aktív, közösségalapú kommunikáció, ahol a diákokat bevonják, folyamatos kapcsolatot tartanak velük a közösségi médiában, folyamatosan gyűjtik visszajelzéseiket, így tud a platform valóban a fiatalok igényeire épülni.

A Diverzum ehhez kapcsolódva új szolgáltatási modellt indított, mely már most jelentős sikert ért el a diákok és márkák körében egyaránt. Az új kampánylehetőség azoknak a partnereknek is szól, akik nem tudnak vagy nem akarnak klasszikus kedvezményt nyújtani – például mert nincs webshopjuk vagy közvetlen értékesítési modelljük. Extra aktivitásként pedig a klasszikus kedvezményeket kínáló brandek is szívesen élnek vele.

„Eddig elsősorban klasszikus diákkedvezményeken keresztül kapcsoltuk össze a fiatalokat és a márkákat. Most azonban új utat nyitunk: brand awareness fókuszú kampányformát indítunk azoknak a partnereknek, akik nem tudnak közvetlen kedvezményt biztosítani, vagy egyszerűen ezen a területen is szeretnének kapcsolatot teremteni a diákokkal. A márkák már jelen lehetnek történetekkel, kreatív koncepcióval és a Diverzum közössége így is releváns módon tud reagálni rájuk, az üzenetük eljut a célközönséghez. Erősek vagyunk a tartalomgyártásban és történetmesélésben, hiteles hangvételű közösségi média jelenlétükkel képesek vagyunk valódi párbeszédet kialakítani a diákokkal”– osztja meg a koncepció lényegét László Miklós.

Az új modell lényege: szezonális vagy egy adott tematikára felfűzött és tartalomvezérelt brand awareness kampányok, amelyek érdemben kapcsolják össze a márkákat és a diákélet világát, ami történhet kedvezménnyel, de akár kedvezmény nélkül is.

A legelső ilyen kollaboráció a szeptemberben elindult Back to School kampány, amelyben az iCentre, a foodora és a Yettel kínál az iskolába visszatérő diákok számára extra lehetőségeket és nyereményeket, ezzel megszépítve az iskolakezdést.

Az iCentre szeptemberben a piacon elérhető egyik legnagyobb kedvezményt nyújtja számos Apple eszközre a Diverzumon. A Yettel a Yepp digitális előfizetés kommunikációja mellett nyereményjátékot indított, a foodora pedig nyereményjátékokkal és kreditekkel várja a diákokat az együttműködés keretében.

“Ahogyan a Diverzum által vezetett GenZ kutatásból is kiderült, ez a generáció, alapvetően reklámkerülő, a hitelességet keresi. Vásárlási döntéseiben viszont kiemelkedő szerepet játszik mások valós véleménye, a Diverzum ebben tud reklámok nélkül, a márkáknak és a diákoknak is segíteni. Ezzel a Diverzum nemcsak a legfiatalabb, pénzügyi döntéseket hozó generációt szólítja meg, hanem a marketingben is újgenerációs megoldásokat kínál a brandeknek. A Diverzum platformja erős márkaépítő lehetőséggé vált. Mi nap mint nap a diákokkal vagyunk, értjük a nyelvüket, követjük a gondolkodásukat, és közvetítjük az igényeiket. Minden kampányunkban hozzájuk szólunk, nem csak kedvezményekkel, hanem más üzenetekkel is. A cél, hogy releváns, értékes, és őszinte kapcsolatot építsünk. Egy márka képviselője mesélte, hogy a gyereke azóta tartja menőnek a szülője munkahelyét, amióta látta, hogy a márka, ahol dolgozik, együttműködik a Diverzummal. Szerintem ez mindent elárul” – teszi hozzá Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója.